Doe Maar in boek Dutch Mountains |
Post Reply |
Author | |
Peter Voskuil
Newbie Joined: 14-September-2017 Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14-September-2017 at 09:53 |
Op 29 september a.s. verschijnt een vuistdik boek op lp-formaat over de geschiedenis van de Nederlandse platenindustrie. Uiteraard komt ook Doe Maar uitgebreid aan bod in dit standaardwerk. Auteur Peter Voskuil interviewde Ernst Jansz, Henny Vrienten, manager Frank van der Meijden, technicus Peter Vincent en diverse mensen die bij platenmaatschappij Telstar werkten in de jaren 80. Zo achterhaalde hij het verhaal achter de hoogtijdagen en het uiteengaan van Doe Maar in 1984. Extra bijzonder voor de fans van Doe Maar is dat Dutch Mountains ook in een gelimiteerde Collector’s Edition uitkomt. In die box zitten onder meer een goudgekleurde vinyl-lp en een cd met exclusieve tracks. Op de tracklist staat naast een nummer van CCC ook een bijzondere, nooit eerder uitgebrachte Doe Maar-track uit het archief van Ernst Jansz: Man o man in een steeldrums-mix. De Collector’s Edition van Dutch Mountains is te bestellen via http://uitgeverij.jea.nl/product/dutch-mountains-superdeluxe/ |
|
MD38
Top Poster Joined: 25-Februari-2008 Location: Netherlands Points: 143 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Peter. Ik heb de reguliere versie van het boek besteld, gewoonweg omdat ik niet genoeg geld heb voor de luxe versie. Maar... ik heb wel erg veel interesse in de steeldrums versie van Man o man. Is er een andere mogelijkheid om aan dit nummer te komen? Hoor het heel graag van je. Alvast bedankt!
Groeten, Marcel
|
|
Nog altijd DOE MAAR!!!
|
|
Roxia
Top Poster Joined: 30-Juni-2005 Location: Netherlands Points: 462 |
Post Options
Thanks(0)
|
Op zo'n boek zit ik niet echt te wachten maar naar die steeldrum versie van man o man heb ik wel oren na.
|
|
JeroenG
Top Poster Joined: 20-Juni-2006 Location: Netherlands Points: 279 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb de reguliere editie van het boek (gewonnen bij prijsvraag) en het is echt wel een mooi boek als je de geschiedenis van de Nederlandse popindustrie interessant vindt.
Die steeldrum-mix van Man O Man heb ik een MP3-copietje van en ik kan verklappen dat het echt niet zo spannend is. Op een paar plaatsen zitten wat steeldrumgeluiden waar in de bekende versie blazers zitten. Veel meer verschil zit er eigenlijk niet in. |
|
MD38
Top Poster Joined: 25-Februari-2008 Location: Netherlands Points: 143 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hee Jeroen,
Ondanks dat de steeldrum versie niet spannend is, ben ik als Doe Maar fan en verzamelaar natuurlijk wèl geïnteresseerd! Is er een mogelijkheid dat je de mp3-versie deelt? Of naar me mailt? #durftevragen ;-) Groeten, Marcel.
|
|
Nog altijd DOE MAAR!!!
|
|
Lennon
Top Poster Joined: 09-Oktober-2007 Location: Netherlands Points: 543 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier nog één
|
|
Doe maar net alsof
|
|
Roxia
Top Poster Joined: 30-Juni-2005 Location: Netherlands Points: 462 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier nog een, dus als er mogelijkheden zijn, dan hou ik me aanbevolen.
|
|
Post Reply | |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |