Home
Forum Home Forum Home > Doe Maar > Algemeen
  New Posts New Posts
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Sesamstraat

Post Reply Post Reply
Author
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote baszzman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sesamstraat
    Posted: 19-Oktober-2008 at 23:28

Iemand al eens geluisterd naar de cd Vriendjes voor altijd van Sesamstraat, geproduceerd door niemand minder dan...Hennie Vrienten
De gehele muzikale omlijsting is van de meester zelf, bijgestaan door:
Gert Wantenaar (accordeon),Jac Bico (gitaar)Jan Kooper(saxofoons),Iwan van Helten))(trompet)Bert Boeren(trombone),Dyonis Breukers (keybords),e.a  Schuingedrukte muzikanten waren ook van de partij bij Doe Maar in Ahoy 2000.
Erg veel ska-reggae gehalte en muzikaal erg leuk voor de kids die het snel meezingen. Een favoriet van mij is "wij hebben thuis een gasfornuis" een-met-zwanger-van-reggae-effecten lied, welke bezongen wordt door Peetje, een alterego van Gerda Havertong, luister maar eens naar de Surinaamse tongval.Als je hier een "volwassen-mensen" tekst op maakt heb je gewoon een Doe Maar HIT.Te Koop bij Bol,

Titels op de cd

Sesamstraat -
Vriendjes voor altijd -
Ridder Tommie -
Lief lieveheersbeestje -
Onder mijn bed -
Heksenlied -
Aadje Piraatje: Zwemles -
Slaapliedje -
Zeg, zal ik je eens even wat vertellen? - Bang voor de kapper -
O, als ik toch eens lezen kon -
Wij hebben thuis een gasfornuis -
Purklied -
Luchtkastelen van zand -
Toverpaard -
Dierendokter Dik -
Mijn achterkant -
Lastpak -
De tuinman en de roos -
Knoop -
Alles blauw -
De boom -
Onderbroek -
Mijn papa is geweldig -
Post voor konijn -
Opa's kleuterklas -
Ik weet heus wel waar ik woon -
Vogeltje Hendrik -
Ik moet in bad -
Mijn broer -
Hatschie -
Stoepkrijt -
Morgen ben ik jarig -
Purk's badlied -
Waar zit het knopje? -
Lampje -
Sesamstraat

baszzman
Back to Top
callie View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote callie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Oktober-2008 at 08:02
Ben niet van de kinderliedjes, dus die dingen van Henny koop ik alleen voor
de verjaardagen van mijn neefjes en nichtjes.
Deze foto van Henny en de figuren uit Sesamstraat vind ik dan wel weer
aandoenlijk.

Callie

www.facebook.com/henny.vrientenfansite

www.twitter.com/hennyvrienten
www.myspace.com/hennyvrienten
www.henny-vrienten.hyves.nl

Back to Top
Lennon View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lennon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Oktober-2008 at 08:02

Mooi he :) de Doe Maar fans zijn inmiddels 30ers en 40ers, maar luisteren nog wel naar Sesamstraat

Effe zonder dollen, toen ik bij FRS werktte zette ik af en toe wel eens een cd van Sesamstraat in de winkel op.. NOOIT kon ik m afdraaien, want hij werd altijd verkocht!!!

En dat gebeurd niet met alle cd's.. m.a.w. Sesamstraat cd's RULE!!

Doe maar net alsof
Back to Top
Broezeke View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Broezeke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Oktober-2008 at 09:32
Klopt! Ik heb mijn 2 zoontjes deze cd cadeau gedaan een half jaartje geleden, staat hier geregeld op tijdens het ontbijt, ze kunnen hem al bijna helemaal uit het hoofd meezingen. En ook bij ons is het gasfornuislied DE favoriet, er staat ook nog een zeer ontroerend lied op (kan niet meteen op de titel komen) over afscheid nemen, de dood. Andere favorieten zijn ridder Tommie en onder mijn bed (met typische Vrienten achtergrondkoortjes). Ook de cd aardige jongens staat hier regelmatig op tijdens het ontbijt, favorieten van de kids zijn vrouw voor het raam (door de achtergrondinfo), maar vooral walvis in de lucht (vinden ze hilarisch!) Haha een walvis in de lucht !! Dat kan toch niet! Heerlijk, kind zijn!
Back to Top
JeroenG View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeroenG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Oktober-2008 at 17:20

Originally posted by baszzman baszzman wrote:

De gehele muzikale omlijsting is van de meester zelf, bijgestaan door:
Gert Wantenaar (accordeon),Jac Bico (gitaar)Jan Kooper(saxofoons),Iwan van Helten))(trompet)Bert Boeren(trombone),Dyonis Breukers (keybords),e.a  Schuingedrukte muzikanten waren ook van de partij bij Doe Maar in Ahoy 2000.

Hihi, wel grappig dat ik met de eerste drie genoemde alle drie heb samengespeeld.

Gert is, zogezegd, mijn voorganger bij Ciske, Jac speelt ook regelmatig bij Ciske mee en met Jan Kooper heb ik ooit eens gejamd bij Joost thuis. Gert Wantenaar speelt trouwens vrijwel alle accordeonpartijen op Henny's muziek in.

Toch maar eens die Sesamstraat CD zien te scoren dan.

Back to Top
Daan View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Oktober-2008 at 17:30
Ik was hier wel benieuwd naar, dus ik heb hem even gedownload (sorry daarvoor, maar sesamstraat ga ik echt niet kopen :) ).

Ik heb de cd nog niet helemaal geluisterd, maar de koortjes op "Onder mijn bed" vind ik echt heel erg tof.

"Mijn papa is geweldig" heeft trouwens wel iets weg van "Dansmuziek"
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.