Home
Forum Home Forum Home > Doe Maar > Algemeen
  New Posts New Posts
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Wervershoof

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hetzelfdemeisje Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Wervershoof
    Posted: 06-Juli-2008 at 14:44

allo,

ik zat even heerlijk door mijn DM zooi te snuffelen, met een muziekje erbij uiteraard.

ik ben ooit naar een optreden in de Dars in Wervershoof (NH) geweest, datum 10 april, maar ik weet niet meer welk jaar dat nou was (ik vermoed 1983 maar zeker weten doe ik het niet).
Is hier iemand die weet welk jaar dat was (en misschien zelf ook is geweest ?)

ik vond tussen mijn DM schriften 'verslagjes' van dat concert en het afscheidsconcert  zo geestig   kennelijk stond ik toen ook al vooraan... kan ik me toch helemaal niet meer herinneren, zal wel door het zuurstofgebrek gekomen zijn

groetjes

anja aka hzm

DM verft mijn wolken blauw
Back to Top
callie View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote callie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Juli-2008 at 17:32
http://www.doemaardeband.nl/deliveoptredens_lijst.html#1983l ine

Deze lijst staat op Berrie's site, maar 10 april staat er verder niet bij in 82 of
83! Oei, dat wil DoemaardeBand echt wel gaan uitzoeken!

Hoe oud was je met het afscheidsconcert? En je weet het niet meer!
Ik heb alleen maar een beetje verdrietig gekeken naar alle plaatsen in mijn
buurt waar ze optraden, ik mocht toen echt niet naar een concert en ze
zaten op fietsafstand! Goh, wat kon ik daar vroeger van balen!
Ach ja, daarom is het nu wel echt leuk!
Callie

www.facebook.com/henny.vrientenfansite

www.twitter.com/hennyvrienten
www.myspace.com/hennyvrienten
www.henny-vrienten.hyves.nl

Back to Top
Roxia View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roxia Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Juli-2008 at 18:29
Mijn ouders vonden me ook te jong voor een concert, en ik had t geld er natuurlijk ook niet voor. Ik had hun albums niet eens, had ik ook geen geld voor. Had alleen de singles de bom en pa.
Ik heb de schade ruimschoots ingehaald. Ik was toen 12 jaar toen ze uit elkaar gingen.
Ik schijn het afscheidsconcert 's avonds op tv gezien te hebben, maar ik kan me er niets meer van herinneren.

Back to Top
callie View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote callie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Juli-2008 at 20:48

ik was ook 12.
En dat concert staat in mijn geheugen gegrifd, kan ik me nog erg goed
herinneren. Wat een rotavond...

Callie

www.facebook.com/henny.vrientenfansite

www.twitter.com/hennyvrienten
www.myspace.com/hennyvrienten
www.henny-vrienten.hyves.nl

Back to Top
hetzelfdemeisje View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hetzelfdemeisje Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Juli-2008 at 00:19

thanks ! had die lijst nog niet gezien (wel gezocht) ik heb een krantenknipsel waarin staat dat het het enige concert in Noord Holland is van de tour (maar dat zal wel niet helemaal waar zijn geweest aangezien er in de lijst een aantal plaatsen in NH voorkomen)

wat het concert betreft: ik was 15 en ik herinner me het nog wel hoor, alleen dat ik vooraan stond was mij ontschoten

ik ging in mn eentje heen vanuit callantsoog (kop noordholland), met een busreis georganiseerd door iemand van school, een meisje wiens vader tourbussen reed.

ik herinner me dat het concert geweldig was, veel te warm, veel te vol, veel gedrang en heel veel meisjes die over mn hoofd het publiek uit werden getrokken. we kregen water van de mensen voor de hekken en ik gaf mn sjaal steeds die maakten ze dan nat en gaven ze m weer terug. helaas gaven ze hem uiteindelijk aan de verkeerde persoon terug en zo ben ik mn sjaal kwijtgeraakt, moehoe. aan het eind was ik verbijsterd dat heel veel meiden gillend en jankend op de vloer zakten en elkaar begonnen te troosten... daar was ik net even te nuchter voor, ik had zoiets van 'eh ze zijn niet dood hoor...'  

toen ik die verslagjes weer las viel het me op dat ik het iedere keer over kinderen heb haha, vond ik wel grappig, niet meisjes of mensen maar kinderen, en dat waren we natuurlijk ook nog maar

al met al ben ik blij dat ik die verslagjes destijds geschreven heb en dat ik ze nog heb ondanks al mijn vele verhuizingen

Edited by hetzelfdemeisje - 08-Juli-2008 at 00:34
Back to Top
DoeMaarDeBand View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DoeMaarDeBand Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Juli-2008 at 10:51

De lijst op DoeMaarDeband.nl is zorgvuldig samengesteld door Danny Willems. Ik heb hem een mail gestuurd met betrekking tot dit onderwerp. Even zijn reactie afwachten.

gr van Berry

Onofficiële Doe Maar fansite!

www.doemaardeband.nl
Back to Top
pygmydanny View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pygmydanny Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Juli-2008 at 12:04

hier staat de laatste versie van mijn lijst

http://www.doemaarforum.com/forum_posts.asp?TID=159&PN=1 &TPN=1

de lijst is natuurlijk lang niet volledig, dus hoop ik nog steeds op aanvullingen. Sommige data zijn waarschijnlijk fout (waaronder volgens mij dat optreden in Sliedrecht oktober 1982), van andere optredens ben ik helemaal niet zeker. Zo stonden er in de fanclubbladen van 1982 wel lijsten met optredens die Doe Maar ging doen, maar niet al die concerten lagen definitief vast/werden afgewerkt (bijvoorbeeld een concert in Maasmechelen, hier 10 km vandaan??).

En dan zijn er nog een aantal optredens waarvan ik weet dat ze plaatsgevonden hebben, maar waarvan ik de datum niet weet: Discotheek Fifty-fifty in Weert (ik vermoed november 1982 tijdens de opnames van 4US, één van de laatste concerten of misschien wel het laatste met René Van Collem)

En om te weten in welk jaar dat concert in Wervershoof (10 april) plaatsvond...Weet je nog wie er achter de drums zat?

Carel? -> 1981

René? -> 1982

of Jan P -> 1983

Back to Top
DoeMaarDeBand View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DoeMaarDeBand Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Juli-2008 at 13:39

Ik zal de lijst binnenkort op doemaardeband.nl updaten

gr van Berry

Onofficiële Doe Maar fansite!

www.doemaardeband.nl
Back to Top
summer-of-69 View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote summer-of-69 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Juli-2008 at 19:56

Dat is een goeie van pygmydanny ja, wie zat er achter de drums!

Ik was 13 bij mijn 1e (en toen enige) DM-concert. In 'De Kolfbaan' in mijn woonplaats Gorinchem. Ik ging er helemaal alleen naartoe op mijn fietsje (no way dat ik mijn dochter die nu ook 13 is ook al alleen laat gaan  ) en ik kan me vooral nog herinneren dat ik de hele tijd in de stromende regen op een dranghek (anders zag ik niks, vandaar dat ik tegenwoordig vooraan sta  ) aan de zijkant heb zitten kijken en luisteren en dat ik na afloop totaal verkleumd was.

Datum: 21 mei 1983... ik heb het (groen/roze) kaartje nog. Prijs: 12 gulden en 50 cent!

Back to Top
hetzelfdemeisje View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hetzelfdemeisje Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Juli-2008 at 00:41

dit is de aankondiging, helaas heb ik het destijds uitgeknipt dus de datum van de krant is helemaal weg weg weg

maar ik lees net in mijn verslagje dat Jan P speelde hahahaha

dus mystery solved

Edited by hetzelfdemeisje - 16-Juli-2008 at 00:44
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.