50 jaar Nederpop |
Post Reply |
Author | |
richard38
Top Poster Joined: 20-April-2008 Location: Netherlands Points: 208 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 08-Mei-2008 at 14:13 |
In 2008 is het 50 jaar geleden dat de single ‘Rock Little Baby Of Mine’ van de Tielman Brothers de geboorte van de Nederlandse rock-’n-roll inluidde. Kortom, in 2008 bestaat de Nederlandse popmuziek een halve eeuw. 50 Jaar Nederpop.
Om dit te vieren hebben diverse organisaties de handen ineengeslagen en een groot aantal initiatieven ontplooid. Een onderdeel hier van is de website "50 jaar Nederpop" waar o.a. gestemd kan worden voor het Canon van de Nederpop. Het afscheid van Doe Maar in 1984 staat op dit moment in dit Canon. http://www.50jaarnederpop.nl/canon.php?id=16 Edited by richard38 - 08-Mei-2008 at 14:14 |
|
"Een groep waarvan de gitarist Hendriks heet, kan toch niet slecht zijn"
|
|
summer-of-69
Top Poster Joined: 15-Juli-2007 Location: Netherlands Points: 119 |
Post Options
Thanks(0)
|
Op vrijdag 3 oktober opent de Heineken Music Hall in Amsterdam haar deuren voor een uniek muziekevenement: 50 Jaar Nederpop Live, een eerbetoon aan de Nederpop.
In een 3,5 uur durende liveshow zullen ruim dertig artiesten en bands aantreden, die een muzikaal overzicht van vijftig jaar Nederlandse Popgeschiedenis geven. Artiesten zoals; Boudewijn de Groot, Bløf, Jan Akkerman, Krezip, Hans Vermeulen (Sandy Coast), De Dijk, Spinvis, Alquin, Piet Veerman, Junkie XL en vele andere artiesten. Zou gaaf zijn als Doe Maar ook van de partij is! |
|
'Zolang het water naar de zee stroomt....'
|
|
-RaZ-
Top Poster Joined: 10-Maart-2007 Points: 471 |
Post Options
Thanks(0)
|
In 3,5 uur 30 bands/artiesten? Dat zijn 2 nummers per artiest ongeveer.
Ben paar jaar terug naar Vrienden van Amstel Live geweest, en dat is dus eigenlijk ook zoiets. Moet maar net je smaak zijn denk ik. Deze line-up is voor een 50% wel mijn ding denk ik. Maarja, dan de vraag of ze van die 1 a 2 nummers dan ook de nummers spelen die ik leuk zal vinden. Dat viel mij van Amstel Live namelijk ook heel erg tegen. Hele avond maar 1 leuk nummer gehoord. Ik hoor liever dat ze dit evenement afblazen, en dat Doe Maar gewoon op die datum 4 uur de HmH platspeeld :P |
|
Lennon
Top Poster Joined: 09-Oktober-2007 Location: Netherlands Points: 543 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heb t altijd wel grappig gevonden dat de 1e Nederlandse hitsingle afkomstig is van Indonesiers... weliswaar hoorde dat bij NL, maar toch! |
|
Doe maar net alsof
|
|
Post Reply | |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |