"Trillend op mijn benen" tribute album |
Post Reply |
Author | ||
Wouter J
Top Poster Joined: 06-November-2007 Location: Netherlands Points: 161 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 27-November-2007 at 21:10 |
|
Met die reunie op poten dacht ik dat we het eens moesten hebben over dat tribute album dat toendertijd bij de eerste reunie uitkwam.
Welke nummers vonden jullie het best gedaan en welke hadden er niet op gehoeven? De Beste "Doe maar net alsof" door Bløf. Bløf en Postmen waren de enige bands die niet zonodig het Reggae element van Doe Maar verstoote zoals ieder andere band die aan dit album mee deed. Bløf nam de Doe Maar klank en gaven het een zeer eigen draai bovendien had hun renditie samen met het Prodical Son nummer ook nog het best geproduceerde geluid. "Taste of sweet desire" (Bij ons Doe Maar fans ook bekend als "Sinds een dag of twee") door Prodical son. Dit was een zeer geslaagde gok, niet aleen om het bekendste Doe Maar nummer in het engels te zingen maar ook om van dat reggae geluid af te stappen. Het resultaat is een erg lekker rock nummer met die heerlijke "Oeh-la-la-la-la-laaa" meezinger meesterlijk omgezet. Het is ook samen met Bløf het nummer met de beste productie. De rest van de nummers klinkt nogal vlak. "Is dit alles" door Skik. Hier hebben ze er een echte "Huilen-in-je-bierglas" balade van gemaakt. Zo had Doe Maar geklonken als ze met Bob Dylan hadden gewerkt. De mandoline en de koortjes door een Lesley speaker maken voor mij dit een van de nummers die ik nog het hardste meezing als ik het album op heb staan. "Belle Helene" door Daryll Ann Je neemt een van Doe Maar's hardste Ska Nummers, halveert het in snelheid en zingt het alsof je net wakker bent geworden. Een geslaagde gok want ik kan me echt in dit nummer inleven. De Slechtste "Verdomme ik doe het wel alleen" door Osdorp Posse Hoe moet ik dit zeggen, ze overdeden het op deze versie. Hij is te ruw en slecht geproduceerd, hij klinkt heel vlak. En bovendien hadden ze de tekst niet moeten veranderen. "Doris Day" door Ceasar. Vlak geluid en een fantasie loze versie. Een gemiste kans. "Sinds een dag of twee" door Marcel De Groot Dit had eigenlijk de cirkel rond moeten maken gezien hoe Henny, Ernst en Piet Dekker elkaar bij Boudewijn De Groot hebben leren kennen en dat Ernst en Jan H ook in de huidige band van deze nationale trots spelen. Maar zijn renditie lijdt aan bloedarmoede, zeker in vergelijking met de versie van Prodical Son, weer kan ik slechte productie aanwijzen als de schuldige. Maar ook omdat Marcel een beetje te veel zijn best probeert te doen in de manier waarop hij het zingt. Edited by Wouter J - 27-November-2007 at 21:16 |
||
"Als ik kon toveren dan zou ik mensen aan elkaar voorstellen. Ik zou de professor van de locale universiteit voorstellen aan een shaman van een indianen stam."
- Herman Van Veen |
||
richard38
Top Poster Joined: 20-April-2008 Location: Netherlands Points: 208 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Alles is slecht, behalve Smoorveliefd gezongen door Bob Fosko van de Raggende Mannen.
|
||
Lennon
Top Poster Joined: 09-Oktober-2007 Location: Netherlands Points: 543 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ik vond dit hele project een aanfluiting! De ergste (voor mij) was de bom van Postman en (hoe heet ie ook alweer) en dat werd ook nog een hit.... Van mij hoeft zo'n project niet nog een keer! |
||
Doe maar net alsof
|
||
sanderdelft1972
Groupie Joined: 24-Juni-2008 Location: Netherlands Points: 30 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
De slechtste?? "Liever dan Lief" |
||
Wouter J
Post Options
Thanks(0)
|
|
Het grappige is dat ik mijn toenmalige bassist de originele versie liet horen en hij teleur gesteld was dat Tim Immers'versie heel natuur getrouw bleek te zijn, hij had verwacht dat de Heideroosjes meer volgens het origineel waren. |
||
"Als ik kon toveren dan zou ik mensen aan elkaar voorstellen. Ik zou de professor van de locale universiteit voorstellen aan een shaman van een indianen stam."
- Herman Van Veen |
||
Wouter J
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
- Herman Van Veen |
||
Wouter J
Post Options
Thanks(0)
|
|
Oeps dubbelpost
|
||
- Herman Van Veen |
||
Post Reply | |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |