Home
Forum Home Forum Home > Doe Maar > Symphonica in Rosso
  New Posts New Posts
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

de show van 13 oktober

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sanderdelft1972 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: de show van 13 oktober
    Posted: 14-Oktober-2012 at 08:37
Gisteren het eerste SIR consert bijgewoon. WOW!

Wat een show ! En wat een enorme mensenmassa.
Beeld en geluid perfect !

een tip: vertrek op tijd, want de wegen naar dat stadion zijn volledig dichtgeslipt. Je wordt naar externe parkeerplaatsen gedirigeerd waarvandaan er pendelbussen rijden. Wij waren een half uur te laat binnen. Dus verdiep je even in de bereikbaarheid als je nog moet gaan.

Show liep geolied en zat perfect in elkaar. Alsof ze daar dagelijks staan.

Na 'Alles Gaat Voorbij" krijg je het nederpop gedeelte met Henk en Henk (Vriendschap), Erik Mesie (Stiekum gedanst), Frank Boeyen (Kronenburg Park) en Nol Havens (Suzanne). Allemaal top.

Vervolgens wordt 'Doe Maar Net Alsof ingezet waar al deze heren een regel op meezingen.
Dan Gers Pardoel met 'Liever dan Lief' en hij doet ook nog 'Ik Neem je Mee'. Had van mij niet gehoeven maar ja, tis niet anders.

In de eerste toegift speelt het orkest een dramatisch nummer van het eerste album, ik zou geeneens weten hoe het heet, Repelsteel ofzo?

Daarna wordt 1 Nacht Alleen ingezet, we zijn vertrokken om die ongelooflijke mensenmassa een beetje te ontwijken, snel die bus in.

Ik heb nog nooit van mn leven zoveel volk bij elkaar gezien, niet te geloven dat ze 4 keer dat Gelredome vol krijgen, complimenten !

Back to Top
-RaZ- View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -RaZ- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Oktober-2012 at 08:53
-

Edited by -RaZ- - 14-Oktober-2012 at 10:43
Back to Top
JeroenG View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeroenG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Oktober-2012 at 09:25
Waarom moet hij het weghalen?
Het is toch vrij duidelijk dat als de titel zegt 'de show van 13 oktober' er dingen vertelt zouden kunnen worden van wat er te zien en te horen gaat zijn?
Of moet er in de titel nog 'PAS OP SPOILER' ofzo bijgezet worden?

Nu we toch bezig zijn, ik ben ook geweest, voor het eerst een zitplaats bij een dergelijk evenement, maar heb wel genoten.
Desondanks, om het een perfecte show te noemen... dat zeker niet.
De inzet van Doe Maar Net Alsof ging compleet de mist in, totdat Jan H zijn gitaarlickje erin gooide.
Het beeld op de schermen ging soms verkeerd... viel heel even weg, of kwam juist even terug waar het niet moest.
Wel soms erg leuke beelden op de schermen, met hele kleine grappige dingen... echt een beetje melige 'Doe Maar'-achtige humor soms. (De schapen bij Smoorverliefd of dansende skeletten bij De Laatste X, eb let eens voor de gein op de wieken van de molen bij Nederwiet)
Ook het geluid was zeker niet perfect te noemen. Soms erg veel galm (wel begrijpelijk) waardoor dingen slecht te horen waren, en het orkest (met name de strijkers) staan soms zo zacht dat ik ze nauwelijks kon horen. Erg jammer.

De tip om op te tijd komen...: DOE DAT!... echt! want het staat inderdaad helemaal vast. Wij hadden gepland om er rond kwart voor zeven te zijn (wat we normaal gesproken makkelijk hadden kunnen halen), maar liepen om vijf voor acht het stadion binnen!
Er zijn dan wel pendelbussen van de parkeerplaatsen naar het stadion, maar die stonden net zo hard in de file als alle gewone auto's op het moment dat ze (leeg!) terugreden om nieuwe mensen op te pikken. Mag toch hopen dat ze daar beter over nadenken bij het volgende concert, niet dezelfde route laten rijden als al het autoverkeer.

Erg leuke gimmick (NIET LEZEN ALS JE GEEN SPOILER WILT!) was dat het nederpopgedeelte op een apart podium gebeurde, dat heel langzaam dwars door het publiek in de voorste ring heen reed... van links naast het podium met een boog naar rechts naast het podium.

Wel een beetje jammer dat je eerder weggegaan bent sander (snap dat zowiezo nooit echt, je hebt toch voor het hele concert betaald dus dan blijf je toch totdat het afgelopen is, tenzij je er niets aan vindt, maar dat was niet het geval begreep ik)
Na 1 Nacht Alleen kwam nog Smoorverliefd, Nooit Meer Slapen door het orkest en De Laatste X... allemaal gemist.

Puntje wat mij opviel: Het orkest speelde als eerste toegift 'Repelsteel' (van het eerste DM-album), en ik begreep dat dat bij het tweede Roma-concert ook zo gedaan is.
Ik was echter bij het eerste Roma-concert en daar zat dit orkest-gedeelte middenin het programma na Nederwiet. Sterker nog: Het was niet alleen 'Repelsteel' dat gespeeld werd, maar een complete medley bestaande uit 'Repelsteel, 'Anita', 'Politiekman' en 'Karneval'. Ik begrijp nu dat dit alleen op dat ENE concert gedaan is, wel zonde.
Back to Top
DoeMaarDeBand View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DoeMaarDeBand Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Oktober-2012 at 09:35
Ik sluit mij aan bij Jeroen.

Onofficiële Doe Maar fansite!

www.doemaardeband.nl
Back to Top
Antigoon View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Antigoon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Oktober-2012 at 09:50
Ik ook, titel van het onderwerp is duidelijk genoeg..  Verder was ik er niet bij dus heb ik er ook geen mening over LOL
Back to Top
-RaZ- View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -RaZ- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Oktober-2012 at 09:51
-

Edited by -RaZ- - 14-Oktober-2012 at 10:43
Back to Top
twinkelwink View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote twinkelwink Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Oktober-2012 at 10:33
Ik was er ook bij gisteren en heb van begin tot eind enorm genoten. 
Of er foutjes tussen zaten zal me een biet wezen, ik zit niet te wachten op een perfecte uitvoering
want dan is de lolligheid eraf.
Wat Jeroen zegt, kijk naar het scherm zo nu en dan, heb erg gelachen om sommige dingen.
En omdat ik helemaal achterin zat én een dopje in mn ene oor had ivm oorpijn, heb ik geen last gehad van gegalm door de zaal heen. Kon zo goed als alles goed verstaan wat er gezegd werd,
en als er gezongen werd brulde ik hard mee.
Viel me op dat het leek of de massa op het veld stilstond...ik verwachtte daar eigenlijk meer beweging.

Weet 1 van jullie trouwens hoelaat het concert begon? Ik heb niet op mn klokkie gekeken, maar wat ik ergens had zien staan dat Doe Maar om 9u zou beginnen, dat klopte niet...dat weet ik wel, maar verder?

Groetjes, Jeanette

(aka Chrissy 1999-2000chat)
Back to Top
Hampshire View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hampshire Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Oktober-2012 at 10:43
Het was echt gezellig gisteren, maar was ik de enige die het VIP-vak wel heel erg groot vond? de gewone staanplaatsen begonnen best ver van het podium. Maar het was zeker gezellig gisteren!

Edited by Hampshire - 15-Oktober-2012 at 13:07
Back to Top
Hampshire View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hampshire Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Oktober-2012 at 10:49
Originally posted by twinkelwink twinkelwink wrote:

Weet 1 van jullie trouwens hoelaat het concert begon? Ik heb niet op mn klokkie gekeken, maar wat ik ergens had zien staan dat Doe Maar om 9u zou beginnen, dat klopte niet...dat weet ik wel, maar verder?

Ik heb om tien voor half 9 voor het laatst om m'n horloge gekeken, toen werd er al wel begonnen met beelden Smile
Maar voorpret is altijd leuk toch en hoe langer genieten des te beter.

Maar het is wel serieus iets om rekening mee te houden als je van het openbaar vervoer afhankelijk bent en te maken hebt met "laatste treinen" die gehaald moeten worden. Ik was vrijsnel in een pendelbus maar was pas zo'n vijf voor half 12 bij het station (geen idee hoe ik woensdag thuis ga komen als er minder treinen rijden dan in het weekend...)
Back to Top
peterho_pqk View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote peterho_pqk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Oktober-2012 at 11:17
Ook ik kwam 10 minuten te laat door de drukte, maar zeker genoten van het hele concert.
Ik zat in vak 222 en had ook last van galm. Ook ik hoorde het orkest nauwelijks maar de band was wel goed te horen.

(Dit kan spoilers bevatten, dus als je nog naar het concert wilt, niet verder lezen)

De gastoptredens waren ook erg leuk op een aparte 'zwevend' podium in het voorste publiek, Het Goede Doel, Erik Mesie, VOF de Kunst, Frank Boeijen.
..... en jawel..... Gers Pardoel deed twee liedjes :D

Grappig moment:
Halverwege het concert werd er een Youtube compilatievideo van Doe Maar covers getoond op het scherm. Er waren veel covers te zien, zelfs ik kwam erin voor met Dansen Met Alice. Raar om jezelf te zien op het grote scherm, zo onverwachts, maar wel grappig. :D

Mijn Doe Maar Youtube kanalen: http://www.youtube.com/user/DeBomValt en http://www.youtube.com/user/MuziekOneindig MuziekOneindig
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.