Verassingen in de setlijst |
Post Reply | Page 12> |
Author | ||
Wouter J
Top Poster Joined: 06-November-2007 Location: Netherlands Points: 161 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19-Juli-2008 at 13:52 |
|
Okee dan laten we het eens hebben over nummers die je niet verwachtte en andere prettige verassingen die Doe Maar ten gehore brachtte.
Ik was er op de tiende bij en omdat ik vrij vroeg in het stadion was kon ik helemaal vooraan gaan staan. Het viel me meteen op dat er wat foutjes werden gemaakt, Henny zette bijvoorbeeld het laatste refrein van "doe Maar net alsof" te vlug in. Maar goed, wat geeft het, de sfeer was meteen goed. Over Heny gesproken, die rare Dingwall basgitaren met die gespreide frets was ook iets waar ik nogal van opkeek, in zijn interview met "De Bassist" sprak hij zo lovend over zijn Fender Jazz bassen die hij bij de 2000 reunie gebruikte dat ik aannam dat hij die bij deze optredens weer zou gebruiken, of op zijn minst zijn geliefde Fender Precision. (Die blauwe met sterretjes die hij ondertussen weer zwart heeft laten spuiten) Maar dat terzijde, die dingwall bassen klonken wel heel vet. Ik vond de combinatie van "De eerste X" en "Dansen met Alice" heel geslaagd en de hele bende was aan het pogo'en op die lekkere ska. Dit nummer werd ook veel strakker gespeeld dan op "Hees van Ahoy" Dat ze "Winnetoe" deden was ook een grote verassing, Jan H's spelen was zeer strak op dat nummer al vond ik wel dat hij wat meer distortion in zijn geluid kon hebben. Wat me ook opviel was hoeveel van de arrangementen die ze in 2000 gebruikte (zoals het intro van "1 nacht aleen") weer hebben laten vallen, dit heeft natuurlijk te maken met het feit dat ze de nummers weer zoals vroeger wilden spelen maar ik vond dat eigenlijk wel jammer want die arrangementen van de 2000 optredens gaven de nummers wat meer diepte. Ik vond het ook prachtig dat ze de toegift als een vierpersoons band speelde, dit was Doe Maar rauw, geen opsmuk. Al had ik wel graag gezien dat ze "Nederwiet" als afsluiter hadden gedaan, gewoon iedereen op het podium en feesten. |
||
"Als ik kon toveren dan zou ik mensen aan elkaar voorstellen. Ik zou de professor van de locale universiteit voorstellen aan een shaman van een indianen stam."
- Herman Van Veen |
||
Lennon
Top Poster Joined: 09-Oktober-2007 Location: Netherlands Points: 543 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vanaf de 1e try out was de setlist (achteraf) wel bekend. Heroine en Vergeet me zijn gedumpt (ben blij dat ik ze wel heb kunnen "meemaken". Grootste verassingen waren voor mij Rumah Saja en Winnetoe... :) Ook met hehe was ik blij, en er verandert nix, maar daar had het leven gaat door best vooraf aan mogen gaan van mij... En Lajeninaja in een hele lange uitvoering.. dat was super geweest! Er is nog zoveel wat ik live had willen horen... Bang, Nachtmerrie, etc etc.. nummers als Belle Helene en Pa moeten ze wel spelen live, want dat verwacht "men" nou eenmaal, maar als het aan mij ligt spelen ze geen een voor de hand liggend nummer bij een eventueel volgende "tour"
|
||
Doe maar net alsof
|
||
JeroenG
Top Poster Joined: 20-Juni-2006 Location: Netherlands Points: 279 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dan toch hopen op een theatertour misschien? In het theater hebben bands vaak eerder de neiging om 'mindervoordehandliggende nummers' te spelen.
|
||
callie
Top Poster Joined: 18-Augustus-2003 Location: Netherlands Points: 488 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ik hoop ook op een theatertour. Lijkt me geweldig. Als ik kijk naar Frank
Boeijen dit jaar, geen hitjes, geen Linda of Kronenburg Park, maar juist de prachtige albumsongs die gewoon het beste zijn. Ik heb bij Doe Maar ook wel enkele songs gemist, ik had het te gek gevonden als ze Wat Ze Doet of Grote Broer ofzo hadden gespeeld. Van het laatste album hadden ze wat mij betreft veel meer van mogen spelen. Is misschien wat 'moeilijker' voor het grote publiek, maar erg goed. (leven met een 7, oorlog, verschrikkelijke jaar en als niet als...yep, tijd voor theater!) |
||
Callie
www.facebook.com/henny.vrientenfansite www.twitter.com/hennyvrienten www.myspace.com/hennyvrienten www.henny-vrienten.hyves.nl |
||
Ane Sybesma
Admin Group Joined: 01-Maart-2003 Location: Netherlands Points: 362 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Gewoon een nieuwe CD maken... ! |
||
JeroenG
Top Poster Joined: 20-Juni-2006 Location: Netherlands Points: 279 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dat natuurlijk zowiezo p.s. overigens is deze titel van dit topic wel erg luguber. Verassingen heeft toch echt met een oven te maken . Zal wel 'veRRassingen' bedoeld zijn haha. Edited by JeroenG - 20-Juli-2008 at 13:25 |
||
callie
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Callie
www.facebook.com/henny.vrientenfansite www.twitter.com/hennyvrienten www.myspace.com/hennyvrienten www.henny-vrienten.hyves.nl |
||
doemaaroke
Top Poster Joined: 09-Juni-2006 Location: New Caledonia Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Wat nog opvallend was in de setlist was het ontbreken van 'Wátje', dat is in 2000 toch een top 10 hit geweest. Persoonlijk niet mijn favoriete nummer, maar toch.
|
||
Hampshire
Top Poster Joined: 16-Juli-2008 Location: Netherlands Points: 155 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Oeh Cd, Theater Tournee..... graag... Wat mij nog meer leuk lijkt een Concert registratie van De kuip, officiele uitgave van oud beeldmateriaal, of gewoon nog een keer de kuip (of nog beter knusse try-out zaaltjes..) |
||
callie
Post Options
Thanks(0)
|
|
Klopt, dat was met de reunie toch het (bekendste) nummer, en tekstueel zeer van toepassing in deze maatschappij. Ik miste een aantal dingen, maar Watje dacht ik later pas aan. Vreemd dat dat niet gespeeld is.En jammer, want het blijft wel een lekere sound hebben. |
||
Callie
||
Post Reply | Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |