Home
Forum Home Forum Home > Doe Maar > Algemeen
  New Posts New Posts
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Henny’s basgitaar

Post Reply Post Reply Page  123 6>
Author
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Henny’s basgitaar
    Posted: 05-Augustus-2008 at 11:52
Ik weet niet of jullie het leuk vinden om dit te volgen maar vooruit... :)

Omdat ik altijd al fan van Henny ben geweest kwam ik op dit idee.
Ook omdat ik de dingwall bas waar ie op speelde de afgelopen optredens heel er mooi vind, kwam ik op het idee om deze bas na te bouwen en misschien zelfs te laten signeren tijdens de theatertour.
Het plan is om 3 oktober (Deventer, ik zit 1e rij :) ) te vragen of ie de bas wil signeren en dan 9 oktober de bas mee te nemen naar de schouwburg in Doetinchem (waar ik ook bij ben) om hem te laten signeren.

Hier alvast wat fotos. De fotos zijn gemaakt na 1 dag flink doorwerken:

Voorkant:

Achterkant:

Voor de geinteresseerden, hier de specs:

Body: Elzen
Hals: Esdoorn
Toets: Pau Ferro (zonder front- en side dots, omdat ik dat áltijd lelijk vind)
Pick ups: Nordstrand Big Splits
Tuners: Hipshot ultralites
Brug: 4x Hipshot triple lock down
Preamp: Aguilar OBP3 (als volgt: Volume, Blend, mid, treble/bass (op een dubbele pot)
De mensuren: 34,25" voor de E en 32" voor de G.

Ook nog even een foto van het origineel:

Edited by Daan - 05-Augustus-2008 at 11:54
Back to Top
baszzman View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote baszzman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Augustus-2008 at 11:57
leuk man, hou ons op de hoogte in t forum!!!!!!!!!!!
baszzman
Back to Top
Wouter J View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wouter J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Augustus-2008 at 12:31
Leuk project.

Al moet ik wel zeggen dat het geluid van zijn Dingwall bassen me toch wel tegenviel: bijna geen midden en teveel hoog. Ik miste dat mooie bloemende diep laag van zijn Fenders of zijn zwarte Aria. (wat had dat ding een mooie klank)

Ik had gehoopt dat hij de funderingen van de kuip zou laten schudden met zijn Fender Precision bas.
"Als ik kon toveren dan zou ik mensen aan elkaar voorstellen. Ik zou de professor van de locale universiteit voorstellen aan een shaman van een indianen stam."
- Herman Van Veen
Back to Top
Daan View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Augustus-2008 at 12:48
Originally posted by Wouter J Wouter J wrote:

Leuk project.

Al moet ik wel zeggen dat het geluid van zijn Dingwall bassen me toch wel tegenviel: bijna geen midden en teveel hoog. Ik miste dat mooie bloemende diep laag van zijn Fenders of zijn zwarte Aria. (wat had dat ding een mooie klank)

Ik had gehoopt dat hij de funderingen van de kuip zou laten schudden met zijn Fender Precision bas.

Dat zal bij deze wel iets anders zijn. In de bas van Henny zit maar een 2 bands preamp (bass en treble boost (geen bass en treble cut). Ik gebruik een 3 bands preamp, met bass, mid én treble boost/cut.
Back to Top
Roxia View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roxia Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Augustus-2008 at 18:13
Hoi Daan,

Je bent al weer een heel stuk verder zeg, ik vind het echt knap een ba nabouwen. Wellicht zien we elkaar de 3 oktober wel, ik zit op rij3.

Ik hoop dat het je lukt om hem te laten signeren.

Gr. Roxia
Back to Top
Daan View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Augustus-2008 at 19:26
Ik zit in een gedwongen bouwstop, aangezien de kopieer- printwinkel hier gesloten is tm 18 augustus.

Dus tot die tijd geen, of heel erg weinig updates.
Heb vandaag nog even een pickguard kunnen maken:

In het echt iets ie wat zwarter, zoals de foto van een paar posts eerder

Edited by Daan - 07-Augustus-2008 at 19:28
Back to Top
-RaZ- View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -RaZ- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Augustus-2008 at 19:37
Gaaf project hoor. Heb wel eens waar er totaal geen verstand van, maar het ziet er wel geinig uit.

Kan je in iedergeval nog blijven brainstormen tot de 18de ;) En daarna zullen we je project weer te voet volgen.
Back to Top
Daan View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Augustus-2008 at 18:39
Zo.. ik ben weer begonnen.

Vandaag stond het "engst" op de agenda-> de hals. Aangezien dit de eerste hals is die ik zelf maak was ik er wat bang voor, maar het valt tot nu heel erg mee. Alhoewel ie nog niet helemaal af ie (hij is nog wat te dik), ben ik er best tevreden mee.
Hoop hem vandaag helemaal af te hebben incl frets en nut en dan staat voor morgen het afmaken van de body op de agenda.

Wat fotos:

Back to Top
doemaaroke View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote doemaaroke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Augustus-2008 at 22:48
Leuk!
Heb je al veel bassen gebouwd?
Back to Top
Daan View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Augustus-2008 at 15:32
Originally posted by doemaaroke doemaaroke wrote:

Leuk!
Heb je al veel bassen gebouwd?

Valt mee, dit is mijn 3e, alhoewel ik de eerste zelf niet mee tel omdat dat meer was om wat technieken uit te proberen.

Eerste bas: Foto
Tweede bas: Foto (daar nog zonder lak, maar zo heb je iig een beetje een idee).

Kleine update:

Net even de plaatsing van de brug uitgerekend.
Komt er zo uit te zien (op de foto liggen de bruggen niet helemaal recht, maar ik heb de berekening dus...)

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.