leuke uitspraken uit oude doos |
Post Reply | Page 12> |
Author | |
Hampshire
Top Poster Joined: 16-Juli-2008 Location: Netherlands Points: 155 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14-Oktober-2008 at 21:47 |
De heren van Doe Maar kunnen soms (zo niet altijd) leuk uit de hoek komen, maar zeggen af en toe zo snel iets dat bijna niemand het door heeft en toch zijn de uitspraken leuk om eens op een rijtje te zetten. Bij deze vast korte stukjes uit 2 verschillende interviews (mocht ik iets verkeerd getypt hebben sorry!): -1) Tijdens de Antillen tour (Veronica) worden de heren geinterviewd door een radiostation. De radiopresentator vraagt de heren of zij zich voor willen stellen aan de luisteraars... Ernst : Ik ben Ernst Jansz en ik speel piano bij Doe Maar [....] Presentator: en de volgende... Jan H.: Ik ben jan Hendriks en ik speel gitaar bij Doe Maar presentator: ook bij Doe Maar.... Jan H. : toevallig wel (ze lachen) presentator: (kijkt naar henny) En jij bent... Henny: Ik ben Henny Vrienten en ik eh speel bas ...en ik zing bij toontje lager... - 2) interview voorafgaand aan het afscheidsconcert: Dieuwertje Blok vraagt de heren naar een persoonlijk woordje voor iedereen thuis (Fans/kijkers): Ernst: Beterschap Jan P: Jongens veel plezier hè Jan H.: Ja..plezier d'r mee zou 'k zeggen Henny: Ja, enneh 't is lekker weer buiten dus ik zou in de zon gaan zitten... weten jullie nog andere leuke? Zet ze erbij! |
|
baszzman
Senior Member Joined: 03-Januari-2008 Location: Netherlands Points: 88 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tijdens pinkpop 83 speelt Doe Maar het nummer Pa..Halverwege hoor je geen zang van Henny meer,,kort erna zegt ie "Godverdomme, ben mn tekst kwijt". Ook dat kan gebeuren, net als de non-verbale communicatie van Jan Hendriks tijdens 1 van de 2 afscheidsconcerten van '84 als het gitaar-geluid niet of erg slecht overkomt.
|
|
baszzman
|
|
Lennon
Top Poster Joined: 09-Oktober-2007 Location: Netherlands Points: 543 |
Post Options
Thanks(0)
|
Weet niet meer precies wat ie zei, maar tijdens de try-out in Tilburg dit jaar, introduceerde Henny Pa met een verhaal over zijn vader, en dat leek een soort "tribute" te worden, maar hij eindigde met zoiets als: hij zit echt niet in de hemel.. en wees toen naar beneden.... Was nogal verassend... |
|
Doe maar net alsof
|
|
callie
Top Poster Joined: 18-Augustus-2003 Location: Netherlands Points: 488 |
Post Options
Thanks(0)
|
ja, dat had inderdaad een rare wending, dat verhaal van zijn pa! Toch, tijdens dat afscheid toen, ik voelde me toch wel 'genomen' toen mijn grote helden zo laconiek omgingen met het afscheid. Logisch natuurlijk, maar niet als je 12 bent en voor de buis zit te snikken. Zeker dat Beterschap en ga maar buiten in de zon zitten! DUH! Ik was nog nooit zo verdrietig geloof ik! Maar als je dan groot wordt dan snap je het, jeetje wat waren ze er klaar mee... |
|
Callie
www.facebook.com/henny.vrientenfansite www.twitter.com/hennyvrienten www.myspace.com/hennyvrienten www.henny-vrienten.hyves.nl |
|
Roxia
Top Poster Joined: 30-Juni-2005 Location: Netherlands Points: 462 |
Post Options
Thanks(0)
|
Leuk onderwerp dit, maar helaas geen aanvullingen van mijn kant!
|
|
pygmydanny
Top Poster Joined: 05-April-2004 Location: Belgium Points: 5011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn leukste Doe Maar-uitspraak komt van Jan P !!! De band gaf na het optreden in de Bijlmerbajes (september '83) een interview voor jeugdprogramma 'Je Ziet Maar'. Presentatrice Hanneke Kappen vraagt aan de heren of ze gaan meelopen in een kernwapendemonstratie in Den Haag. Jan P antwoordt onmiddellijk: 'Nee.' Hanneke: 'En waarom niet?' Jan P: 'Ehm...omdat ik slecht loop (lacht)' En de rest van de band ligt dubbel van het lachen |
|
Wouter J
Top Poster Joined: 06-November-2007 Location: Netherlands Points: 161 |
Post Options
Thanks(0)
|
"Het lijkt hier wel een groente handel. Iemand een appel?" - Henny na het fruit bombardement op Pinkpop.
"Ik stond met rolschaatsen op het podium maar was dat grappig? Ik liet ook vaker mijn broek zakken, maar liever naakt dan namaak." - Piet Dekker "Henny was een meester in improviseren, hij ging het podium op, begon iets, wij vielen in en dat was dan een nummer, dat schudde hij gewoon uit zijn mouw." - Ernst over hoe dat Henny Doe Maar veranderde toen hij erbij kwam Joost's uitvoering van "Nederwiet" tijdens de eerste van de twee afscheids concerten was gewoon de meligheid zelve. |
|
"Als ik kon toveren dan zou ik mensen aan elkaar voorstellen. Ik zou de professor van de locale universiteit voorstellen aan een shaman van een indianen stam."
- Herman Van Veen |
|
Hampshire
Top Poster Joined: 16-Juli-2008 Location: Netherlands Points: 155 |
Post Options
Thanks(0)
|
De heren zijn onderweg naar Ahoy en zitten in een soort busje en hebben het over een afterparty(?)
Ernst: zal ik een klein speech-je houden vanavond? Henny (of Jan H?): nou héél klein dan. (de rest grinnikt) Ernst: ik bedoel, ik moet toch wel iets zeggen. Ik moet een soort van afscheid nemen. Er moet een moment zijn dat iedereen d’r is en dat je dingen… Henny: ja misschien maar ook kijk eh het moment om die foto’s uit te reiken misschien dat je dan even iets moet zeggen……. misschien moet je zeggen dat woorden te kort schieten en dat we daarom onze bek houden ofzo… (Rest grinnikt) |
|
Lennon
Top Poster Joined: 09-Oktober-2007 Location: Netherlands Points: 543 |
Post Options
Thanks(0)
|
Henny zei in Utrecht (aardige jongens) dat hij vroeger in een bandje zat. Nu niet meer. Lang geleden..... Toch wel opvallend, als je bedenkt dat ie in juli nog zei dat Doe Maar her-opgericht was. Dan zit je toch weer in een bandje? ;) |
|
Doe maar net alsof
|
|
callie
Top Poster Joined: 18-Augustus-2003 Location: Netherlands Points: 488 |
Post Options
Thanks(0)
|
...klinkt als Henny, nietwaar, beetje inconsequent zo af en toe...
|
|
Callie
www.facebook.com/henny.vrientenfansite www.twitter.com/hennyvrienten www.myspace.com/hennyvrienten www.henny-vrienten.hyves.nl |
|
Post Reply | Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |