Het gitaarspel van Jan Hendriks |
Post Reply | Page 123> |
Author | |
Lennon
Top Poster Joined: 09-Oktober-2007 Location: Netherlands Points: 543 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23-Oktober-2012 at 09:28 |
Nu ikzelf een aantal jaartjes ouder ben en wat kritischer luister naar muziek dan toen ik 12 was, valt me eigenlijk op dat Jan Hendriks redelijk vaak de fout in gaat bij solos of andere stukken dan de ritme gitaar.
Op de live aan live cd is een paar keer te horen dat ie fout inzet (volgens mij op Zoek het zelf maar uit) en dit gebeurd ook weer op de hees van Ahoy dvd/cd.
Ook tijdens SIR zat ie er aardig naast bij de solo in Stiekum gedanst. Hij herstelt zich wel, maar eigenlijk realiseerde ik me dat hij geen lead guitarist is, maar maar begeleidings gitarist.
Natuurlijk kan ie aardig pingelen, maar zo enorm goed vind ik m eigenlijk niet.
Hoe zien jullie dit?
|
|
Doe maar net alsof
|
|
pygmydanny
Top Poster Joined: 05-April-2004 Location: Belgium Points: 5011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vind Jan Hendriks een prima gitarist, die zich geweldig ten dienste stelt aan de band. Als ik mag kiezen tussen een technisch briljante of een creatieve muzikant valt mijn keuze sowieso op de tweede optie. Jan H gaf vroeger al aan dat al die solo's in de DM-nummers voor hem niet hoefden, maar hij maakt(e) er toch bijna telkens iets moois van. Ook wist Jan zich soepel aan te passen aan de vele jams tijdens de vroegere optredens of voegt hij subtiele gitaarlijnen toe. En een nummer als Belladonna is toch 1 prachtige gitaarsolo! De foutjes gebeuren meestal tijdens de grote optredens, dus ik sluit niet uit dat het podiumgeluid misschien wel een rol speelt.
En Henny maakte ook wel wat foutjes de laatste keren
|
|
ReneSimoneFM
Newbie Joined: 18-September-2012 Location: Emmen Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vind foutjes altijd juist wel charmant... Maakt het menselijk, ofzo... Voor je het weet klink je als Pink Floyd... ;-)
|
|
Lennon
Post Options
Thanks(0)
|
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind Jan zeker niet slecht, en het heeft inderdaad wat menselijks, maar aan de andere kant stoort het me soms. Nou ben ik als groot Prince fan natuurlijk enorm verwend met de mooiste en strakste gitaarsolos, en wil de man ook niet vergelijken, maar misschien is dat wel de reden dat ik dit wat vind tegenvallen soms.
|
|
Doe maar net alsof
|
|
doemaaroke
Top Poster Joined: 09-Juni-2006 Location: New Caledonia Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nou ik vind Jan H. een prima gitarist. Volgens mij ging er wat mis met z'n effecten ofzo tijdens stiekum gedanst. Hij bukte om iets te doen...daarna pakte hij de solo weer op.
Tis trouwens lijf aan lijf.....Je mag dan naar eigen zeggen kritisch geluisterd hebben, maar je hebt nog nooit de hoes goed bekeken schijnbaar en het gesnapt geloof ik...... |
|
Frankeman
Senior Member Joined: 05-September-2007 Points: 43 |
Post Options
Thanks(0)
|
@Lennon
Ben het helemaal met je eens, was er dezelfde avond als jij en stiekum gedanst ging echt mis.
Prima opgelost hoor en de meute wil toch alleen maar "stiekum met je gedanst" bleren dus die vinden dat niet erg.
Maar als je naar de schermen keek zag je de verwarring bij de muzikanten en was het vooral van Collem die voor de oplossing zorgde volgens mij.
Zeg niet dat het niet zo is, want heb de cd's van Toontje Lager dus kan die nummers wel dromen.
(de synth van Ernst stond bv ook te zacht bij een bepaalde passage, dat stukje wat vroeger bij de heilige koe gebruikt werd)
|
|
Lennon
Post Options
Thanks(0)
|
Nou nou wat een negatieve reactie omdat ik lijf aan lijf als live aan live schrijf. Beetje pietje precies.. Is toch geen einde van de wereld.. Kom op zeg.
En wat zou ik niet snappen aan de hoes welke ik 3 x op cd , 1 x op vinyl en in boekvorm heb? Dat Jan Hendriks toch wel een super gitarist is? Of dat het Lijf aan lijf is?
|
|
Doe maar net alsof
|
|
Lennon
Post Options
Thanks(1)
|
Je hebt zeker niet goed naar de hoes gekeken of je snapt het niet
|
|
Doe maar net alsof
|
|
doemaaroke
Top Poster Joined: 09-Juni-2006 Location: New Caledonia Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.youtube.com/watch?v=pYj2P0EL-Wk
Zie hier het bewijs. Hendriks zet de solo niet in, maar moet iets op de grond regelen.. En over pietje preciesgesproken, dat doe je zelf toch als eerste om de kwaliteit van het gitaarspel van Jan H. aan 2 foutjes op te hangen..... |
|
peterho_pqk
Top Poster Joined: 02-September-2004 Location: Netherlands Points: 257 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat bedoel je precies dan met het niet begrijpen van de Lijf Aan Lijf hoes? Hou het wel vriendelijk hier aub, iedereen mag z'n mening geven over het gitaarspel van Jan Hendriks, of je daar mee eens bent of niet. |
|
Mijn Doe Maar Youtube kanalen: http://www.youtube.com/user/DeBomValt en http://www.youtube.com/user/MuziekOneindig MuziekOneindig
|
|
Post Reply | Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |