Home
Forum Home Forum Home > Doe Maar > De Kuip 2008
  New Posts New Posts
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

De Kuip - concerten op BLU-RAY / DVD

Post Reply Post Reply
Author
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sylver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: De Kuip - concerten op BLU-RAY / DVD
    Posted: 12-Mei-2008 at 02:29

Het album 4us verscheen in maart 1983 als eerste Nederlandstalige plaat op cd.
Het reünieconcert in Ahoy (2000) was één van de eerste Nederlandstalige concerten die op DVD werden uitgebracht.

Dus ik hoop (en diegenen die al een High Definition-installatie thuis staan hebben, zeker en vast ook) dat de concerten in De Kuip later als aandenken zullen uitgebracht worden op blu-ray (met perfect beeld en geluid). Het zou alvast mooi zijn mocht Doe Maar hier opnieuw het voortouw nemen en als eerste Nederlandstalige bandje een blu-ray uitbrengen (+ eventueel een gewone DVD).

De kwaliteit van blu-ray is zo super, dat het werkelijk fantastisch zou zijn Doe Maar op blu-ray te hebben!

Edited by Sylver - 12-Mei-2008 at 19:19
Back to Top
-RaZ- View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -RaZ- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Mei-2008 at 11:44
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren eerlijk gezegt.

De opnames van Ahoy 2000 zijn vooralsnog opgenomen met apparatuur voor Blu-Ray/HD-DVD. Het omzetten naar een groter formaat heeft dan 0,0 nut, het is en blijft DVD kwaliteit.

Ik had wel verwacht dat het afscheidsconcert uit '84 al richting DVD gegaan zou zijn, maarja... De kwaliteit is en blijft dan wel VHS natuurlijk.

Ook is het zo dat een Blu-Ray speler backwards compatible is, en gewoon DVD kan afspelen. De uitgave van Hees van Ahoy naar Blu-Ray heeft 0,0 meerwaarde. De DVD kost 10 euro. Een Blu-Ray zou duurder uitpakken, terwijl de kwaliteit er niet op vooruit gaat.

Marketing technisch gezien kan het een leuk zijn voor de uitgever, maar meer ook niet.
Back to Top
Amorax View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Amorax Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Mei-2008 at 11:59

Sylver zegt volgens mij ook niet dat Hees in Ahoy op Blu Ray moet komen maar juist de concerten in de Kuip. Dat zou kunnen gebeuren maar  een dvd verschijnt sowieso.Nog maar weinigen hebben een Blu Ray speler in huis.

Het wordt eens tijd vind ik dat oude concerten op DVD worden gezet.

Back to Top
-RaZ- View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -RaZ- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Mei-2008 at 12:35
D'Oh ik moet nodig langs de opticien denk ik.

Ik betwijfel of er nog iets gaat uitkomen op DVD wat oud materiaal betreft. Al is het wel zo dat de CD & VHS tape van het afscheidsconcert uit 84 ook pas jaren later op de markt kwamen.

Persoonlijk denk ik niet dat er veel concerten richting Blu-Ray gaan. DVD kan al DTS bevatten. En 720p / 1080p voor een concert qua beeldkwaliteit lijkt me behoorlijk overdone.

Er kan natuurlijk wel veel naslag werk op zo'n schijfie als zijnde extra's, maar voor beeld denk ik niet dat het interresant is om op Hi-Def op te gaan nemen.
Back to Top
Sylver View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sylver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Mei-2008 at 15:41

Ik bedoelde inderdaad de komende Kuip-concerten .
Het uitbrengen van de oude Ahoy-concerten op BR heeft inderdaad weinig nut, omdat deze nooit in High Definition zijn opgenomen (wat niet wil zeggen dat de kwaliteit er niet op vooruit zou gaan, want op een BR hoeven ze geen compressie meer uit te voeren, dus zelfs de oude opnames zouden er beter uit zien en vooral beter klinken).

Nou, eens je een concert gezien hebt in 1080p, met een daarbij horende ongecomprimeerde soundtrack, dan wil je al geen DVD meer zien! Echt, het verschil is zo groot, dat je het echt moet gezien (en vooral gehoord) hebben!

Ben er haast zeker van dat ze in De Kuip alles zullen opnemen in High Definition; rest alleen dan nog de vraag of ze het dan ook effectief in High Definition (dus op blu-ray) zullen uitbrengen...

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.