Home
Forum Home Forum Home > Doe Maar > Algemeen
  New Posts New Posts
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Jonkoland, vergelijkbare muziek

Post Reply Post Reply
Author
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote FreakyFreek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Jonkoland, vergelijkbare muziek
    Posted: 29-September-2011 at 16:23
Hallo, ik heb laatst samen met Pieter de EP 'Jonkoland' uitgebracht en als ik het aan mensen laat horen, dan vinden ze het vaak lijken op muziek van Doe Maar. Dat is natuurlijk een mooie vergelijking, maar goed ik dacht dus misschien vinden mensen het hier ook leuke muziek:

http://www.jonkoland.nl

peace

Edited by FreakyFreek - 29-September-2011 at 16:24
www.jonkoland.nl
Back to Top
-RaZ- View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -RaZ- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-September-2011 at 08:40
Leuke verrassing.

Het heeft wel wat van een:
- Doe Maar
- Luie Hond
- The Aggrolites
- UB40
- Eek A Mouse
- Ali B (met gratis limburg accent)

Blender aan, et voila:
Jonkoland

1) Jonkotrein:
Lekkere beat, reverb op de snare en de organ. De flanger is ook wel relaxed. Ben zelfs benieuwd hoe dat zou klinken als je daar ook met de panning zou spelen. Weinig relatief stillere momenten. De bassdrum en de hi-hats klinken juist in de stillere delen heel erg electronisch. En met het tempo en op elke tik een bassdrum er op te gooien gaat het richting house. Maar zeker lekker om te luisteren. Dit nummer is zo in een houseplaat te mixen, dat dan weer wel :P

2) Frituren:
Zalige plaat. Klinkt vol, en het klopt. Niks te veel op de voorgrond, helemaal in harmonie. Hier is, in tegenstelling tot track 1, bijna niet te horen dat er een drumcomputers is gebruikt. Leuk de tamoerijn er in. Sommige stukken, vooral op het einde, hoor ik veel hisserige stukken, Als de tamboerijn en de hi-hat beide van mindere kwaliteit samples zijn, waardoor het een beetje klinkt als een Dolby B die stoned is :P Niet continu de bassdrum op elke tik, maakt het wat speelser.

3) Leuke Dingen Doen:
De intro is totaal anders, hele andere bassdrum. Als het drukker wordt in het nummer met meerdere instrumenten, valt de basskick niet meer op. Rond de 2 minuten valt ie weer op om dat er weinig constante instrumenten zijn. Zijn er zo'n 3 verschillende bassdrum gebruikt?
De open hi-hat lijkt afgekapt te zijn, ipv dat je hoort dat ie sluit. Je hoort nu tssssssssss, ipv tsssssssssk. Net dat extra snufje kruiden. Het klinkt niet erg natuurlijk zo. Af en toe het idee dat de open hi-hat en de closed hi-hat elkaar overlappen, en dat kan niet met een normaal drumstel, tenzij je 2 hi-hats gebruikt. Het is raar, maar wel een lekker nummer.

4) Het Moment (nu permanent):
Die zap ik snel verder, totaal niet mijn stijl. Niet echt reggae/ska/punk/doemaar achtig. Meer rap. Hier wel strings op de achtergrond waardoor je een vollere harmonie hebt, dat mis ik bij nummer 3.

5) Het Systeem:
Hier hoor ik overduidelijk ruis in de samples, De ruis is niet constant, dus het valt op, Het idee alsof iemand een mp3 op 96/160 VBR heeft gecodeerd. Voornamelijk bij de hi-hats. Klinkt net als Dolby B. Niet lekker. Hier vallen ook some stiltes (als niet niet constant geluid), en dan vind ik het vrij saai worden. Daardoor valt de ruis veel meer op.

3 van de 5 nummers vind ik zeer zeer lekker te behappen.

Ik doe het jullie niet na, petjes af hoor.

Volgende week nieuwe EP ?

Edited by -RaZ- - 01-Oktober-2011 at 20:24
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.