Home
Forum Home Forum Home > Doe Maar > Symphonica in Rosso
  Actieve onderwerpen Actieve onderwerpen
  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen


ticketloket

 Beantwoorden Beantwoorden Pagina  123>
Schrijver
Bericht
Lelie View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15-Oktober-2012
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lelie Quote  BeantwoordenReply Direct Link To This Post Onderwerp: ticketloket
    Geplaatst op: 15-Oktober-2012 om 11:05
Wij hebben in november 2011 tickets besteld en betaald via ticketloket. Nu ontvingen wij vorige week onderstaand bericht. Wij voelen ons belazerd; kaarten verkopen en toezeggen die ze niet hebben! En dan pas zolaat ons hierover informeren. Nu maar hopen dat we wel ons geld terugkrijgen inclusief rente (zou dan wel op z'n plaats zijn maar
verwacht 't niet). Wij zijn teleurgesteld. Hebben meerdere mensen slechte ervaringen met ticketloket??

Geachte heer / mevrouw,

U heeft bij ons een bestelling geplaatst voor kaarten voor het concert van Symphonica in Rosso van 19 oktober 2012.

Helaas hebben wij de door u bestelde categorie kaarten voor de door u bestelde dag niet meer geleverd gekregen en kunnen u deze niet toezenden waarvoor onze oprechte excuses.

Het gehele aankoopbedrag zal dan ook aan u worden teruggestort.

Wel zijn er ( op dit moment ) nog andere categorie kaarten beschikbaar voor het concert van Symphonica in Rosso.

Echter gezien het korte tijdsbestek tot het concert kunnen wij hier niet meer voor u in bemiddelen.

Wel kunt u de kaarten nog zelf rechtstreeks bestellen op de website www.ticketmaster.nl zodat u het concert toch bij kunt wonen.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geÔnformeerd en mocht u nog vragen hebben dan verwijzen wij u naar de veel gestelde vragen op onze website of neemt u contact met ons op via het klantenservice contactformulier op onze website.

Met vriendelijke groet,

Ticketloket
Terug naar boven
Ane Sybesma View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Lid geworden: 01-Maart-2003
Locatie: Netherlands
Points: 337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ane Sybesma Quote  BeantwoordenReply Direct Link To This Post Geplaatst op: 15-Oktober-2012 om 11:21
Ik ben bang voor je dat je je geld kwijt bent. Nooit kopen via wederverkopers, dat zijn bijna allemaal oplichters.
Grote fraude met kaarten Symphonica in Rosso
ARNHEM - Het bedrijf Ticketloket heeft vermoedelijk honderden mensen opgelicht met ongeldige tickets voor de concerten van Doe Maar tijdens Symphonica in Rosso in Arnhem. De kopers hebben donderdag bericht gekregen dat hun kaarten niet geleverd kunnen worden.
 
In de brief staat dat hun geld zal worden teruggestort, maar eerder is al gebleken dat het bedrijf deze belofte niet nakomt. Stadion GelreDome in Arnhem zegt vrijdag overstelpt te worden met telefoontjes van bezorgde concertbezoekers. Op de website klacht.nl zijn meer dan twaalfhonderd klachten over de Doe Maar-kaarten binnengekomen. Het eerste concert is zaterdag in GelreDome, daarna volgen nog drie concerten.

De officiŽle kaartverkoop voor Symphonica in Rosso loopt via Ticketmaster.

Meerprijs
De kaarten voor Doe Maar kosten 50 euro. Ticketloket verkocht ze door tegen een meerprijs, een werkwijze die in Nederland niet is verboden. De meeste kopers hebben twee of meer kaartjes gekocht. De niet-bestaande tickets zijn eind vorig jaar aangeschaft, melden gedupeerden op sociale media.

Het bedrijf kwam eerder negatief in het nieuws met niet-geleverde kaarten rond concerten van onder meer Guus Meeuwis en Madonna. Het is sinds augustus niet meer mogelijk via de site tickets te bestellen.

Terug naar boven
Ane Sybesma View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Lid geworden: 01-Maart-2003
Locatie: Netherlands
Points: 337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ane Sybesma Quote  BeantwoordenReply Direct Link To This Post Geplaatst op: 15-Oktober-2012 om 11:24
en nog 1:
 
Heel wat mensen die een kaartje hebben gekocht voor Symphonica in Rosso met in de hoofdrol Doe Maar, hebben te horen gekregen dat hun kaartjes niet leverbaar zijn. Dat meldt RTL Boulevard.

Alle gedupeerden blijken hun kaartjes via de website ticketloket.nl gekocht te hebben. De organisatie achter die site stuurde de afgelopen dagen mailtjes naar kopers, met de mededeling dat de kaarten niet leverbaar zijn en het betaalde geld wordt teruggestort. Dat geld is echter vooralsnog in geen velden of wegen te bekennen, en onbekend is of dat ooit nog ťcht terugkomt.

Zowel Mojo als de organisator van de Doe Maar-concerten zijn erg geschrokken en balen dat dit weer is voorgevallen. Ze kunnen echter niets doen voor de gedupeerden, omdat ze via een niet officiŽle site hun kaartjes hebben gekocht. Er zijn nog wel kaarten voor het concert morgen, dus die kunnen ze alsnog weer kopen; ze zullen dan wel opnieuw moeten betalen.

'Aangifte doen van oplichting'

Verder laat Mojo het volgende weten: "Het is schandalig dat Symphonica in Rosso-bezoekers op deze manier worden opgelicht. Als deze mensen hun geld niet terugkrijgen van Ticket Loket, dan adviseren wij iedereen dringend om aangifte te doen bij de politie vanwege oplichting. Vraag aan de politie om deze klachten te bundelen zodat duidelijk wordt hoe omvangrijk deze oplichting is."

En nog een tip voor de toekomst:"Voor iedereen die online kaarten wil kopen, adviseren wij om alleen kaarten te kopen via de website van de artiest, de zaal of van de organisator. Zie ook www.weetwaarjekoopt.nl."

Terug naar boven
-RaZ- View Drop Down
Top Poster
Top Poster


Lid geworden: 10-Maart-2007
Points: 470
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -RaZ- Quote  BeantwoordenReply Direct Link To This Post Geplaatst op: 15-Oktober-2012 om 12:16
Dit is niet iets nieuws, maar geen oplichting.

Quote robin222 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:41:
Hier het zelfde verhaal meegemaakt. Ik kreeg m'n geld binnen 2 weken terug nadat ik zo'n soortgelijke email had ontvangen. Nadat ik de kaartjes had besteld ging ik opzoeken wat voor toko het nu eigelijk was en tot m'n schrik kwamen de berichten op tros radar etc naar boven.. Naja netjes afgewacht en daarna m'n geld terug gekregen.


Het is dus geen oplichting, gezien je netjes je geld terug krijgt. Maar wel balen dat je gewoon geen kaarten krijgt.

Er wordt overigens al jaren gewaarschuuwd voor dit soort praktijken, en ik verbaas mij dan ook nogsteeds dat mensen niet via de enige officiele manier hun kaarten bestellen.

Je zou toch verwachten als je in november 2011 kaarten "koopt" je ze zeker in januari al had moeten hebben.

Beetje vergelijkbaar met een overboeking op een vliegtuig. Ze verkopen meer dan ze hebben, en sommige mensen hebben dan gewoon "pech".

Wel erg lullig dat je je er al lang op verheugd hebt, en het goed niet door.

Maar dit is wel hoe deze bedrijven werken, en dat is ook niet iets nieuws. Dat er nogsteeds mensen intrappen.. Ik snap het echt niet..

Aangepast door -RaZ- - 15-Oktober-2012 om 15:44
Terug naar boven
Hampshire View Drop Down
Top Poster
Top Poster
Avatar

Lid geworden: 16-Juli-2008
Locatie: Netherlands
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hampshire Quote  BeantwoordenReply Direct Link To This Post Geplaatst op: 15-Oktober-2012 om 12:46

In de gelderlander (online) staat er ook een artikel over (deze was op 12 oktober 2012 gepubliceerd), met als titel: "Grote fraude met kaarten Symphonica in Rosso"

Omdat er copyrights op het artikel zitten kan ik het niet zo hieronder neerzetten maar via onderstaande link kom je bij het artikel terecht incl. voorbeeldbrief die de gedupeerden hebben ontvangen....
 
 
 


Aangepast door Hampshire - 15-Oktober-2012 om 21:43
Terug naar boven
-RaZ- View Drop Down
Top Poster
Top Poster


Lid geworden: 10-Maart-2007
Points: 470
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -RaZ- Quote  BeantwoordenReply Direct Link To This Post Geplaatst op: 15-Oktober-2012 om 15:49
Van oplichting is nogsteeds geen sprake. Kijkend naar de AV van ticketloket:
Quote
Indien de Opdrachtgever alleen toegangskaarten heeft besteld zal Opdrachtnemer
aan Opdrachtgever een verwachte leveringsprognose afgeven waaraan geen rechten kunnen
worden ontleend. Opdrachtgever geeft door zijn of haar bestelling aan Opdrachtnemer de opdracht om
het bestelde produkt te leveren aan Opdrachtgever of aan te schaffen bij derden indien bestelde produkt niet
op voorraad is met inachtneming van deze algemene voorwaarden en met name artikel 2.2. en 9.4.. Opdrachtnemer
zal aan Opdrachtgever nimmer een garantie op het leveren van toegangskaarten afgeven.

Je krijgt sowieso je geld terug, en zelfs de wettelijke rente als deze langer duurt dan wettelijk is toegestaan.

Wat natuurlijk wel gewoon ronduit klote is, je wil naar het concert, en niet je centen terug.

Dus een tip, die vaak genoeg wordt gegeven: Bestel alleen bij de organisator, en niet bij een "handelaar" die geen garanties van een leveringsplicht heeft.

Bestel je niet op livenation, is dit een risico. Redelijk irritant, maar wel de realiteit.
Terug naar boven
Antigoon View Drop Down
Top Poster
Top Poster


Lid geworden: 23-Mei-2008
Locatie: Netherlands
Points: 295
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Antigoon Quote  BeantwoordenReply Direct Link To This Post Geplaatst op: 15-Oktober-2012 om 15:58
Nooit tickets kopen bij zulke bureautjes dus...  Ze waarschuwen er niet voor niets zo vaak voor...

Dat geld terug zal heus wel, en daarmee is het in plaats van oplichting alleen nog maar wanprestatie...  Dit is hoe dit soort bureaus werken...  Verkoop zo veel mogelijk kaarten, koop er ook zo veel mogelijk...  Als de vraag hoger is dan het aanbod geef je het geld zo laat mogelijk pas terug en je gebruikt het geld om ook alvast andere concertkaartjes voor andere concerten te kopen...  In feite een soort piramidespel dus en vroeg of laat gaat dat mis..  ALTIJD!

Nooit kaartjes kopen dus bij dat soort gasten...
Terug naar boven
Lelie View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15-Oktober-2012
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lelie Quote  BeantwoordenReply Direct Link To This Post Geplaatst op: 15-Oktober-2012 om 19:08
Bedankt voor alle reacties en tips. Ik wacht even af of ik mijn geld ga terugkrijgen zo niet zal ik officieel aangifte doen bij politie zodat dit soort praktijken in de toekomst hopelijk voorkomen kan worden. Ik had wel eens gehoord van duistere praktijken van dit soort bureautjes maar wist niet welke bureautjes dit dan zijn. Ik zal in de toekomst www.weetewaarjekoopt raadplegen alvorens ik tickets bestel.
Ik zal mijn klacht ook registreren bij www.klacht.nl.
Terug naar boven
Hampshire View Drop Down
Top Poster
Top Poster
Avatar

Lid geworden: 16-Juli-2008
Locatie: Netherlands
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hampshire Quote  BeantwoordenReply Direct Link To This Post Geplaatst op: 15-Oktober-2012 om 21:44
Originally posted by Lelie Lelie schreef:

Bedankt voor alle reacties en tips. Ik wacht even af of ik mijn geld ga terugkrijgen zo niet zal ik officieel aangifte doen bij politie zodat dit soort praktijken in de toekomst hopelijk voorkomen kan worden. Ik had wel eens gehoord van duistere praktijken van dit soort bureautjes maar wist niet welke bureautjes dit dan zijn. Ik zal in de toekomst www.weetewaarjekoopt raadplegen alvorens ik tickets bestel.
Ik zal mijn klacht ook registreren bij www.klacht.nl.
 
Sterkte Lelie!!
Terug naar boven
Lennon View Drop Down
Top Poster
Top Poster
Avatar

Lid geworden: 09-Oktober-2007
Locatie: Netherlands
Points: 529
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lennon Quote  BeantwoordenReply Direct Link To This Post Geplaatst op: 16-Oktober-2012 om 09:52

Vooropgesteld Lelie, heel erg lullig dit...

Maar ik kan met gewoon niet voorstellen dat er nog mensen zijn die niet weten dat Livenation en ticketmaster toch echt de enige zijn waar je je tickets moet kopen.
Mijn zus is er met Anouk ook ingetrapt, en geld kwijt dus.......
 
 
Doe maar net alsof
Terug naar boven
 Beantwoorden Beantwoorden Pagina  123>

Spring naar Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.01
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd.