muziek en emotie |
Post Reply |
Author | |
Broezeke
Top Poster Joined: 01-Oktober-2007 Location: Belgium Points: 130 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22-Juli-2008 at 10:49 |
Dit ligt mss meer in de privesfeer, en niet direct iets voor op een forum, maar wilde toch het volgende kwijt. Vandaag is het precies een jaar geleden dat mijn pa totaal onverwacht overleed aan een slagaderbreuk (hij was maar 57). Een dag die gegrift staat in mijn geheugen. We waren op vakantie in Zeeland (Port Zelande), en het enige wat ik me nog herinner van het overhaaste vertrek en de weg naar huis, is dat ik op de terugweg "Pa" wel 10 (of meer) keer na mekaar heb geluisterd. Er zitten zoveel overeenkomsten in. Ook mijn pa was met de jaren veel milder geworden, had soms ook zijn bedenkingen bij bepaalde keuzes die ik maakte in mijn leven, maar hield vanop een afstand altijd een oogje in't zeil. Natuurlijk doet dit prachtige doe maar nummer mij ook nu steeds terugdenken aan mijn vader, en wat we samen hadden. Tijdens de voorbije concerten was dat dan ook steeds een emotievol moment en moest ik effe op mijn tanden bijten. Gelukkig doet het mij vooral terugdenken aan de mooie momenten. "Je bent zoveel verandert..." Edited by Broezeke - 22-Juli-2008 at 10:51 |
|
Lennon
Top Poster Joined: 09-Oktober-2007 Location: Netherlands Points: 543 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zal een moeilijke dag voor je zijn, de tijd vliegt, en gelukkig weet ik niet hoe het is om mijn vader te verliezen, maar kan me er wel wat bij voorstellen natuurlijk! Toch harstikke mooi dat 2 dingen die je blij maken in het leven zo gecombineerd kunnen worden!! Lijkt net of het zo heeft moeten zijn dat Doe Maar dan net in de maand juli weer ging spelen, zodat jij op een mooie manier "even met je vader kon samenzijn" Sterkte vandaag!!
|
|
Doe maar net alsof
|
|
callie
Top Poster Joined: 18-Augustus-2003 Location: Netherlands Points: 488 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hou de mooie herinneringen bij je, die neemt niemand je af.. Muziek is
emotie, en muziek is de soundtrack van je leven. Ik kan me voorstellen dat het bij de concerten echt even slikken was. Sterkte vandaag!! XXX |
|
Callie
www.facebook.com/henny.vrientenfansite www.twitter.com/hennyvrienten www.myspace.com/hennyvrienten www.henny-vrienten.hyves.nl |
|
tralala
Senior Member Joined: 09-Mei-2008 Points: 47 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sterkte vandaag Broes!
|
|
Hampshire
Top Poster Joined: 16-Juli-2008 Location: Netherlands Points: 155 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat erg... heel veel sterkte. Wel goed dat je toen een stukje troost in doe maar hebt kunnen vinden.........maar het lijkt me toch wel heel erg moeilijk om dan dat nummer zodicht bij die datum live te horen. Maar je zei al iets over het milder worden enzo. Dus ik hoop dat de muziek bijdraagt aan het herroepen van mooie herinneringen die kunnen helpen de pijn iets te verlichten....
|
|
Antigoon
Top Poster Joined: 23-Mei-2008 Location: Netherlands Points: 296 |
Post Options
Thanks(0)
|
hmm, die van mij is juist jarig vandaag (22ste) Ik link muziek ook aan emoties etc, alleen eigenlijk niks van doe maar... bij de cremette van mijn moeder werdt Brel en Piaf gedraaid (ne me quite pas en je ne regrette rien) en dat geeft nog steeds een enorme brok in de keel dus ik snap wel wat je bedoelt. Sterkte! |
|
Hampshire
Post Options
Thanks(0)
|
Hey Broezeke,
Ik was even benieuwd hoe het met je is.. Ik hoop dat je de 22e nog een beetje bent door gekomen en dat de mensen die via het forum gereageerd hebben je een beetje hebben kunnen steunen. groetjes Hampshire |
|
-RaZ-
Top Poster Joined: 10-Maart-2007 Points: 471 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sterkte nog broezz,
Maar over het onderwerp, muziek en emotie, daar sta je de spijker op z'n kop. Ik heb al eens eerder getracht een kompleet verhaal te schrijven over wat de muziek van Doe Maar voor mij betekend, maar daar is het internet niet groot genoeg voor. Ik leerde Doe Maar pas kennen toen Henny er al bij was (en dat zal ook wel voor andere gelden denk ik). Ik spreek er met m'n moeder nog wel eens over, en die vertelde dat ik als 4 a 5 jarig knaapie helemaal wild werd als ze op de radio waren. Wat muziek betreft, ik luister eigenlijk nooit naar de tekst, muziek is voor mij muziek, en begreep toen der tijd er nog helemaal niets van. Ik was er wel kapot van toen ik 7 jaar was, en Doe Maar uit elkaar ging. Pas jaren later kom je er dan achter dat de teksten ook een zekere boodschap met zich mee brengt. Als 12 jarig ventje begon ik met roken, af en toe een biertje, en toch al vrij regelmatig een jointje erbij. Het ging slecht op school, en des te meer ik ging blowen... Doe Maar Net Alsof.... Dan rook je een sticky en je, vergeet wat je wil vergeten.. En inderdaad, dat spul werkt daar echt goed voor. Ik kan bijna op elk nummer van Doe Maar vanaf Skunk een kompleet verhaal uit m'n leven vertellen. Het debuut album en Klaar heb ik eigenlijk niets mee. Op m'n vorige werk hadden we op kantoor een regel: Na Dolf Jansen met Leuk is Anders ging er altijd Doe Maar in tot het einde van de dag. Nu op m'n huidige werk gebeurt dat niet, omdat men niet zo zuinig is op CD's, maar zodra er Doe Maar op de radio is, gaat ie echt wel vol uit. Soms hoor ik nog wel eens klachten van m'n buren, goeie muziek staat voor mezelf altijd te zacht, en voor anderen al snel te hard. Sorry, maar het is een dwangmatig om Doe Maar even een tikkie harder te zetten, vooral de live-opnames... Dus ja.. muziek en emotie... Die 2 gaan hand in hand. En ik ben van een dusdanig generatie dat ik met trots kan zeggen dat ik er mee ben opgegroeid |
|
Broezeke
Top Poster Joined: 01-Oktober-2007 Location: Belgium Points: 130 |
Post Options
Thanks(0)
|
Een reactie op het bericht van hampshire. 22 juli was natuurlijk een moeilijke dag voor me, maar door aanwezigheid van familie hebben we de dag toch op een leuke manier doorgebracht, herinneringen opgehaald, veel gebabbeld. Ook de reacties op het forum hebben me geholpen bij "het beleven" van zo'n verjaardag. Sommige reageerden via berichten op het forum, enkele andere ook via een prive bericht of een gewone mail. Mooie en bemoedigende woorden van mensen die je van haar noch pluim kent (de meeste toch), en toch troostend en medelevend waren. Dank daarvoor! Mensen hebben mensen nodig! |
|
Hampshire
Post Options
Thanks(0)
|
Hey, bedankt voor je reactie. Fijn te horen dat je de dag ondanks dat hij zwaar was toch nog op een leuke manier door hebt kunnen brengen. Ik vond het zo sneu voor je. Fijn dat de reacties ook nog wat voor je hebben kunnen betekenen.
groetjes Hampshire |
|
Post Reply | |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |