Wat betekent Doe maar voor jou? |
Post Reply |
Author | |
okkie
Newbie Joined: 22-April-2011 Location: Netherlands Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22-April-2011 at 16:58 |
Doe maar kwam in mijn leven toen ik een jochie van 13 was en heb hiermee mijn vrienden van toen mee besmet. Met een ouderwetse walkman zaten wij ergens buiten alle liedjes van Doe maar te luisteren. Het was steeds weer een verrassing wanneer wij een nieuw liedje hadden "ontdekt" en deze gingen beluisteren, het was ook een soort competitie wie er "nieuwe" nummers had gevonden. Internet bestond pas net, downloaden kon toen nog niet, mooie tijd. Mijn hele pubertijd heb ik naar Doe maar geluisterd en hier veel levenslessen uitgehaald. Zelfs op jonge leeftijd besef je dat dit niet zomaar muziek is, het gaat ergens over, niet een standaard liefdesliedje, maar een bepaalde inzicht in liefde, en dat geldt ook voor zaken zoals het leven, de dood etc... Mijn mening en inzicht is bepaald door de muziek van Doe maar. Wat betekent Doe maar voor jou? Edited by okkie - 22-April-2011 at 16:59 |
|
Wees het zonnetje in andermans leven, je voelt vanzelf de stralen.
|
|
richard38
Top Poster Joined: 20-April-2008 Location: Netherlands Points: 208 |
Post Options
Thanks(0)
|
Okkie, dit geld voor mij hetzelfde, alleen had ik toen al wel van Doe Maar gehoord en kon ik hun miziek al.
Wij zaten op school ook Doe Maar te luisteren op de walkan (alleen de baterijen gingen altijd zo snel leeg), maar ik kwam in aanraking bij een opname met Doe Maar dat ze de eerste keer bij Op Volle Toeren kwamen en toen wist ik meteen dat ik hier fan van zou gaan worden, mits ze met nieuwe platen zouden komen en de groep geen eendaagsvlieg zou wezen. Ik kan me nog goed herinneren dat ze ``ik zou het willen doen`` bij op volle toeren en bij nederland muziekland gingen doen (helaas wel playback) en dat was voor mij toen de doorbraak om er fan van te gaan worden. En de laatse plaat ``Macho`´ van ze was toen net uitgebracht en werd toen gezongen door Ernst Jansz bij een vanb deze programma´s omdat Henny toen de griep had. Dit is uit mijn herinneringen van vroeger. Groet, Richard Edited by richard38 - 22-April-2011 at 17:58 |
|
"Een groep waarvan de gitarist Hendriks heet, kan toch niet slecht zijn"
|
|
okkie
Newbie Joined: 22-April-2011 Location: Netherlands Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Richard, Ik kon de Doe maar wel langer, maar had nog nooit naar hun muziek geluisterd. Het allereerste nummertje waarnaar ik aandachtig luisterde was Nederwiet, in de auto bij mijn broer. Van Utrecht naar Zeeland hebben wij dit nummerte aan een stuk beluisterd, daarna verdween dit bandje in mijn broekzak omdat ik mijn vrienden dit liedje wilde laten luisteren. Vervolgens ging ik de rest van het bandje beluisteren en na 2 nummers wist ik het al: dit is MIJN muziek En dat is best een beetje raar eind jaren 90 in de tijd dat housemuziek de boventoon voerde op school en ik na het ontstaan van Doe maar pas geboren ben
|
|
Wees het zonnetje in andermans leven, je voelt vanzelf de stralen.
|
|
Antigoon
Top Poster Joined: 23-Mei-2008 Location: Netherlands Points: 296 |
Post Options
Thanks(0)
|
Schoolkamp 1982 had iemand een K7-bandje bij van doe maar... Nuf said...
Edited by Antigoon - 23-April-2011 at 10:22 |
|
Roxia
Top Poster Joined: 30-Juni-2005 Location: Netherlands Points: 462 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bij mij begon het met de bom, lange tijd had ik maar 2 singles de bom en pa, meer kon ik van mijn zakgeld niet kopen. Pas later heb ik alle albums kunnen beluisteren, en het is nog steeds heerlijke vrolijke muziek om naar te luisteren.
|
|
Post Reply | |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |