Fan geworden door....? |
Post Reply |
Author | |
laurits
Top Poster Joined: 05-Februari-2006 Location: Netherlands Points: 200 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 29-Maart-2006 at 19:29 |
Ik dacht dat het wel een leuk idee was als mensen zouden aangeven waardoor bij hun het doe maar virus is ontstaan. Zelf heb ik de Doe Maar hype in het begin van de jaren 80 niet echt zo bewust meegemaakt. (geboren in '75) We hadden geen lp's of iets van hun in huis. IK heb wel met veel interesse naar het afscheidsconcert gekeken op de televisie, maar meer omdat iedereen dat deed. Vlak daarna kreeg ik voor mijn verjaardag een cassettebandje (lijf aan lijf- doe maar). Dat heb ik heel vaak gedraaid en ook letterlijk stuk gedraaid. Maar ja doe maar was uit elkaar en mijn interesse verdween echter al weer snel. In 1991 kwam opnieuw de single sinds een dag of twee uit. Ja toen is eigenlijk bij mij het doe maar virus echt toegesl*gen. Alle cd's gekocht, eerst nog op cassette, daarna cd's. En echt genieten van hun. Wel lastig want je kan er niet veel mee verder. Je kon moeilijk naar een optreden gaan en veel mensen waren op dat moment ook niet meer fan van doe maar. Blij was ik dan ook met de optredens van doe maar in ahoy 2000. Kon ik ze eindelijk eens live zien. NU op het internet is mijn interesse ook weer erg toegenomen. Kort samengevat dus, een cassettebandje en de re-release van 32 jaar hebben er bij mij voor gezorgd dat het Doe Maar virus toe sloeg. Hoe zit dat bij jullie?
|
|
maar weet je lieve schat, wat het geval is. Ik zoek iets meer ik weet alleen niet waar
|
|
peterho_pqk
Top Poster Joined: 02-September-2004 Location: Netherlands Points: 257 |
Post Options
Thanks(0)
|
Leuk onderwerp. Ik heb de mijne al een beetje verteld hier ergens. Voor degene die nog niet weten, vertel ik graag nog een keer: ik, geboren in '82 heb de echte periode van Doe Maar niet meegemaakt. Wanneer fan? Niet echt fan, maar was opeens wel geinteresseerd in Nederlands pop. Wat klonken die nummers opeens anders op de radio dacht ik? :D Maar wat mij het meest indruk had gemaakt was de documentaire die ooit op RTL4 was uitgezonden, over hoe de band met succes omging. Nouja, bij mij begon het een beetje door dat cassettebandje die ik kreeg van mijn vader. Edited by peterho_pqk - 29-Maart-2006 at 20:01 |
|
Mijn Doe Maar Youtube kanalen: http://www.youtube.com/user/DeBomValt en http://www.youtube.com/user/MuziekOneindig MuziekOneindig
|
|
McFly
Top Poster Joined: 02-Februari-2004 Points: 106 |
Post Options
Thanks(0)
|
Klinkt wel een beetje raar denk ik maar ben fan geworden door mijn schoonmoeder. Die draaide Doe Maar in de auto; dat was in 1999.
Zelf ben ik van 1977 en heb niets bewust meegemaakt van Doe Maar, maar heel ver ergens in mijn achterhoofd staat me nog iets bij van zweetbandjes. En pas geleden vond ik mijn eerste sporttas weer, met een sticker met de foto van Henny! Nooit geweten... Maar door mijn schoonmoeder kreeg ik interesse in Doe Maar en kocht de eerste de beste CD die ik tegen kwam: De Beste. En daarna Klaar. Was ook erg onder de indruk geraakt door die documentaire op RTL4 en door een Videoband van Het Afscheidsconcert. Helaas een paar maanden te laat fan geworden, anders was ik beslist naar een aantal Ahoy' concerten geweest... |
|
Ane Sybesma
Admin Group Joined: 01-Maart-2003 Location: Netherlands Points: 362 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben in 1982 ofzo fan geworden... Ik was pas 8 jaar en hoorde het nummer Sinds een Dag of Twee en was verkocht. Samen met vriendjes schreeuwden we uit volle borst DM liedjes mee en uiteraard veel verdriet toen doe maar stopte in 1984. Veel cassettebandjes grijs gedraaid en later alles op LP gekocht.. Tegenwoordig ook alles op CD uiteraard. Ik hield ook mijn eigen Doe Maar schrift bij, had heel veel buttons, sjaaltjes enz. Op de knipsels site kun je wel zien wat ik toen ongeveer voor spullen had.. Mooie tijd en de muziek is en blijft tijdloos! O ja... in 2000 4 x Ahoy en 2 Try Outs meegemaakt Edited by Ane Sybesma - 30-Maart-2006 at 00:59 |
|
pygmydanny
Top Poster Joined: 05-April-2004 Location: Belgium Points: 5011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Doe Maar voor het eerst leren kennen door Doris Day (zoals zovelen toen, denk ik...). Het zei me toen nog niet zoveel...Wel weet ik dat ik blij was dat De Bom op 1 kwam, want ik kon de vorige nr.1 hit (Pass The Dutchie van Musical Youth) niet meer horen of zien. Bij mij sloeg de vonk pas over toen ik in 1983 een live cassette van Pinkpop '83 in handen kreeg. Nachtzuster, Zoek Het Zelf Maar Uit, Heroïne, Je Loopt Je Lul Achterna... Onmiddellijk van alles beginnen verzamelen (buttons, polsbandjes, knipsels) en daarna de teleurstelling van de nieuwe single in '84. Vond Macho toen echt niet zo goed. Toch ook veel verdriet toen ze uit elkaar gingen. Daarna kreeg ik andere muzikale interesses, maar zo nu en dan stak Doe Maar toch weer de kop op. Heb gelukkig nooit mijn knipsels weggegooid (buttons zijn spoorloos verdwenen) en sinds 2000 + het internet blijft het vuur branden... |
|
fixo
Groupie Joined: 16-Maart-2006 Location: Belgium Points: 20 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bij mij zal de Doe Maar microbe intussen zo'n 10 jaar geleden zijn binnengeslopen op een vreemde manier. Het was zomervakantie en ik liep in een winkelstraat in Oostende. Ergens uit een winkel (ik dacht de Free Record Shop) klonk een Nederlandstalig nummer. Ik weet niet meer welk, laat staan van wie. Toch dacht ik ineens aan 'Doe Maar', waarom of hoe weet ik nog altijd niet. De enige referentie naar die band was van jaren geleden toen ik mijn oudere broer en zus wel eens naar Toppop zag kijken en daardoor vaag de clip van 'De Bom' herinnerde. Voor het overige had ik totaal geen "actieve" beleving van Doe Maar (ben van '77).
Ik heb toen meteen een dubbelaar gekocht van Arcade, het complete hitoverzicht. Daarna in encyclopedieen en dergelijke meer informatie proberen te zoeken, oa. ook via zoekertjes en het verkrijgen van oud beeldmateriaal. Op het internet in de tijd (we spreken dus van rond '96) was er buiten de site Van Ketel niets van Doe Maar terug te vinden, waarna ik zelf mijn page heb opgericht. De muziek blijft me boeien en ik heb ze gelukkig nog 1x live aan het werk mogen zien in Antwerpen (2000). groeten, geoff |
|
Post Reply | |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |