De slechtste Doe Maar nummers |
Post Reply | Page 123> |
Author | |
Wouter J
Top Poster Joined: 06-November-2007 Location: Netherlands Points: 161 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 25-December-2008 at 12:33 |
Het is een gegeven dat alle artiesten wel eens een slechte dag hebben en met een draak van een nummer aanzetten. Ook Doe maar is niet uitgezonderd wat dat betreft.
Laten we het eens hebben over de draken in hun repertoire. Wegwerp aansteker Tja dit nummer steekt naar mijn mening er met kop en schouders bovenuit, van het effect op Carel's stem tot de "For ever and ever en altijd en altijd, maar een ding" ik weet niet wat er allemaal toendertijd gebeurde maar ik ben blij dat het uiteindelijk niet op "Skunk" terecht kwam. "Wegwerp aansteker" zou filler zijn op een album waarop geen filler staat. Vooral wanneer je het vergelijkt met "Te Laat" en "Nix voor jou" wat dan weer uitstekende Carel Copier nummers zijn. Voor mij is "Wegwerp aansteker" zoals Carel al zegt "gewoon maar een ding." Edited by Wouter J - 25-December-2008 at 12:35 |
|
"Als ik kon toveren dan zou ik mensen aan elkaar voorstellen. Ik zou de professor van de locale universiteit voorstellen aan een shaman van een indianen stam."
- Herman Van Veen |
|
Hulk
Senior Member Joined: 05-Maart-2003 Location: Netherlands Points: 69 |
Post Options
Thanks(0)
|
Volgens mij wordt deze toch door Joost gezongen ipv Carel?
|
|
Wouter J
Post Options
Thanks(0)
|
Volgens mij niet hoor, dat is toch duidelijk Carel, Joost heeft een veel diepere stem. Bovendien heeft Carel diezelfde articulatie in zijn stem zoals ook te horen op nummers zoals "Verdomme, ik doe het wel alleen" dat snauwende als het ware uitspugen van de woorden, dat is iets wat Joost niet had. Edited by Wouter J - 25-December-2008 at 14:25 |
|
"Als ik kon toveren dan zou ik mensen aan elkaar voorstellen. Ik zou de professor van de locale universiteit voorstellen aan een shaman van een indianen stam."
- Herman Van Veen |
|
Antigoon
Top Poster Joined: 23-Mei-2008 Location: Netherlands Points: 296 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heeft Carel een harde "G" dan? Gelukkig niet ;-) en aangezien het nummer door joost is geschreven lijkt het mij waarschijnlijker dat het Joost was.. Om maar te zwijgen van het feit dat het qua klank niet eens lijkt op de stem van Carel, maar weer wel op die van Joost... Edited by Antigoon - 25-December-2008 at 15:31 |
|
Wouter J
Post Options
Thanks(0)
|
Of Joost het nummer schreef doet er niets aan toe want Ernst schreef nummers zoals "wees niet bang voor mijn Lul" maar Piet zong het.
Hoe dan ook, mijn mening blijft staan "Wegwerp aansteker" is wat mij betreft het allerslechtste Doe Maar nummer Wat vinden jullie? Edited by Wouter J - 25-December-2008 at 16:17 |
|
- Herman Van Veen |
|
Broezeke
Top Poster Joined: 01-Oktober-2007 Location: Belgium Points: 130 |
Post Options
Thanks(0)
|
't Is idd Joost en ik vind dit persoonlijk geen slecht nummer. Smaken verschillen natuurlijk. Ben wel van mening dat er op de eerste Doe Maar LP enkele mindere nummers staan. "Je liet me staan" vind ik niet zo'n voltreffer.
|
|
Lennon
Top Poster Joined: 09-Oktober-2007 Location: Netherlands Points: 543 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vind Anita persoonlijk een skip moment... Vanaf Skunk vind ik echt alles ok!! Inderdaad wegwerpaansteker (nooit getwijfeld of het Joost was, by the way) vind ik ook minder, en draai ik weinig. Van Klaar wil ik "aan de bewoners van dit pand" ook nog wel eens skippen, maar dat heeft meer te maken met de rap aan het eind van het nummer.. vind het totaal niet passen, de tekst is overigens erg mooi, maar helaas.... |
|
Doe maar net alsof
|
|
callie
Top Poster Joined: 18-Augustus-2003 Location: Netherlands Points: 488 |
Post Options
Thanks(0)
|
Anita skip ik meestal. En na al die jaren kan ik 1 nacht alleen ook wel eens
skippen, die heb ik echt helemaal dolgedraaid. Verder kan ik nog alles tot in den treuren horen. Het ene nummer is het andere niet, maar het blijft leuk allemaal. |
|
Callie
www.facebook.com/henny.vrientenfansite www.twitter.com/hennyvrienten www.myspace.com/hennyvrienten www.henny-vrienten.hyves.nl |
|
Broezeke
Top Poster Joined: 01-Oktober-2007 Location: Belgium Points: 130 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vroeger skipte ik Anita ook wel eens, maar sinds ik weet dat mijn nieuwe buurvrouw Anita heet vind ik h'm hilarisch. Het is een mens (mijn excuses voor die minachtende bewoording) waar helemaal NIET van te genieten valt |
|
baszzman
Senior Member Joined: 03-Januari-2008 Location: Netherlands Points: 88 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wegwerpaansteker en Anita zie ik veelvuldig door het beeld rollen, nu zijn dat wel 2 extremen, Anita vind ik toch wel vrolijk en wegwerpaansteker hoeft voor mij ook niet zo maar wat dacht je van Grote Broer, vind ik nu ook niet zo'n Doe Maar nummer.Geschreven op het einde van hun eerste break-out en vrij inspiratieloos, je merkt daar dat ze er niet meer zo'n zin in hadden, staat ook ruim beschreven in de boeken en daar kan ik me wel in vinden. |
|
baszzman
|
|
Post Reply | Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |