Home
Forum Home Forum Home > Doe Maar > Symphonica in Rosso
  New Posts New Posts
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Speelt Jan Pijnenburg mee

Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Michel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Speelt Jan Pijnenburg mee
    Posted: 26-April-2012 at 22:12
Mijn vraag is of Jan Pijnenburg ook mee speelt met Symphonica Rosso?? Dit omdat Rene van Collem nu steeds drumt bij optredens.
Back to Top
Antigoon View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Antigoon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-April-2012 at 22:51
Wat ik nu zeg is speculatie, ik roep dus maar wat...

Volgens mij heeft Jan er geen zin meer in, of misschien gaat het gewoon niet meer...   i.t.t. Rene drumt Jan namelijk ook al jaren niet meer (professioneel), en dan valt het allemaal niet mee... Als ik naar sommige beelden kijk lijkt het soms zelfs wel alsof het hem pijn doet tegenwoordig...

En Rene is wat mij betreft een prima vervanger, vergeet ook niet dat Jan nooit meegespeeld heeft op platen (zelfs op Klaar is verreweg het meeste door Rene ingespeeld), Carel en René hebben dus zo goed als alle nummers ingespeeld die op plaat staan...

Als ik eerlijk ben vind ik Jan ook niet de beste drummer van deze band, zeker niet meer sinds 2000 waar je gewoon merkt dat die extra percussie op het podium bittere noodzaak lijkt ter compensatie...

Ik zal wel een hoop commentaar krijgen op bovenstaande, en het is ook slechts een mening natuurlijk (de mijne)

Niets ten nadele van Jan als persoon overigens ;-)

Wel verbaasd om de naam Jan Pijnenburg tegen te komen op de aankondiging van het Concert in Antwerpen... We zullen zien!
Back to Top
JeroenG View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeroenG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-April-2012 at 12:23
Dat vroeg ik mij inderdaad ook af, en niets ten nadele van Jan P, maar ik zou het persoonlijk eigenlijk wel leuk vinden als René achter het drumstel zit :-)
Back to Top
callie View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote callie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-April-2012 at 11:36
De stijl van drummen van Rene is m.i. ook meer het echte Doe Maar geluid.
In 2008 ging het bij Jan niet zo lekker, en in 2000 hield het midden in een
song even op. Dat was wel even spannend. Het gaat ook niet om de persoon,
maar om het drummen, en wat dat betreft denk ik ook dat Rene een betere
keuze is.
Callie

www.facebook.com/henny.vrientenfansite

www.twitter.com/hennyvrienten
www.myspace.com/hennyvrienten
www.henny-vrienten.hyves.nl

Back to Top
Wouter J View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wouter J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Mei-2012 at 13:18
Ik heb recentelijk het concert of Brouwershaven 1981
gedownload en dat is een optreden met Carel maar ze
spelen ook een paar nummers die op "Doris D" kwamen en
dat geeft wat interessant vergelijkings materiaal.

Nummers zoals "Situatie", "Is dit alles?" en "Vergeet me"
worden door Carel heel anders gedrumt dan wat Rene op
plaat zette, Rene's stijl is veel relaxter, Carel was
veel virtuozer.

De nummers van "Skunk" daarintegen laten niets aan de
verbeelding over, vooral op "Sind's een dag of twee" hoor
je duidelijk dat het Carel achter de drums is, die
riffjes en breaks zijn precies hetzelfde als op de plaat,
als Rene of Jan P. het nummer speelden dan klonk het
altijd anders.

Wellicht zullen we verrast worden door de aanwezigheid
van Carel en Piet op SIR want als alle nummers die ze
ooit gemaakt hebben gespeelt gaan worden dan hoort dat
eerste album er ook bij.
"Als ik kon toveren dan zou ik mensen aan elkaar voorstellen. Ik zou de professor van de locale universiteit voorstellen aan een shaman van een indianen stam."
- Herman Van Veen
Back to Top
DoeMaarDeBand View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DoeMaarDeBand Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Mei-2012 at 20:02
volgens mij zouden ze alle nummers uit de jaren tachtig
doen. de eerste is toch uit 1979? of heb ik het mis
Onofficiële Doe Maar fansite!

www.doemaardeband.nl
Back to Top
JeroenG View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeroenG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Mei-2012 at 10:07
Ik sprak een tijd geleden Ernst bij zijn solo-tour en toen vertelde hij dat ze samen al hadden zitten brainstormen en ze er toen achter kwamen dat de opmerking van Henny dat ze al hun nummers zouden gaan spelen erg voorbarig was, simpelweg omdat het concert dan veel en veel te lang zouden worden.
Dus Ernst nuanceerde het wat en zei dat ze waarschijnlijk geen of weinig nummers van hun eerste album zullen doen en datzelfde geldt ook voor de nummers van Klaar. Daarnaast zaten ze er over te denken om ook een aantal nummers in een soort medleyvorm te gooien. Op die manier kunnen wel veel nummers gespeeld worden, alleen zal dan niet elk nummer compleet gespeeld worden.
Back to Top
Roxia View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roxia Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Juni-2012 at 00:43
We wachten het maar gewoon af, wat er komen gaat. En het enige dat vaststaat is, dat DM weer optreden gaat tijdens SIR. En daar ben ik erg blij mee, dat had ik na 2008 niet meer verwacht, maar wel grappig om te horen dat Ernst de uitsrpaak van Henny wat nuanceerde.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-September-2012 at 18:16
Ik hoop toch heel erg dat Jan P. ook meedoet met de concerten, het ziet ernaar uit dat we volgende week pas het antwoord hebben, tenzij iemand meer weet, ik houd me aanbevolen
Back to Top
Lennon View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lennon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-September-2012 at 11:38
Het lijkt er toch op dat Rene de drummer zal zijn.

Op de Limmen tapes speelt Rene op drums.

Jan lijkt out of the picture. Ergens zat dat er wel in aangezien ze sinds 2009 steeds zonder Jan verschijnen.

Doe maar net alsof
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.