Raymond Van het Groenewoud met Henny |
Post Reply |
Author | |
Wouter J
Top Poster Joined: 06-November-2007 Location: Netherlands Points: 161 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26-November-2011 at 00:27 |
Wel het album "Habba" van Raymond van het Groenewoud werd
door Henny geproduceerd maar de goede man schreef ook enkele nummers voor de Amsterdamse Vlaming en speelde op enkele nummers bas. Voeg toe dat zowel Joost Belinfante, Jan P. als Jacob Klaasen ook bij die sessies aanwezig waren, resulteerde het in heel erg Doe Maar-achtige nummers die zo op "4-us" hadden kunnen gestaan. "Haile Selassi", waarschijnlijk het meest "Doe Maar" nummer van dat album. http://www.youtube.com/watch?v=tKVoCXM764w "Stapelgek" wederom een nummer dat wel erg "Doe Maar" klinkt, het lijkt veel op "Alles gaat voorbij" en heeft een lekker gedateerde tekst waar in The Dolly Dots ook even worden genoemd. *Edit, sorry hier voor maar om een of andere reden kan ik geen werkende link maken voor dat tweede nummer dus zal je het moeten knippen en plakken om het te kunnen openen. Edited by Wouter J - 26-November-2011 at 03:48 |
|
"Als ik kon toveren dan zou ik mensen aan elkaar voorstellen. Ik zou de professor van de locale universiteit voorstellen aan een shaman van een indianen stam."
- Herman Van Veen |
|
richard38
Top Poster Joined: 20-April-2008 Location: Netherlands Points: 208 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat is goed bericht, maar is het album ook ergens te downloaden op internet?
|
|
"Een groep waarvan de gitarist Hendriks heet, kan toch niet slecht zijn"
|
|
pygmydanny
Top Poster Joined: 05-April-2004 Location: Belgium Points: 5011 |
Post Options
Thanks(0)
|
krijg het niet kleiner Edited by pygmydanny - 26-November-2011 at 10:53 |
|
JeroenG
Top Poster Joined: 20-Juni-2006 Location: Netherlands Points: 279 |
Post Options
Thanks(0)
|
Van "Haile Selassie" heb ik hier nog een 12"-maxisingle liggen met op kant A een verlengde uitvoering en op kant B een lange dubversie gemixt door Henny himself.
Is erg leuk, ook vrij lastig te vinden geloof ik. |
|
richard38
Top Poster Joined: 20-April-2008 Location: Netherlands Points: 208 |
Post Options
Thanks(0)
|
Na enig speurwerk via Google heb ik het volgende gevonden.
Het album is hier te downloaden http://dezwarteschijf2.blogspot.com/2011/11/raymond-van-het- groenewoud-habba-1985.html Raymond van het Groenewoud– Habba! Label: Odeon – 1A 064-11 9194 Country: Belgium Released: 1985 Genre: Pop, Reggae Style: Reggae-Pop Producer – Henny Vrienten Technician – Erwin Musper Digitally recorded and mixed at Wisseloord studio's from november 14th to december 5th, 1984 |
|
"Een groep waarvan de gitarist Hendriks heet, kan toch niet slecht zijn"
|
|
pygmydanny
Post Options
Thanks(0)
|
die 12"-versies gooi ik straks of morgen ook wel even online
|
|
pygmydanny
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-X34Q8SFCSZ48.zip
De lange versie van Haile Selassie. Naar die dub-versie moet ik eens zoeken, die moet ik ook ergens hebben liggen |
|
Post Reply | |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |