Henny’s basgitaar |
Post Reply | Page 123 6> |
Author | |
Daan
Top Poster Joined: 03-Juni-2007 Points: 101 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05-Augustus-2008 at 11:52 |
Ik weet niet of jullie het leuk vinden om dit te volgen maar vooruit... :)
Omdat ik altijd al fan van Henny ben geweest kwam ik op dit idee. Ook omdat ik de dingwall bas waar ie op speelde de afgelopen optredens heel er mooi vind, kwam ik op het idee om deze bas na te bouwen en misschien zelfs te laten signeren tijdens de theatertour. Het plan is om 3 oktober (Deventer, ik zit 1e rij :) ) te vragen of ie de bas wil signeren en dan 9 oktober de bas mee te nemen naar de schouwburg in Doetinchem (waar ik ook bij ben) om hem te laten signeren. Hier alvast wat fotos. De fotos zijn gemaakt na 1 dag flink doorwerken: Voorkant: Achterkant: Voor de geinteresseerden, hier de specs: Body: Elzen Hals: Esdoorn Toets: Pau Ferro (zonder front- en side dots, omdat ik dat áltijd lelijk vind) Pick ups: Nordstrand Big Splits Tuners: Hipshot ultralites Brug: 4x Hipshot triple lock down Preamp: Aguilar OBP3 (als volgt: Volume, Blend, mid, treble/bass (op een dubbele pot) De mensuren: 34,25" voor de E en 32" voor de G. Ook nog even een foto van het origineel: Edited by Daan - 05-Augustus-2008 at 11:54 |
|
baszzman
Senior Member Joined: 03-Januari-2008 Location: Netherlands Points: 88 |
Post Options
Thanks(0)
|
leuk man, hou ons op de hoogte in t forum!!!!!!!!!!!
|
|
baszzman
|
|
Wouter J
Top Poster Joined: 06-November-2007 Location: Netherlands Points: 161 |
Post Options
Thanks(0)
|
Leuk project.
Al moet ik wel zeggen dat het geluid van zijn Dingwall bassen me toch wel tegenviel: bijna geen midden en teveel hoog. Ik miste dat mooie bloemende diep laag van zijn Fenders of zijn zwarte Aria. (wat had dat ding een mooie klank) Ik had gehoopt dat hij de funderingen van de kuip zou laten schudden met zijn Fender Precision bas. |
|
"Als ik kon toveren dan zou ik mensen aan elkaar voorstellen. Ik zou de professor van de locale universiteit voorstellen aan een shaman van een indianen stam."
- Herman Van Veen |
|
Daan
Post Options
Thanks(0)
|
Dat zal bij deze wel iets anders zijn. In de bas van Henny zit maar een 2 bands preamp (bass en treble boost (geen bass en treble cut). Ik gebruik een 3 bands preamp, met bass, mid én treble boost/cut. |
|
Roxia
Top Poster Joined: 30-Juni-2005 Location: Netherlands Points: 462 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Daan,
Je bent al weer een heel stuk verder zeg, ik vind het echt knap een ba nabouwen. Wellicht zien we elkaar de 3 oktober wel, ik zit op rij3. Ik hoop dat het je lukt om hem te laten signeren. Gr. Roxia |
|
Daan
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zit in een gedwongen bouwstop, aangezien de kopieer- printwinkel hier gesloten is tm 18 augustus.
Dus tot die tijd geen, of heel erg weinig updates. Heb vandaag nog even een pickguard kunnen maken: In het echt iets ie wat zwarter, zoals de foto van een paar posts eerder Edited by Daan - 07-Augustus-2008 at 19:28 |
|
-RaZ-
Top Poster Joined: 10-Maart-2007 Points: 471 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gaaf project hoor. Heb wel eens waar er totaal geen verstand van, maar het ziet er wel geinig uit.
Kan je in iedergeval nog blijven brainstormen tot de 18de ;) En daarna zullen we je project weer te voet volgen. |
|
Daan
Post Options
Thanks(0)
|
Zo.. ik ben weer begonnen.
Vandaag stond het "engst" op de agenda-> de hals. Aangezien dit de eerste hals is die ik zelf maak was ik er wat bang voor, maar het valt tot nu heel erg mee. Alhoewel ie nog niet helemaal af ie (hij is nog wat te dik), ben ik er best tevreden mee. Hoop hem vandaag helemaal af te hebben incl frets en nut en dan staat voor morgen het afmaken van de body op de agenda. Wat fotos: |
|
doemaaroke
Top Poster Joined: 09-Juni-2006 Location: New Caledonia Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
Leuk!
Heb je al veel bassen gebouwd? |
|
Daan
Post Options
Thanks(0)
|
Valt mee, dit is mijn 3e, alhoewel ik de eerste zelf niet mee tel omdat dat meer was om wat technieken uit te proberen. Eerste bas: Foto Tweede bas: Foto (daar nog zonder lak, maar zo heb je iig een beetje een idee). Kleine update: Net even de plaatsing van de brug uitgerekend. Komt er zo uit te zien (op de foto liggen de bruggen niet helemaal recht, maar ik heb de berekening dus...) |
|
Post Reply | Page 123 6> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |