ticketloket
Printed From: Doe Maar Forum - Doe Maar
Category: Doe Maar
Forum Name: Symphonica in Rosso
Forum Description: Over Symphonica in Rosso
URL: https://www.doemaarforum.com/forum_posts.asp?TID=887
Printed Date: 21-November-2024 at 14:16 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Topic: ticketloket
Posted By: Lelie
Subject: ticketloket
Date Posted: 15-Oktober-2012 at 11:05
Wij hebben in november 2011 tickets besteld en betaald via ticketloket. Nu ontvingen wij vorige week onderstaand bericht. Wij voelen ons belazerd; kaarten verkopen en toezeggen die ze niet hebben! En dan pas zolaat ons hierover informeren. Nu maar hopen dat we wel ons geld terugkrijgen inclusief rente (zou dan wel op z'n plaats zijn maar verwacht 't niet). Wij zijn teleurgesteld. Hebben meerdere mensen slechte ervaringen met ticketloket??
Geachte heer / mevrouw,
U heeft bij ons een bestelling geplaatst voor kaarten voor het concert van Symphonica in Rosso van 19 oktober 2012.
Helaas hebben wij de door u bestelde categorie kaarten voor de door u bestelde dag niet meer geleverd gekregen en kunnen u deze niet toezenden waarvoor onze oprechte excuses.
Het gehele aankoopbedrag zal dan ook aan u worden teruggestort.
Wel zijn er ( op dit moment ) nog andere categorie kaarten beschikbaar voor het concert van Symphonica in Rosso.
Echter gezien het korte tijdsbestek tot het concert kunnen wij hier niet meer voor u in bemiddelen.
Wel kunt u de kaarten nog zelf rechtstreeks bestellen op de website www.ticketmaster.nl zodat u het concert toch bij kunt wonen.
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en mocht u nog vragen hebben dan verwijzen wij u naar de veel gestelde vragen op onze website of neemt u contact met ons op via het klantenservice contactformulier op onze website.
Met vriendelijke groet,
Ticketloket
|
Replies:
Posted By: Ane Sybesma
Date Posted: 15-Oktober-2012 at 11:21
Ik ben bang voor je dat je je geld kwijt bent. Nooit kopen via wederverkopers, dat zijn bijna allemaal oplichters. Grote fraude met kaarten Symphonica in RossoARNHEM - Het bedrijf Ticketloket heeft vermoedelijk honderden mensen opgelicht met ongeldige tickets voor de concerten van Doe Maar tijdens Symphonica in Rosso in Arnhem. De kopers hebben donderdag bericht gekregen dat hun kaarten niet geleverd kunnen worden. In de brief staat dat hun geld zal worden teruggestort, maar eerder is al gebleken dat het bedrijf deze belofte niet nakomt. Stadion GelreDome in Arnhem zegt vrijdag overstelpt te worden met telefoontjes van bezorgde concertbezoekers. Op de website klacht.nl zijn meer dan twaalfhonderd klachten over de Doe Maar-kaarten binnengekomen. Het eerste concert is zaterdag in GelreDome, daarna volgen nog drie concerten. De officiële kaartverkoop voor Symphonica in Rosso loopt via Ticketmaster. Meerprijs De kaarten voor Doe Maar kosten 50 euro. Ticketloket verkocht ze door tegen een meerprijs, een werkwijze die in Nederland niet is verboden. De meeste kopers hebben twee of meer kaartjes gekocht. De niet-bestaande tickets zijn eind vorig jaar aangeschaft, melden gedupeerden op sociale media. Het bedrijf kwam eerder negatief in het nieuws met niet-geleverde kaarten rond concerten van onder meer Guus Meeuwis en Madonna. Het is sinds augustus niet meer mogelijk via de site tickets te bestellen.
|
Posted By: Ane Sybesma
Date Posted: 15-Oktober-2012 at 11:24
en nog 1: Heel wat mensen die een kaartje hebben gekocht voor Symphonica in Rosso met in de hoofdrol Doe Maar, hebben te horen gekregen dat hun kaartjes niet leverbaar zijn. Dat meldt RTL Boulevard. Alle gedupeerden blijken hun kaartjes via de website ticketloket.nl gekocht te hebben. De organisatie achter die site stuurde de afgelopen dagen mailtjes naar kopers, met de mededeling dat de kaarten niet leverbaar zijn en het betaalde geld wordt teruggestort. Dat geld is echter vooralsnog in geen velden of wegen te bekennen, en onbekend is of dat ooit nog écht terugkomt. Zowel Mojo als de organisator van de Doe Maar-concerten zijn erg geschrokken en balen dat dit weer is voorgevallen. Ze kunnen echter niets doen voor de gedupeerden, omdat ze via een niet officiële site hun kaartjes hebben gekocht. Er zijn nog wel kaarten voor het concert morgen, dus die kunnen ze alsnog weer kopen; ze zullen dan wel opnieuw moeten betalen. 'Aangifte doen van oplichting'Verder laat Mojo het volgende weten: "Het is schandalig dat Symphonica in Rosso-bezoekers op deze manier worden opgelicht. Als deze mensen hun geld niet terugkrijgen van Ticket Loket, dan adviseren wij iedereen dringend om aangifte te doen bij de politie vanwege oplichting. Vraag aan de politie om deze klachten te bundelen zodat duidelijk wordt hoe omvangrijk deze oplichting is." En nog een tip voor de toekomst:"Voor iedereen die online kaarten wil kopen, adviseren wij om alleen kaarten te kopen via de website van de artiest, de zaal of van de organisator. Zie ook http://www.weetwaarjekoopt.nl/" rel="nofollow -
|
Posted By: -RaZ-
Date Posted: 15-Oktober-2012 at 12:16
Dit is niet iets nieuws, maar geen oplichting.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/39079166#39079166" rel="nofollow - robin222 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:41: Hier het zelfde verhaal meegemaakt. Ik kreeg m'n geld binnen 2 weken terug nadat ik zo'n soortgelijke email had ontvangen. Nadat ik de kaartjes had besteld ging ik opzoeken wat voor toko het nu eigelijk was en tot m'n schrik kwamen de berichten op tros radar etc naar boven.. Naja netjes afgewacht en daarna m'n geld terug gekregen.
|
Het is dus geen oplichting, gezien je netjes je geld terug krijgt. Maar wel balen dat je gewoon geen kaarten krijgt.
Er wordt overigens al jaren gewaarschuuwd voor dit soort praktijken, en ik verbaas mij dan ook nogsteeds dat mensen niet via de enige officiele manier hun kaarten bestellen.
Je zou toch verwachten als je in november 2011 kaarten "koopt" je ze zeker in januari al had moeten hebben.
Beetje vergelijkbaar met een overboeking op een vliegtuig. Ze verkopen meer dan ze hebben, en sommige mensen hebben dan gewoon "pech".
Wel erg lullig dat je je er al lang op verheugd hebt, en het goed niet door.
Maar dit is wel hoe deze bedrijven werken, en dat is ook niet iets nieuws. Dat er nogsteeds mensen intrappen.. Ik snap het echt niet..
|
Posted By: Hampshire
Date Posted: 15-Oktober-2012 at 12:46
In de gelderlander (online) staat er ook een artikel over (deze was op 12 oktober 2012 gepubliceerd), met als titel: "Grote fraude met kaarten Symphonica in Rosso"
Omdat er copyrights op het artikel zitten kan ik het niet zo hieronder neerzetten maar via onderstaande link kom je bij het artikel terecht incl. voorbeeldbrief die de gedupeerden hebben ontvangen....
Link: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/11855240/Grote-fraude-met-kaarten-Symphonica-in-Rosso.ece" rel="nofollow - http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/11855240/Grote-fraude-met-kaarten-Symphonica-in-Rosso.ece
|
Posted By: -RaZ-
Date Posted: 15-Oktober-2012 at 15:49
Van oplichting is nogsteeds geen sprake. Kijkend naar de AV van ticketloket:
Indien de Opdrachtgever alleen toegangskaarten heeft besteld zal Opdrachtnemer aan Opdrachtgever een verwachte leveringsprognose afgeven waaraan geen rechten kunnen worden ontleend. Opdrachtgever geeft door zijn of haar bestelling aan Opdrachtnemer de opdracht om het bestelde produkt te leveren aan Opdrachtgever of aan te schaffen bij derden indien bestelde produkt niet op voorraad is met inachtneming van deze algemene voorwaarden en met name artikel 2.2. en 9.4.. Opdrachtnemer zal aan Opdrachtgever nimmer een garantie op het leveren van toegangskaarten afgeven. |
Je krijgt sowieso je geld terug, en zelfs de wettelijke rente als deze langer duurt dan wettelijk is toegestaan.
Wat natuurlijk wel gewoon ronduit klote is, je wil naar het concert, en niet je centen terug.
Dus een tip, die vaak genoeg wordt gegeven: Bestel alleen bij de organisator, en niet bij een "handelaar" die geen garanties van een leveringsplicht heeft.
Bestel je niet op livenation, is dit een risico. Redelijk irritant, maar wel de realiteit.
|
Posted By: Antigoon
Date Posted: 15-Oktober-2012 at 15:58
Nooit tickets kopen bij zulke bureautjes dus... Ze waarschuwen er niet voor niets zo vaak voor...
Dat geld terug zal heus wel, en daarmee is het in plaats van oplichting alleen nog maar wanprestatie... Dit is hoe dit soort bureaus werken... Verkoop zo veel mogelijk kaarten, koop er ook zo veel mogelijk... Als de vraag hoger is dan het aanbod geef je het geld zo laat mogelijk pas terug en je gebruikt het geld om ook alvast andere concertkaartjes voor andere concerten te kopen... In feite een soort piramidespel dus en vroeg of laat gaat dat mis.. ALTIJD!
Nooit kaartjes kopen dus bij dat soort gasten...
|
Posted By: Lelie
Date Posted: 15-Oktober-2012 at 19:08
Bedankt voor alle reacties en tips. Ik wacht even af of ik mijn geld ga terugkrijgen zo niet zal ik officieel aangifte doen bij politie zodat dit soort praktijken in de toekomst hopelijk voorkomen kan worden. Ik had wel eens gehoord van duistere praktijken van dit soort bureautjes maar wist niet welke bureautjes dit dan zijn. Ik zal in de toekomst www.weetewaarjekoopt raadplegen alvorens ik tickets bestel. Ik zal mijn klacht ook registreren bij www.klacht.nl.
|
Posted By: Hampshire
Date Posted: 15-Oktober-2012 at 21:44
Lelie wrote:
Bedankt voor alle reacties en tips. Ik wacht even af of ik mijn geld ga terugkrijgen zo niet zal ik officieel aangifte doen bij politie zodat dit soort praktijken in de toekomst hopelijk voorkomen kan worden. Ik had wel eens gehoord van duistere praktijken van dit soort bureautjes maar wist niet welke bureautjes dit dan zijn. Ik zal in de toekomst www.weetewaarjekoopt raadplegen alvorens ik tickets bestel. Ik zal mijn klacht ook registreren bij www.klacht.nl. |
|
Posted By: Lennon
Date Posted: 16-Oktober-2012 at 09:52
Vooropgesteld Lelie, heel erg lullig dit...
Maar ik kan met gewoon niet voorstellen dat er nog mensen zijn die niet weten dat Livenation en ticketmaster toch echt de enige zijn waar je je tickets moet kopen.
Mijn zus is er met Anouk ook ingetrapt, en geld kwijt dus.......
------------- Doe maar net alsof
|
Posted By: Antigoon
Date Posted: 16-Oktober-2012 at 16:02
@Lennon...
Nou, zo raar is dat niet dat mensen er in trappen...
In het verleden ging je naar het GWK of het Postkantoor waar je in een rij kaartjes moest kopen, maar Mojo en livenation en hoe ze ook allemaal heten vonden het een beter idee om het voortaan alleen nog online te verkopen... Gevolg is dat mensen eerst op google kijken, dan een link van zo'n ticketloket aanklikken etc...
Om nog maar te zwijgen van het aantal keren dat ik naast kaartjes greep omdat de webserver aan het roken was vanwege grote belangstelling...
Wat was er mis met het GWK en postkantoor dat wij als klanten tegenwoordig zo moeten afzien en opletten om aan kaartjes te komen tegenwoordig?
|
Posted By: Lennon
Date Posted: 16-Oktober-2012 at 19:56
Antigoon wrote:
@Lennon...
Nou, zo raar is dat niet dat mensen er in trappen...
|
Ben ik toch niet met je eens. Het is inmiddels al een paar jaar bekend dat er partijen zijn die zwaar misbruik maken van internet met concerten. Je hoeft alleen maar op Marktplaats te kijken en er zijn talloze bedrijven die kaarten hebben.. maar wel tegen achterlijke prijzen.. en toch stinken mensen daarin omdat ze zich presenteren als officieel verkooppunt. Als je echter op bijvoorbeeld de SIR site gaat kijken (en zo dus bij elk evenement dat wordt aangekondigd) wordt er altijd gewaarschuwd voor dit soort malafide bedrijven, en wordt men er op gewezen om alleen via livenation kaarten te kopen. Echter wordt dit dus niet gelezen en gaat men jammerlijk de mist in. Als dit een nieuwe ontwikkeling zou zijn zou ik het met je eens zijn, maar dit gebeurd al zo lang.....
------------- Doe maar net alsof
|
Posted By: Antigoon
Date Posted: 16-Oktober-2012 at 20:02
Wat ik bedoel is: dat weten jij en ik, maar niet iedereen koopt vaak concertkaartjes en als je via google op zo'n officieel uitziende site komt dan is het niet zo heel gek... Dat heet gewoon onervarenheid en daar maken dit soort bedrijven misbruik van...
|
Posted By: peterho_pqk
Date Posted: 16-Oktober-2012 at 20:25
Oplichter concerten Doe Maar handelt vanuit houten huisje in Friesland dinsdag 16 oktober 2012 | 09:00 Tekstgrootte Ticketloket heeft vermoedelijk honderden Doe Maar-fans heeft misleid door al betaalde tickets voor de concerten in stadion GelreDome niet te leveren. Foto Nicole Derksema ARNHEM – De eigenaar van de website Ticketloket, die vermoedelijk honderden Doe Maar-fans heeft misleid door al betaalde tickets voor de concerten in stadion GelreDome in Arnhem niet te leveren, had eerder een vergelijkbare handel in kaarten voor schaatswedstrijden.
Zaterdag was het eerste concert, deze week zijn er nog drie. Donderdag werd duidelijk dat veel fans geen kaarten zouden krijgen.
Het consumentenprogramma Kassa besteedde in een uitzending van 2009 aandacht aan de vreemde werkwijze van deze 44-jarige man uit Amsterdam. Hij verkocht toen kaartjes voor schaatswedstrijden met zijn bedrijf Westburg Schaatsreizen. Precies zoals bij de Doe Maar-fans gebeurde, kregen gedupeerden enkele dagen voor het schaatskampioenschap te horen dat de tickets niet geleverd konden worden.
Ticketloket
Het kantoor van het bedrijf achter Ticketloket, Dutch Entertainment Services (DES), staat geadresseerd in het Friese dorp Wiuwert. Het kantoor is een houten gebouwtje van 47 vierkante meter, in juli door de Amsterdammer gekocht.
Het bedrijf, opgericht in februari 2011, heeft een beherend vennoot in het Verenigd Koninkrijk, het bedrijf Zahari Limited, waar de Amsterdammer zelf weer directeur van is. De aansprakelijkheid ligt daardoor bij het buitenlandse bedrijf, bevestigt de Kamer van Koophandel bij navraag. Als het Nederlandse bedrijf failliet zou worden verklaard, moet de curator helemaal naar het Engelse Kent om aan te kloppen voor geld.
Bron: bndestem.nl
------------- Mijn Doe Maar Youtube kanalen: http://www.youtube.com/user/DeBomValt en http://www.youtube.com/user/MuziekOneindig MuziekOneindig
|
Posted By: Lennon
Date Posted: 17-Oktober-2012 at 08:21
Antigoon wrote:
Wat ik bedoel is: dat weten jij en ik, maar niet iedereen koopt vaak concertkaartjes en als je via google op zo'n officieel uitziende site komt dan is het niet zo heel gek... Dat heet gewoon onervarenheid en daar maken dit soort bedrijven misbruik van... |
Uiteraard met je eens, maar dan nog... Ik koop regelmatig iets via internet, en als ik enigszins twijfel aan echtheid of betrouwbaarheid laat ik google mij informeren over dit bedrijf. Als je google intikt over kaartverkoop kom je echt veel resultaten tegen over dit soort ellende. Sommige mensen bestellen klakkeloos via internet en gaan dan de boot in, terwijl een beetje meer moeite misschien veel ellende had kunnen voorkomen. En nogmaals ik vind het echt heel vervelend voor Lelie, en aan deze berichten te zien is ze niet de enige, maar men leert door te vallen, en deze mensen zullen geen tickets meer kopen via zulke oplichters... zegt het voor zou ik zeggen.
------------- Doe maar net alsof
|
Posted By: Amorax
Date Posted: 17-Oktober-2012 at 11:24
Lennon wrote:
Antigoon wrote:
Wat ik bedoel is: dat weten jij en ik, maar niet iedereen koopt vaak concertkaartjes en als je via google op zo'n officieel uitziende site komt dan is het niet zo heel gek... Dat heet gewoon onervarenheid en daar maken dit soort bedrijven misbruik van... |
Uiteraard met je eens, maar dan nog... Ik koop regelmatig iets via internet, en als ik enigszins twijfel aan echtheid of betrouwbaarheid laat ik google mij informeren over dit bedrijf. Als je google intikt over kaartverkoop kom je echt veel resultaten tegen over dit soort ellende. Sommige mensen bestellen klakkeloos via internet en gaan dan de boot in, terwijl een beetje meer moeite misschien veel ellende had kunnen voorkomen. En nogmaals ik vind het echt heel vervelend voor Lelie, en aan deze berichten te zien is ze niet de enige, maar men leert door te vallen, en deze mensen zullen geen tickets meer kopen via zulke oplichters... zegt het voor zou ik zeggen. |
Ik zoek ook altijd via Google wat ervaringen zijn met onbekende webwinkels. Echter in dit geval had je er niet veel over kunnen vinden. Als het gaat om een nieuw bedrijfje/site dan is er zelden al iets negatiefs te vinden via de zoekmachines. Ook in dit geval van Ticketloket kwam het pas maanden later aan het licht dat er iets niet klopte. Voor mij is Ticketservice altijd een betrouwbare site geweest. Maar ook daar werd ik een tijd terug doorverwezen naar LiveNation. Nu weet ik dat dat ok is maar ik twijfelde destijds wel. Was ook niets over te vinden hoe dat zat. Ticketservice gaat ook weer onder verschillende namen de wereld rond: TicketMaster (is het onderdeel van) en TicketFast. Voeg zelf maar een paar malafide namen toe. Het valt niet direct op. Toen je via een snel in elkaar gezette site kaarten kon bestellen voor SIR twijfelde ik ook of het wel in de haak was. Er stond niet duidelijk bij via wat voor organisaties je je kaarten zou moeten bestellen. Terwijl er zoals we nu weten genoeg aanbieders zijn. Waarom het zo lastig maken voor de consument? Zet op die promotiesites duidelijkere info bij wie je kaarten moet kopen. Dus hoe goed je advies ook is, met enkel zoekwerk kom je er ook niet altijd, zeker niet ben kortstondige acties zoals een kaartverkoop.
< style="height: 80px; width: 444px; border-top-color: rgba7, 0, 0, 0; border-left-color: rgba7, 0, 0, 0; border-right-color: rgba7, 0, 0, 0; border-bottom-color: rgba7, 0, 0, 0; border-top-width: 1px; border-left-width: 1px; border-right-width: 1px; border-bottom-width: 1px; border-top-style: solid; border-left-style: solid; border-right-style: solid; border-bottom-style: solid; padding-top: 2px; padding-right: 2px; padding-bottom: 2px; padding-left: 2px">< value="af">Afrikaans< value="sq">Albanian< value="ar">Arabic< value="hy">Armenian< value="az">Azerbaijani< value="eu">Basque< value="be">Belarusian< value="bg">Bulgarian< value="ca">Catalan< value="zh-CN">Chinese (Simplified)< value="zh-TW">Chinese (Traditional)< value="hr">Croatian< value="cs">Czech< value="da">Danish< value="auto" ed="ed">Detect language< value="nl">Dutch< value="en">English< value="et">Estonian< value="tl">Filipino< value="fi">Finnish< value="fr">French< value="gl">Galician< value="ka">Georgian< value="de">German< value="el">Greek< value="ht">Haitian Creole< value="iw">Hebrew< value="hi">Hindi< value="hu">Hungarian< value="is">Icelandic< value="id">Indonesian< value="ga">Irish< value="it">Italian< value="ja">Japanese< value="ko">Korean< value="la">Latin< value="lv">Latvian< value="lt">Lithuanian< value="mk">Macedonian< value="ms">Malay< value="mt">Maltese< value="no">Norwegian< value="fa">Persian< value="pl">Polish< value="pt">Portuguese< value="ro">Romanian< value="ru">Russian< value="sr">Serbian< value="sk">Slovak< value="sl">Slovenian< value="es">Spanish< value="sw">Swahili< value="sv">Swedish< value="th">Thai< value="tr">Turkish< value="uk">Ukrainian< value="ur">Urdu< value="vi">Vietnamese< value="cy">Welsh< value="yi">Yiddish ⇄< value="af">Afrikaans< value="sq">Albanian< value="ar">Arabic< value="hy">Armenian< value="az">Azerbaijani< value="eu">Basque< value="be">Belarusian< value="bg">Bulgarian< value="ca">Catalan< value="zh-CN">Chinese (Simplified)< value="zh-TW">Chinese (Traditional)< value="hr">Croatian< value="cs">Czech< value="da">Danish< value="nl">Dutch< value="en" ed="ed">English< value="et">Estonian< value="tl">Filipino< value="fi">Finnish< value="fr">French< value="gl">Galician< value="ka">Georgian< value="de">German< value="el">Greek< value="ht">Haitian Creole< value="iw">Hebrew< value="hi">Hindi< value="hu">Hungarian< value="is">Icelandic< value="id">Indonesian< value="ga">Irish< value="it">Italian< value="ja">Japanese< value="ko">Korean< value="la">Latin< value="lv">Latvian< value="lt">Lithuanian< value="mk">Macedonian< value="ms">Malay< value="mt">Maltese< value="no">Norwegian< value="fa">Persian< value="pl">Polish< value="pt">Portuguese< value="ro">Romanian< value="ru">Russian< value="sr">Serbian< value="sk">Slovak< value="sl">Slovenian< value="es">Spanish< value="sw">Swahili< value="sv">Swedish< value="th">Thai< value="tr">Turkish< value="uk">Ukrainian< value="ur">Urdu< value="vi">Vietnamese< value="cy">Welsh< value="yi">Yiddish English (auto-detected) » English
|
Posted By: Lennon
Date Posted: 17-Oktober-2012 at 11:27
Amorax wrote:
Ik zoek ook altijd via Google wat ervaringen zijn met onbekende webwinkels. Echter in dit geval had je er niet veel over kunnen vinden. Als het gaat om een nieuw bedrijfje/site dan is er zelden al iets negatiefs te vinden via de zoekmachines. Ook in dit geval van Ticketloket kwam het pas maanden later aan het licht dat er iets niet klopte. |
Sorry, ook hier niet mee eens.. Ook al bestaat het bedrijfje nog maar net... Als je even zoekt zie je over al staan: Let op: koop je kaarten alleen via officiele kanalen etc etc etc... De officiele kanalen worden dan zelfs met naam en sites genoemd... hoe makkelijk wil je 't hebben?
Maar, er blijven ook altijd mensen die hun bankgegevens doorgeven na een zogenaamd mailtje van de bank, of geld storten op een nummer omdat ze een waarschuwing krijgen dat ze illegaal gedownload hebben...
------------- Doe maar net alsof
|
Posted By: -RaZ-
Date Posted: 17-Oktober-2012 at 11:48
Hmm.. ik had eigenlijk verwacht dat het mee zou vallen, maar dit is toch wel.. oplichting te noemen.
Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, gezien dit soort bureaus er genoeg zijn die op de zelfde manier werken, maar wel netjes je geld teruggeven als het niet door gaat.
Consumenten hebben, behalve rechten, ook plichten. Waaronder een onderzoeksplicht. Er is dus wel iets te zeggen over dat mensen dan niet echt die plicht hebben gedaan, maar een nieuwe toko heeft 0,0 referenties. Al had met enig (onder)zoek werk duidelijkheid geworden dat je tickets enkel bij de officiele verkoper moet kopen.
Zolang mensen er nog grof geld voor overhebben als ze tickets via een andere kunnen kopen, zullen dit soort bedrijven en handelaren daar gretig gebruik (en blijkbaar ook misbruik) van maken.
Kijkend naar wat peter postte, is deze man wellicht lastiger aan te pakken vanwege hoe het wettelijk in elkaar steekt. Opzich een slimme constrcutie. Gezien iedereen een BV kan opzetten, zijn ze prive niet echt aansprakelijk, wat wel erg jammer is.
In mijn ogen zou deze man verantwoordelijk moeten worden gehouden, en compleet kaal plukken zodat voor de gedupeerde een extra concert betaalt kan worden. Helaas werkt de wet niet zo.
En toch jammer dat er zoveel "rotte appels" in de maatschappij zijn, en er dan ook nog eens mee wegkomen.
|
Posted By: Roxia
Date Posted: 19-Oktober-2012 at 00:03
sterkte Lelie, erg balen en je geld kwijt en geen kaartje. Het is altijd oppassen met die malafide aanbieders.
|
Posted By: El Jee
Date Posted: 08-November-2012 at 22:20
Dear All,
Er staan op internet vele honderden klachten. In de laatste brief/mail van Ticketbox schreven ze dat het geld terug word betaald als zij het hebben teruggehaald bij de organisatoren. Bij navraag bij Mojo Concerts blijkt dit een leugen te zijn; ze hebben nooit besteld, laat staan betaald aan Mojo.
het bedrijf zit op papier in het buitenland, op brieven van advocaten reageren ze niet, mails blijven onbeantwoord. Justitie doet er niets aan.
Is het een plan om op 1 december dan maar met zijn allen bij deze schurken 'op de koffie' te gaan om het geld dan zelf maar op te halen? Wie gaat er mee?
Stuur maar een mail aan stop.ticketservice@hotmail.nl
|
Posted By: Antigoon
Date Posted: 09-November-2012 at 20:47
El Jee wrote:
Dear All,
Er staan op internet vele honderden
klachten. In de laatste brief/mail van Ticketbox schreven ze dat het
geld terug word betaald als zij het hebben teruggehaald bij de
organisatoren. Bij navraag bij Mojo Concerts blijkt dit een leugen te
zijn; ze hebben nooit besteld, laat staan betaald aan Mojo.
het
bedrijf zit op papier in het buitenland, op brieven van advocaten
reageren ze niet, mails blijven onbeantwoord. Justitie doet er niets
aan.
Is het een plan om op 1 december dan maar met zijn allen bij
deze schurken 'op de koffie' te gaan om het geld dan zelf maar op te
halen? Wie gaat er mee?
Stuur maar een mail aan stop.ticketservice@hotmail.nl
|
Alvast excuses voor de mensen die onderstaande nogal bot zullen vinden maar...
KANSLOOS!
|
Posted By: Lelie
Date Posted: 14-November-2012 at 10:56
Inmiddels kan ik vaststellen dat ik ben opgelicht.Ik raad een ieder aan die dat net als mij ook is overkomen aangifte te doen. Dan kan via www.mijnpolitie.nl. Hoe meer aangiftes er worden gedaan hoe groter de kans dat de politie de zaak gaan oppakken. Dus actie verzocht!!
|
Posted By: Lennon
Date Posted: 15-November-2012 at 14:30
Lelie, ik wens je heel veel succes, en ben het met je eens dat je zeker aangifte moet doen, want als niemand dat doet gebeurd er nooit iets tegen die eikels.
Maar ik heb verleden jaar officiele kaarten gekocht voor een Duran Duran show die niet doorging vanwege het feit dat de organisatie failliet ging, en ik kan ook fluiten naar mijn centen. Tuurlijk wel als geldeiser genoteerd bij de advocaat van de organisatie, maar dat kan ik wel vergeten.
Wat ik wil zeggen; verwacht geen geld meer terug, maar laat het inderdaad niet zomaar voorbij varen!
------------- Doe maar net alsof
|
Posted By: Lelie
Date Posted: 18-November-2012 at 11:29
Bedankt voor je reactie. Ik verwacht inderdaad ook niets meer (geen geld terug). Maar vond wel dat ik 't er niet zomaar kom bij laten zitten en vandaar dus aangifte gedaan. Ik hoop dat dit soort malafide praktijken een halt wordt toegeroepen dus zullen alle slachtoffers er zich tegen moeten gaan verzetten. (Doe maar niet net alsof je neus bloed...) Voorlopig heb ik het ook helemaal gehad met grote concert bezoeken. Met vriendin afgesproken dat we gewoon een keertje naar een optreden van CCCinc. gaan zodra die in de omgeving komen. Lekker intiem, klein en knus....en betaalbaar!niet
|
|