Home
Forum Home Forum Home > Doe Maar > Algemeen
  New Posts New Posts
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Hans Teeuwen bedacht titel "Hees van Ahoy"

Post Reply Post Reply
Author
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote fixo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hans Teeuwen bedacht titel "Hees van Ahoy"
    Posted: 23-September-2014 at 14:26
Hier een stukje van een interview met Hans Teeuwen uit het Belgische weekblad Humo van vorige week. Misschien algemene kennis, maar ik wist het in ieder geval niet!

"Goeie titels in de eigen taal die bijblijven: ze zijn niet dik bezaaid. Zou jij meteen tien Nederlandstalige plaattitels kunnen opnoemen? Ik ook niet. De eerste waar ik nu aan denk is "Doris Day en andere stukken" van Doe Maar, maar veel verder kom ik niet".

"Dat doet me eraan denken. Ik zat een keer in een café, bleek Henny Vrienten daar ook te zitten, met nog iemand erbij. Hij had in die periode net opgetreden met Doe Maar in Ahoy, en ik vroeg hem: "Hé Henny, ben je nog steeds hees van Ahoy?". De man neest hem bleek zijn uitgever, en die zei: "Hey, maar dat is een goeie titel voor je live-cd.". Zo is die plaat uiteindelijk ook gaan heten. Ik heb die dus per ongeluk verzonnen, maar er was wel iemand anders voor nodig om er op dat moment een goede titel in te zien.".

groeten,
geoff
webmaster Doe Maar - het beste uit de Nederpop
http://users.telenet.be/doemaar
Back to Top
Roxia View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roxia Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-November-2014 at 00:07
grappig verhaal, ik wist het ook niet.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.