Einde Doe Maar voor Henny Vrienten |
Post Reply | Page 12> |
Author | |
peterho_pqk
Top Poster Joined: 02-September-2004 Location: Netherlands Points: 257 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05-April-2013 at 16:16 |
Einde Doe Maar voor Henny Vrienten
AMSTERDAM - Doe Maar stond vorig jaar nog in de Arnhemse Gelredome en onlangs in de HMH. Maar na de laatste reünie hebben de heren besloten dat het nu echt mooi is geweest. Dat meldt frontman Henny Vrienten. "Statistisch gezien komt het voor ons dichterbij dat bijvoorbeeld onze stemmen minder worden, of dat stukken naar beneden getransponeerd moeten worden omdat we er niet meer bij kunnen", vertelt de 64-jarige Vrienten tegen Mokum Magazine. "Of dat we niet meer kunnen swingen omdat we net een nieuwe heup hebben gekregen. Ik vind het echt niet erg om oud te worden, maar ik ben wel allergisch voor verschijnselen van verval." Doe Maar beleefde zijn hoogtijdagen in de jaren tachtig met hits als Sinds Een Dag of Twee, Doris Day en Is Dit Alles. http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/muziek/21453512/__Einde_Doe_Maar_voor_Henny_Vrienten__.html |
|
Mijn Doe Maar Youtube kanalen: http://www.youtube.com/user/DeBomValt en http://www.youtube.com/user/MuziekOneindig MuziekOneindig
|
|
Ane Sybesma
Admin Group Joined: 01-Maart-2003 Location: Netherlands Points: 362 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zat er in natuurlijk....
Nou ja.. bedankt voor al die jaren dan maar!
|
|
Hawkeye
Newbie Joined: 24-Maart-2013 Points: 14 |
Post Options
Thanks(0)
|
Doet toch een beetje pijn zo'n bericht. Einde van een tijdperk...
|
|
Lennon
Top Poster Joined: 09-Oktober-2007 Location: Netherlands Points: 543 |
Post Options
Thanks(0)
|
Komt totaal niet als een verrassing en ik vind dit ook een logisch en verstandig besluit.
Nu nog even wat restjes en demos van de plank en uitbrengen aub ;-) |
|
Doe maar net alsof
|
|
doemaaroke
Top Poster Joined: 09-Juni-2006 Location: New Caledonia Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
ach, dat riep hij jaren geleden ook......Zou er niet teveel waarde aan hechten.
|
|
Lennon
Post Options
Thanks(0)
|
Tja, het houdt toch echt een keer op. Deze keer is het ook wel een logisch moment lijkt me. Maar blijf hopen.. dat kan nooit kwaad
|
|
Doe maar net alsof
|
|
Hampshire
Top Poster Joined: 16-Juli-2008 Location: Netherlands Points: 155 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nou ik blijf zeker heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg hopen. Ik heb echt zo genoten van de afgelopen concerten. Uiteraard van de muziek, maar ook van het plezier dat mensen zowel op het podium als in de zaal hadden. Ik kan of eigenlijk vooral wil niet geloven dat ik dat nooit meer zo zou mee maken... Het was echt zo genieten.
|
|
Lennon
Post Options
Thanks(0)
|
Zonder nieuw materiaal wordt het ook een eindeloze herhaling van hetzelfde, en ik snap dat ze daar geen zin in hebben, en het publiek ook niet.
Je ziet de interesse ook afnemen.
In 2000 was het een enorme hype (logisch)
In 2008 was dat al een stuk minder, en SIR is altijd wel vol.
Glad IJs werd voornamelijk bezocht door de liefhebbers zoals ons (en vaak meerdere malen).
Ik snap ze heel goed, en tuurlijk hoop ik op meer, maar vind het ook wel goed zo!
Elk jaar na 1984 zie ik als bonus, dus we zijn al lekker verwend!
|
|
Doe maar net alsof
|
|
Ane Sybesma
Admin Group Joined: 01-Maart-2003 Location: Netherlands Points: 362 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben het helemaal met je eens. 2000 vond ik top, 2008 prima, SIR gewoon gezellig en Glad IJs heb ik niet bekeken. Met nieuw materiaal zou ik trouwens altijd van de partij zijn.... maar helaas, nieuw werk is alweer bijna 13 jaar geleden.... |
|
Hampshire
Top Poster Joined: 16-Juli-2008 Location: Netherlands Points: 155 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tja... misschien zal het wel de fan in mij zijn, maar ik ben gek op eindeloze herhaling. Bovendien is het toch altijd net weer iets anders. Ook ik ben diverse malen naar gladijs geweest. Bij elk optreden en elk liedje probeerde ik weer op iets anders te focussen b.v. de Bas partij van Henny, het toetsenwerk/pianospel van Ernst, slagwerk van Renee, instrumenten van Joost, orgelspel van Jacob enz enz. Ik ben nog lang niet uitgeluisterd. Ik hoop dan ook van harte dat dit interview van dezelfde houdbaarheid is als het popfoto artikel uit de jaren tachtig (zie ander forum item), waarin hij ook aangaf op leeftijd niet meer op te willen treden. Ik kan best begrijpen dat ze de voorkeur geven aan kleine misschien wel unplugged sessies in een kleiner pop-podium boven een groots georganiseerd spektakel (hoewel dat ook wel zo z'n charme heeft :) ), maar het blijft de keuze van de band volgens mij zijn er genoeg enthousiaste fans te vinden die graag nog een keer zouden willen genieten van zowel oud als nieuw werk. Count Me In!
|
|
Post Reply | Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |