Home
Forum Home Forum Home > Doe Maar > De Kuip 2008
  New Posts New Posts
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

zitplaatsen versus staanplaatsen

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sandra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: zitplaatsen versus staanplaatsen
    Posted: 11-Juli-2008 at 23:02
Gisteren had ik het er in De Kuip nog over met een aantal veldkaartenmensen .

Wij kunnen niet begrijpen dat je bij zo'n concert, en je bent niet slecht ter been of iets dergelijks, voor je lol een kaartje voor een zitplaats koopt.

Je bent dan helemaal niet echt bij het concert. Ik zou nog bijna liever niet gaan, dan ergens op de tribune gaan zitten.

In de trein terug kwam ik 2 vrouwen tegen en die waren heel trots dat ze gezeten hadden. Ze hadden het over de prijs van de kaartjes en ze zeiden dat die van hun 80 euro per stuk hadden gekost (ik zo van 'huh?'), maar zeiden ze er heel trots erbij 'We hadden wel zitplaatsen hoor!'. Andersom konden ze van mij niet begrijpen dat ik al om 12.00 uur de hele dag in de regen bij de poort van De Kuip had gestaan, helemaal verbaasd: "Waarom wil je dan per se vooraan staan?"

Ook beklaagden zij zich over het feit dat de mensen die voor hun zaten, meteen gingen staan toen Doe Maar begon. Ze hadden het idee dat die mensen dat deden om hun te pesten, want ze zaten zo lekker en nu konden ze niks zien !

Misschien dat er hier op het forum ook een aantal fervent zitplaatsen-aanhangers zitten.

Je zult mij niet kunnen overtuigen, maar leg het mij uit !
Back to Top
Antigoon View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Antigoon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Juli-2008 at 23:17

Ik bezoek regelmatig concerten en tot voor kocht ging ik ook voor staanplaatsen.

Afgelopen jaar echter heb ik de zitplaats ontdekt bij een 8-tal jean michel jarre concerten. Voor deze concerten waren (op milaan na) nu eenmaal geen staanplaatsen beschikbaar en als ik eerlijk ben....   het beviel eigenlijk best goed.

Het voordeel van veldkaarten is dat je vol mee kunt dansen etc...  maar realiseer je ook dat niet iedereen even lang is en dat sommige mensen bijna niets kunnen zien als ze op het veld staan omdat iedereen om hun heen langer is. Ik kan mij voorstellen dat kleinere mensen liever op een tribune zitten omdat ze in elk geval nog iets zien (en het is er droger wanneer het regent)

Eerlijk is eerlijk..  niet iedereen is hetzelfde toch? Als mensen liever zitten ben ik de laatste die daar last van heeft. ;-)

Maar gewoon veldkaartjes hoor, ik ben niet klein en heb zin om flink mee te dansen dus kom maar op morgen!

Back to Top
Sandra View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sandra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Juli-2008 at 23:26
Originally posted by Antigoon Antigoon wrote:

maar realiseer je ook dat niet iedereen even lang is en dat sommige mensen bijna niets kunnen zien als ze op het veld staan omdat iedereen om hun heen langer is. Ik kan mij voorstellen dat kleinere mensen liever op een tribune zitten omdat ze in elk geval nog iets zien

Ik ben ook niet groot, ben 1.58 meter ! En die vrouwen in de trein waren sowieso groter dan ik. Ik denk niet dat het met lengte te maken heeft.

Originally posted by Antigoon Antigoon wrote:

Eerlijk is eerlijk..  niet iedereen is hetzelfde toch? Als mensen liever zitten ben ik de laatste die daar last van heeft. ;-)

Ik heb er ook geen last van , ik wil het alleen kunnen begrijpen .

Edited by Sandra - 11-Juli-2008 at 23:29
Back to Top
Antigoon View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Antigoon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Juli-2008 at 23:32

pfff, ik ben jaren geleden al opgehouden met iedere willekeurige vreemde proberen te doorgronden...  Ik begrijp mezelf al amper soms ;-)

Ik denk dat je wel 100 verschillende redenen kunt bedenken waarom mensen liever zitten, mar ik vrees dat de top 2 meest gegeven antwoorden zullen zijn: "ik kon geen arena kaartjes meer kopen" en "ik wordt zo moe als ik de hele tijd moet staan"

Edited by Antigoon - 11-Juli-2008 at 23:33
Back to Top
Repke3680 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Repke3680 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juli-2008 at 08:26

een andere reden is (voor ons dan toch), zoontje van 6 gaat mee. Als hij het concert staande moet volgen, zal hij er ook niet veel aan hebben.

Back to Top
Sandra View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sandra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juli-2008 at 08:36
Ik bedoelde ook juist als je geen goede reden hebt. Dus niet dingen zoals moe worden van staan, veldkaarten uitverkocht, kinderen, enz.

Maar dat je echt voor de lol liever een zitplaats hebt dan een staanplaats .
Back to Top
Broezeke View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Broezeke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juli-2008 at 09:32
Als je de sfeer echt wil opsnuiven, dan moet je dicht bij het podium staan, daar staan de fanatiekste fans, en kan je de band van dichtbij zien, maar da's dan weer mijn mening natuurlijk, ieder heeft toch zijn of haar eigen motieven. Als j'er van genoten hebt, zal het wel OK zijn zeker, ieder geniet op zijn eigen manier! Veel plezier vanavond!
Back to Top
twinkelwink View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote twinkelwink Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juli-2008 at 10:37

Waarom zou je je erover moeten verbazen? Ieder mens is anders (gelukkig) en dus ook een andere reden om een bepaald kaartje te kopen.

Laat lekker gaan, hoe meer mensen er zitplaatsen bezetten hoe fijner het voor ons is om vooraan te komen te staan

Tot vanavond!

Groetjes, Jeanette

(aka Chrissy 1999-2000chat)
Back to Top
Roxia View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roxia Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juli-2008 at 10:47
Ik zit ook liever, ik ben niet zo groot 1.64, dus zie ik dan niet echt veel. En daarbij wordt je er idd moe van, en nu zit ik ook nog met knie die niet wil en een peesonsteking in mijn voet, dus ik ben blij dat ik niet de hele tijd hoef te staan. Bij andere concerten heb ik meestal ook zitplaatsen maar bij swingende nrs ga ik meestal wel staan als de mensen voor me dat ook doen, ik vind het gewoon toch prettiger te kunnen zitten als ik het staan beu ben. Maar goed, ik zeg maar zo voor elk wat wils. Het is natuurlijk wel zo, dat als je staat dichter bij de band bent, dus er valt wel wat voor te zeggen.
Ik wens iedereen inc. mezelf vanavond veel plezier toe.
Back to Top
callie View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote callie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juli-2008 at 11:12
Ieder zijn ding. Maar dan niet zeuren dat mensen je ' je willen pesten...???'
Huh...?
Ik ben blij met de veldkaart en zou niet willen zitten. Heb liever spierpijn
morgen!
Callie

www.facebook.com/henny.vrientenfansite

www.twitter.com/hennyvrienten
www.myspace.com/hennyvrienten
www.henny-vrienten.hyves.nl

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down