Albums buiten Doe Maar |
Post Reply | Page 123> |
Author | |
Wouter J
Top Poster Joined: 06-November-2007 Location: Netherlands Points: 161 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12-December-2008 at 18:33 |
Laten we het eens hebben over de albums die voor of net na de Doe Maar tijd uitkwamen die je als rechtgeaarde Doe Maar fan zou moeten bezitten.
Boudewijn de Groot "Waar ik woon en wie ik ben" Tja dit is dan toch wel het summum van het pre-Doe Maar tijdperk, want op dit album speelt iedereen van de allereerste Doe maar bezetting mee (op Jan H na) en het was ook het eerste album waar Henny en Ernst op samen werkten. Carel Copier en Piet Dekker waren toen al een verbazend strakke ritme sectie. Boudewijn zelf haalde in een recent interview aan dat als ze een show hadden gespeeld en de band in twee busjes naar huis reed er bij Ernst en Henny in de bus de reggae muziek zo hard stond dat het vanuit de andere bus die er achteraan reed duidelijk te horen was, daar werden de eerste zaadjes wat uiteindelijk Doe Maar zou worden gezaaid. Raymond Vh Groenewoud "Habba" Een van de eerste projecten die Henny Vrienten aannam nadat Doe Maar er mee stopte. "Habba" is een vreemde eend in de bijt als het om Raymond's oeuvre gaat. De nummers zijn nogal platvloers en de productie is fel en kaal. Maar er zijn een paar uitschieters op dit album die iedere Doe Maar fan gehoord moet hebben. "Stapelgek", "Haile Selassi" en "Rafinée" alwaar Henny's liefde voor Reggea weer de kop opstak, Jan P en Jacob Klaase zorgen voor een nog sterkere Doe Maar verbinding op die nummers. "Stapelgek" zou zelfs nu nog niet misstaan in een Doe Maar setlijst. Okee welke albums horen hier nog meer bij volgens jullie? Edited by Wouter J - 12-December-2008 at 18:34 |
|
"Als ik kon toveren dan zou ik mensen aan elkaar voorstellen. Ik zou de professor van de locale universiteit voorstellen aan een shaman van een indianen stam."
- Herman Van Veen |
|
pygmydanny
Top Poster Joined: 05-April-2004 Location: Belgium Points: 5011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Niet voor en niet ná Doe Maar, maar zeker de moeite is: Joost Belinfante - Fante uit 1982 en met Henny als producer! Trouwens: één van Raymond's grootste hits 'Liefde Voor Muziek' dateert uit de 'Habba'-periode, maar overleefde vreemd genoeg de preselectie voor die LP niet. |
|
Antigoon
Top Poster Joined: 23-Mei-2008 Location: Netherlands Points: 296 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mee eens danny! Op Elpee bij mij in de kast de volgende plaat: "De gevestigde orde" Bram Vermeulen met Doe Maar inclusief Joost, maar zonder Henny (Die lag in het St Elisabeth Ziekenhuis inspiratie op te doen voor "Nachtzuster") Hoogtepunt op die plaat is toch wel het openingsnummer en een vroege versie van "Zo Lang" Edited by Antigoon - 12-December-2008 at 19:59 |
|
Wouter J
Post Options
Thanks(0)
|
Oh als je mij daar een kopie van kan maken dan hoor ik dat heel graag. |
|
"Als ik kon toveren dan zou ik mensen aan elkaar voorstellen. Ik zou de professor van de locale universiteit voorstellen aan een shaman van een indianen stam."
- Herman Van Veen |
|
Antigoon
Post Options
Thanks(0)
|
baszzman
Senior Member Joined: 03-Januari-2008 Location: Netherlands Points: 88 |
Post Options
Thanks(0)
|
geweldige download,,,,dank je wel!!!!!!
|
|
baszzman
|
|
Wouter J
Post Options
Thanks(0)
|
Helemaal mee eens. Wie waren de muzikanten op dat album eigenlijk? |
|
- Herman Van Veen |
|
Antigoon
Post Options
Thanks(0)
|
Volgens mij worden ze allemaal netjes voorgesteld in het openingsnummer.... ;-)
|
|
Broezeke
Top Poster Joined: 01-Oktober-2007 Location: Belgium Points: 130 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt!
|
|
Wouter J
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb even achtergrond info over de Gevestigde orde opgezocht en het bleek dat het in feite Vermeulen's band "de toekomst" met vier leden van Doe Maar te zijn (Ik tel Joost mee)
Dat verklaard ook de toon van sommige van de nummers en dat rare gebabbel over politieke zaken door Joost, veel van de nummers van De Toekomst hadden dat namelijk ook. Dat begin nummer lijkt ook verdacht veel op "Als de morgen komt" en nummers zoals "Afgeknapt", "Lieve Lita" en "Liefde" hadden ook zo van het eerste album van Doe Maar kunnen komen. Dat is overigens ook het leuke aan dit album, je krijgt het gevoel dat je naar een Doe Maar album luisterd dat je nog niet kende. |
|
- Herman Van Veen |
|
Post Reply | Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |