Home
Forum Home Forum Home > Doe Maar > Algemeen
  New Posts New Posts
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

nieuw album 2008?!!!!

Post Reply Post Reply Page  123 5>
Author
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pygmydanny Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: nieuw album 2008?!!!!
    Posted: 20-Juni-2008 at 16:52

"Doe Maar, de populaire Nederlandse groep, werkt aan een nieuw album.

De groep rond Ernst Jans & Henny Vrienten hield het in 1984 voor bekeken. Recente reünieconcerten hebben het vuur weer aangewakkerd. Dit jaar is de groep afsluiter op Werchter Boutique.

Wanneer de nieuwe plaat in de rekken ligt, is nog niet duidelijk."

http://www.hbvl.be/nieuws/media_cultuur/default.asp?art={EE1 E5A1B-8AE9-4508-B3E5-10BA19EF8287 }

Back to Top
pygmydanny View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pygmydanny Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Juni-2008 at 16:54

en hier nog meer!!!

http://www.demorgen.be/dm/nl/1007/Muziek/article/detail/3207 21/2008/06/20/Doe-Maar-smeedt-volop-plannen-voor-een-nieuwe- cd.dhtml

yes!!!!

Doe Maar is weer samen. Eerst leek het erop dat de reünieconcerten in de Rotterdamse Kuip en Werchter Boutique eenmalige gebeurtenissen zouden blijven, maar volgens zanger Henny Vrienten is de sfeer in de groep zo goed dat de vier weer op permanentere basis gaan samenwerken. 'We hebben zelfs plannen voor een nieuwe cd.'

De nieuwe plannen zijn op zijn minst opmerkelijk. De voorlopig laatste cd van Doe Maar, die na de eerste reünie in 2000 verscheen, werd heel ondubbelzinnig Klaar genoemd, en destijds liet Vrienten er geen twijfel over bestaan dat het verhaal van de groep daarmee verteld was.

"Maar daar moet je geen acht op slaan", zegt de inmiddels zestigjarige zanger nu. "Ik spreek mezelf de hele tijd tegen. Zeg vandaag wit en morgen weer zwart. Ik verander van mening zoals het weer." En dat blijkt, want er wordt inmiddels toch weer over een nieuwe cd gepraat. "We hebben het er al een paar keer over gehad, en de plaat zal er komen. Maar nog niet onmiddellijk."

Momenteel zit Vrienten nog midden in de opnamen van een cd met Frank Boeijen en Nitszanger Henk Hofstede, en later dit jaar volgt er voor dat project ook nog een lange tournee. "Ik dacht: ik word zestig dit jaar, en na al de jaren dat ik me bewust op de achtergrond hield, heb ik nu zin om wat buiten te komen."

In de eerste helft van de jaren tachtig was Doe Maar ongemeen populair. Singles als 'Pa', 'De bom', 'Eén nacht alleen' en 'Doris Day' waren niet uit de hitparade te branden, en tijdens concerten van de groep speelde zich het soort hysterische taferelen af dat tot op dat moment eigenlijk alleen met The Beatles werd geassocieerd. De hype zette zich verder op buttons, T-shirts en alles waar het typische fluoroze-fluogroen op kon worden gedrukt. De groep werd uiteindelijk verstikt door haar eigen populariteit en ging, met een rechtstreeks op televisie uitgezonden afscheidsconcert, uit elkaar in '84. "We waren niet uitgekeken op elkaar, zoals zoveel andere bands", zegt Vrienten daarover. "Alleen beletten de omstandigheden ons om met elkaar te blijven werken. We werden geleefd, en het was gewoon niet plezierig meer."

Zestien jaar later, in 2000, bleek dat de groep nog niets aan populariteit had ingeboet. De vraag naar kaartjes voor het aangekondigde reünieconcert in de grote Ahoy was zo overweldigend dat er achteraf nog liefst vijftien extra optredens werden ingelast, evenals een passage in het Antwerpse Sportpaleis. "We hadden nooit gedacht dat het hele circus weer van voor af aan zou beginnen. Maar deze keer hielden we er op zijn minst een goed gevoel aan over", legt Vrienten uit. "Het was zo plezierig dat ik er achteraf een jaar van heb moeten afkicken", zegt Ernst Jansz. Dus toen ze onlangs gevraagd werden om voor het eerst in hun carrière een stadionconcert in de Rotterdamse Kuip te geven, moest daar niet lang over worden nagedacht. "We hebben een paar keer samen gezeten met zijn drieën en we hadden er allemaal erg veel zin in. Jan Pijnenburg, onze drummer, woont inmiddels in Spanje, maar ook hij wilde heel graag dat Doe Maar weer samen het podium op zou stappen. Dit is geen reünie, we bestáán weer." De optredens, want er is inmiddels nog een dag toegevoegd, veroorzaken weer een stormloop op de kassa. In België sluit Doe Maar, na Santana en Crowded House, de eerste editie van Werchter Boutique af. "Een hele eer", zegt Vrienten lachend. "Ik neem straks zeker een foldertje mee om in mijn plakboek te stoppen." (Bart Steenhaut)

Doe Maar sluit op zondag 13 juli de eerste editie van Werchter Boutique

Edited by pygmydanny - 20-Juni-2008 at 16:55
Back to Top
Ane Sybesma View Drop Down
Admin Group
Admin Group

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ane Sybesma Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Juni-2008 at 17:09
Zo! Dat is verassend nieuws!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Juni-2008 at 17:13
Volgens de belgische teletekst werkt doe maar aan een nieuw album, wanner het uitkomt is nog niet bekent.
Back to Top
Broezeke View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Broezeke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Juni-2008 at 18:14

Op de website van het vrt nieuws staat te lezen dat Doe Maar weer bestaat en dat ze een nieuwe plaat (cd) gaan maken.

vr 20/06/08 09:02 - De Nederlandse popgroep Doe Maar werkt aan een nieuwe cd. Dat zegt zanger Henny Vrienten in De Morgen. De groep geeft dit jaar enkele reünieconcerten, maar volgens Vrienten zal het daar niet bij blijven. "Dit is geen reünie, we bestaan weer", zegt hij.

Doe Maar was razend populair in de jaren 80 met hits als "De bom" en "Eén nacht alleen". In 2000 volgde er een eerste reünie met tientallen optredens en een nieuwe cd. Toen liet Vrienten er geen twijfel over bestaan dat het het laatste album was van de groep.

Dit jaar kwam er opnieuw een reünie met een "eenmalig" concert in de Kuip in Rotterdam. Ondertussen zijn het al twee concerten geworden en zal Doe Maar ook Werchter Boutique afsluiten.

Wanneer de nieuwe cd er zal komen, is nog niet duidelijk. "De plaat zal er komen, maar nog niet onmiddellijk", zegt Vrienten.

Raar dat ik er voor de rest nergens iets van hoor of lees, vindt het in ieder geval geweldig nieuws!

Back to Top
Broezeke View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Broezeke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Juni-2008 at 18:23

En of dit goed nieuws is! Eigenlijk hadden ze dat al veel eerder moeten doen, gewoon lekker samen muziek blijven maken, ze hebben er veel te lang mee gewacht! Maar uitstel is gelukkig geen afstel.

Wel raar dat Henny zichzelf tegen blijft spreken. Ik hoorde het nieuws op studio Brussel en zag het als een vergissing. Ik smste naar stubru met de melding dat dat wss een vergissing was, maar de presentator raadde mij live op de radio aan om dan maar eens goed de laatste nieuwtjes uit te pluizen. Stond ik daar met mijn mond vol tanden, bedankt Vrienten e.a.

Back to Top
Repke3680 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Repke3680 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Juni-2008 at 21:50
Originally posted by Broezeke Broezeke wrote:

Raar dat ik er voor de rest nergens iets van hoor of lees, vindt het in ieder geval geweldig nieuws!

zeker als je op Studio Brussel vanmorgen zegt dat er zeker geen nieuw album komt

luister: 2008-06-20_214758_Broeske1.rar

Back to Top
Wouter J View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wouter J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Juni-2008 at 15:12
Ik ben ook benieuwd naar het album met frank Boeijen en Henk Hofstede, Henny had al met ze op "De nacht" samen gewerkt en dat leverde twee ontzettend mooie nummers op "De Maan van Antwerpen" en "Nachtzwemmen" ik vraag me af of dat nieuwe werk in het verlengde van dat zal gaan liggen.
"Als ik kon toveren dan zou ik mensen aan elkaar voorstellen. Ik zou de professor van de locale universiteit voorstellen aan een shaman van een indianen stam."
- Herman Van Veen
Back to Top
tralala View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tralala Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Juni-2008 at 17:41
Originally posted by Repke3680 Repke3680 wrote:

Originally posted by Broezeke Broezeke wrote:

<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" size=3>

Raar
dat ik er voor de rest nergens iets van hoor of lees, vindt het in ieder
geval geweldig nieuws!

zeker als je op Studio Brussel vanmorgen zegt dat er zeker geen
nieuw album komt

luister: 06-20_214758_Broeske1.rar">[COLOR=#0000ff">2008-06-
20_214758_Broeske1.rar[/COLOR">

@ betweter! Grappig om te horen!
Back to Top
richard38 View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote richard38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juni-2008 at 11:29
Ik hoop dat ze op dat nieuwe album wel weer de muziek van vroeger maken, zoals we van Doe Maar gewend zijn en niet die bende van de laatste album, die viel mij echt tegen.
"Een groep waarvan de gitarist Hendriks heet, kan toch niet slecht zijn"
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.