Jouw nederlandstalige album top 10 |
Post Reply |
Author | |
Frankeman
Senior Member Joined: 05-September-2007 Points: 43 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03-November-2012 at 23:40 |
Was vandaag mijn cd kast aan het opruimen en kwam daarbij op het idee om te kijken wat mijn favoriete nederlandstalige cd's zijn en het leek me grappig deze lijst hier te plaatsen en te kijken wat die van jullie zijn. Dit is mijn lijst:
1 ) Later is allang begonnen - Klein Orkest
2 ) Erop of eronder - Toontje Lager
3 ) Skunk - Doe Maar
4) Met liefde - Luie Hond
5) Vriend en vijand - Bram Vermeulen
6) Acda en de Munnik- Acda en de Munnik
7) Geen ballade - Henny Vrienten
8) Spinvis - Spinvis
9) Niks is zoals 't lek - Skik
10) Van dik hout - Van dik hout
Bij mij dus niet Doe Maar op nummer 1, maar als zelfs Coldplay een stukje van je nummer
live speelt ben je toch ook best groot .
Wat me verder bij mezelf opviel is dat ik vooral albums uit de beginperiode van bands erg
wardeer en sterk vind, maar dat heb ik dus ook met anderstalig.
Ben benieuwd of er mensen reageren, en wat jullie smaak is.
Merk het wel.
|
|
Wouter J
Top Poster Joined: 06-November-2007 Location: Netherlands Points: 161 |
Post Options
Thanks(0)
|
Pfoe om het echt in een volgorde van "wat is het beste" te zetten is mij te lastig maar goed hier is mijn lijst en er zitten er een paar tussen die wat minder voor de hand liggen.
1. Skunk - Doe Maar 2. Fante - Joost Belinfante 3. Niemand in de stad - De Dijk 4. Blauw - The Scene 5. Nacht en ontij - Boudewijn de Groot. 6. Deel 4 - Kinderen Voor Kinderen 7. Omarm - BLØF 8. Van God los - Monza 9. Sensatie - Raymond Van Het Groenewoud 10. Dromen van Johanna - Ernst Janzs. Tja de vreemdste in mijn lijst is zonder twijfel dat Kinderen Voor Kinderen album, maar als je naar dat album luistert dan hoor je dat ze op dat album de Zeistgeist wat voor Nederpop zo'n vruchtbare tijd was feilloos aanvoelden. De invloed van Doe Maar is heel duidelijk aanwezig in het nummer "Brief aan Ernst" maar nog veel duidelijker in "Ziek zijn"
Edited by Wouter J - 04-November-2012 at 03:07 |
|
"Als ik kon toveren dan zou ik mensen aan elkaar voorstellen. Ik zou de professor van de locale universiteit voorstellen aan een shaman van een indianen stam."
- Herman Van Veen |
|
Antigoon
Top Poster Joined: 23-Mei-2008 Location: Netherlands Points: 296 |
Post Options
Thanks(0)
|
Pfff, een hele top 10? Ik luister eigenlijk al amper naar muziek waar zang in zit, en dan ook meestal nog eens in een andere taal dan Nederlands (frans/Engels)
Toch een poging: 1. Doe Maar - 4US 2. Gerard van Maasakkers - Jubileum 3. Frank Boeijen Groep - Welkom in Utopia 4. Doe Maar - Doris Day en Andere Stukken 4. VOF De kunst - Maandagmorgen 6:30 5. De Dijk - Niemand in de Stad 6. Het Goede Doel - België/Belgien 7. Jacques Brel - Mijn Vlakke Land 8. Boudewijn de Groot - Het Beste van... 9. Ernst Jansz - De Overkant 10. De Jazzpolitie - De Jazzpolitie Jacques Brel is eigenlijk een beetje het buitenbeentje in de lijst aangezien de meeste nummers Frans zijn, maar die paar Vlaamstalige versies (Laat me niet alleen, Burgerij, De Nutteloze van de Nacht, Marieke, Mijn Vlakke Land, Rosa, De Apen) raken mij gewoon recht in het hart... En op dezelfde manier weet Gerard van Maasakkers mij te raken, een terechte nummer 2 voor een in Nederland zwaar ondergewaardeerde zanger dus... Edited by Antigoon - 04-November-2012 at 09:59 |
|
Post Reply | |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |