Afscheidconcert 84 |
Post Reply |
Author | ||
Guests
Guest Group |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31-Maart-2004 at 20:42 |
|
Het is dezelfde Belgische fan....
Op de site staat vermelding van een registratie van het afscheidsconcert uit 1984. (gezien bij 'gevraagd en gezocht' niets vermeld staat doe ik het langs deze weg) Bestaat dit op CD of een andere geluidsdrager? Ik heb geen kennis van een officiêle uitgave en als die er is, dan is die nooit in Belgiê verkrijgbaar geweest (of toch niet dat ik weet). Mensen: help! Ik zou die heel graag in mijn bezit willen. Vooral omwille van het feit dat er een versie van 'het leven gaat door' op zou staan. Toevallig één van mijn favorieten! Altijd spijtig gevonden dat dit niet terug te vinden was op 'Lijf aan Lijf'. Kan iemand mij gerust stellen? om toch nog eens terug te komen op de reactie op mijn eerder bericht: CLOUSEAU wordt zo'n beetje gezien als de Belgische tegenhanger van wat DOE MAAR ooit was (en verdorie in 2000 opnieuw was!). Als Belg kan ik mij volledig en ongekleurd laten gaan: het is gepermiteerd. Clouseau heeft iets (al weet ik niet precies wat)wakkr gemaakt bij het Vlaamse publiek. De hype was misschien hier wel deels te vergelijken met wat de Beatles veroorzaakten in de '60 of DOE MAAR in Nederland begin jaren 80, hetzij allemaal op veel kleinere schaal. Nu, ik persoonlijkheb nooit begrepen waar de vergelijking met DOE MAAR op ging. Clouseau kan iets, vooral live, maar het blijft beperkt tot een afkooksel van wat al jaren bestaat. wat clouseau voral tegen heeft is dat de gebroeders Wauters moeten gesteund worden door sessiemuziekanten die dan weer het crème de la crème van Belgiê genoemd worden. Mannen als Eric Melaerts (die er ook was bij Elisa Waut, Soulsister, Raymond Van Het Groenewoud,...) moeten het schoon weer gaan maken tegen vette betaling terwijl ze het eigenlijk maar zien als de zoveelste job als beroepsmuziekant. Als je alleen al daarom DOE MAAR bekijkt... 4 mensen met talent die op het hoogtepunt er een punt durven achter zetten... dat alleen al maakt hen uniek, want ze heben de geldkoe niet uitgemolken omdat ze hun trots als muziekant niet wilden verliezen. En dan na bijna 20 jaar nummers maken als 'Tijd' en 'Als niet als'... awel, zemogen het eens proberen de Clouseau's.... DOE MAAR is uniek en zal het blijven... PS: als ik teveel begin te zagen (dit betekent zaniken, leuteren), laat het me weten... |
||
Ane Sybesma
Admin Group Joined: 01-Maart-2003 Location: Netherlands Points: 362 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja! Hij is hier op CD en Video uitgeweest! Exclusief bij Free Record Shop. Kijk eens op hun site, misschien is hij er nog. En JA! Het leven gaat door staat er ook op! |
||
Megan
Newbie Joined: 02-Maart-2003 Location: Netherlands Points: 32 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
BELGISCHE FAN
Newbie Joined: 31-Maart-2004 Location: Belgium Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
FANTASTISCH!!! Dan zal ik eerst de officiêle weg proberen (een origineel exemplaar is altijd leuker), maar als daar geen succes geboekt wordt, kom ik hopelijk bij jou terecht, Megan. Bedankt voor de tip. Ik houdt jullie op de hoogte;
|
||
BELGISCHE FAN
Newbie Joined: 31-Maart-2004 Location: Belgium Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Enne, zoals je misschien al zag, ik ben ondertussen ingelogd: Belgische fan is nu een ECHTE bezoeker.
|
||
Post Reply | |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |