Home
Forum Home Forum Home > Doe Maar > Algemeen
  New Posts New Posts
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Quiz (je) Doe maar

Post Reply Post Reply Page  123 16>
Author
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote laurits Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Quiz (je) Doe maar
    Posted: 28-Februari-2006 at 17:37

Hallo allemaal,

Het leek mij wel een leuk idee om een quizje over doe maar hier op te stellen. Als ik nu de eerste drie vragen opschrijf, met mogelijke antwoorden. Dan kunnen jullie er ook een paar hier plaatsen. De antwoorden houden we dan nog even voor ons zelf en zo kan iedereen op elkaar reageren en kijken hoever onze doe maar kennis gaat. Je kan de vragen dus zo makkelijk of zo moeilijk maken als je zelf wilt.

Vraag 1: Het nummer zo lang gezongen door ernst Jansz staat op zijn cd de overkant en op het afscheidskonsert cd. Op welke ander album is dit nummer ook verschenen?  ( open vraag)

Vraag 2: Welk album van Doe maar heeft volgens de albumlijsten van de top 40 het langste aantal weken in albumlijst gestaan ( tot 2000)?

a. Skunk

B.doris day en andere stukken

c. 4us

d. doe maar de beste

Het zal leuk zijn als iemand ook het exacte aantal weken weet.

Vraag 3: Wie kwam met het idee van de hoes van skunk?

a. Piet Dekker

b. Henny Vrienten

c. Joost Belinfante

d. door het management bedacht.

Nou, ik merk wel of jullie het weten. Uiteraard kan je de antwoorden in dit forum plaatsen. Je kan ook via een personal mail checken of je antwoord goed is. Het zal leuk zijn als anderen ook vragen opstellen.

Veel plezier ermee

Groeten Laurits

maar weet je lieve schat, wat het geval is. Ik zoek iets meer ik weet alleen niet waar
Back to Top
Hulk View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hulk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Maart-2006 at 10:25
Originally posted by laurits laurits wrote:

Vraag 1: Het nummer zo lang gezongen door ernst Jansz staat op zijn cd de overkant en op het afscheidskonsert cd. Op welke ander album is dit nummer ook verschenen?  ( open vraag)

Op de elpee van de Gevestigde Orde. Overigens een erg mooie elpee vind ik zelf!

Vraag 2: Welk album van Doe maar heeft volgens de albumlijsten van de top 40 het langste aantal weken in albumlijst gestaan ( tot 2000)?

a. Skunk

B.doris day en andere stukken

c. 4us

d. doe maar de beste

Het zal leuk zijn als iemand ook het exacte aantal weken weet.

Met dit soort dingen houd ik mij niet zo heel erg bezig. Hier weet ik (uit mijn hoofd) het antwoord ook niet op. Kan het wellicht wel gaan opzoeken maar daar heb ik geen zin aan.  Als ik een gokje moet wagen denk ik 4us, maar waarom ik dat denk... geen idee.

Vraag 3: Wie kwam met het idee van de hoes van skunk?

a. Piet Dekker

b. Henny Vrienten

c. Joost Belinfante

d. door het management bedacht.

Als ik mij goed herinner was dit het idee van Henny.

Back to Top
pygmydanny View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pygmydanny Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Maart-2006 at 15:33

Doris Day e.a.Stukken stond het langste in de Top 40 (59 weken!!? voor 2000)

En nu een vraagje van mij:

Welk nummer speelde Doe Maar wel tijdens de reunieconcerten in Ahoy, maar niet hier in België??

Back to Top
laurits View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote laurits Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Maart-2006 at 20:05

Hallo Pymydanny,

Je had alle antwoorden goed. Het nummer zolang is inderdaad ook op het album de gevestigde orde te horen. Ernst Jansz vertelt dit ook op zijn website zie http://www.ernstjansz.com/liedteksten/deoverkantteksten.htm

Doris Day stond inderdaad 59 weken genotereerd achter elkaar.

Het hoesontwerp voor skunk kwam inderdaad van Henny vrienten. Er was nog geen hoesontwerp. Henny heeft toen zelf wat in elkaar geflans en daar komen dan ook de bekende doe maar kleuren vandaan (groen/roze)

Welk nummer doe maar wel speelde in ahoy tijdens de reunieconcerten, maar niet in belgie?

Een lastige vraag. Ik weet het antwoord niet. Ik denk toch dat het doris day is. Henny is nooit gek geweest van dit nummer, met name niet van de tekst. Aangezien het geen hit is geweest in Belgie. lijkt mij dit de meest logische keuze. Ben benieuwd of dit klopt.

Groeten Laurits

maar weet je lieve schat, wat het geval is. Ik zoek iets meer ik weet alleen niet waar
Back to Top
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pygmydanny Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Maart-2006 at 10:50
Doris Day was er toch bij hier in België. Zou anders toch jammer geweest zijn. Vind het best een leuk nummer... Nee het gaat hier over een ander nummer....
Back to Top
Ane Sybesma View Drop Down
Admin Group
Admin Group

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ane Sybesma Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Maart-2006 at 12:05

Originally posted by pygmydanny pygmydanny wrote:

Doris Day was er toch bij hier in België. Zou anders toch jammer geweest zijn. Vind het best een leuk nummer... Nee het gaat hier over een ander nummer....

Ben niet in Belgie bij een concert geweest maar ik kan me voorstellen dat Bij Elkaar daar niet gespeeld werd. Was hier bij de Try Outs ook niet te horen.

Edited by Ane Sybesma
Back to Top
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pygmydanny Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Maart-2006 at 13:12
Yep, Bij Elkaar ontbrak hier in hun sets...
Back to Top
laurits View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote laurits Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Maart-2006 at 18:18

Okee, leuk om te weten. Het was voor de doe maar leden een van hun geliefde tracks( dit zeggen ze ook in de tmf special). Volgens mij is het nummer er om die reden bij gekomen en ook omdat ze het leuk vonden om tijdens hun optredens in Ahoy er een verrassing in te hebben en de gehele zaal te gebruiken. Daar was dit nummer wel geschikt voor. Zelf vond ik het tijdens het opreden ook een mooi gezicht om ze opeens aan de andere kant van de zaal te zien.

Ja nu word het eigenlijk weer tijd voor een nieuwe vraag. Ga er even over nadenken en dan post ik hem later? Anderen mogen natuurlijk ook met vragen blijven komen.

Groeten Laurits

Back to Top
laurits View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote laurits Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Maart-2006 at 19:25

Ja de nieuwe vraag is:

Het nummer Pa zal eigenlijk eerst anders gaan heten, nadat het nummer was geschreven hebben ze toch ( of alleen Henny) ervoor gekozen om het Pa te noemen. Wat was eerst de werktitel van het nummer?

Groeten Laurits

Back to Top
McFly View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote McFly Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Maart-2006 at 22:21
Gokje: Leven kun je leren (?)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 16>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.