Home
Forum Home Forum Home > Doe Maar > Algemeen
  New Posts New Posts
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Doe Maar komt wéér terug!

Post Reply Post Reply
Author
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote peterho_pqk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Doe Maar komt wéér terug!
    Posted: 19-Oktober-2006 at 01:36

Zo blijkt na het zien van de video dat vandaag is gepubliceerd op Fok!, dat Ernst Jansz weer iets heeft aangekondigd:

http://frontpage.fok.nl/video/3359

Het is heel toevallig dat ik deze link voorbij zag als een banner. Dus deze keer ben ik niet bewust gaan zoeken naar Doe Maar sites.

Mijn Doe Maar Youtube kanalen: http://www.youtube.com/user/DeBomValt en http://www.youtube.com/user/MuziekOneindig MuziekOneindig
Back to Top
Ane Sybesma View Drop Down
Admin Group
Admin Group

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ane Sybesma Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Oktober-2006 at 08:28

Klinkt goed... alleen zoals we Ernst kennen ook een beetje onduidelijk....

Maar wat mij betreft maken ze 1 keer per twee jaar een leuke CD, dat zou voor mij al super zijn.

Back to Top
laurits View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote laurits Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Oktober-2006 at 20:38

Ja, het is wel vaag. Toch geeft het hoop. Zo met het oog op de musical die gaat komen, hebben ze misschien al iets gemaakt?? In ieder geval erg leuk om te zien.  En 1 keer per 2 jaar een cd, Ja dat zal helemaal fantastisch zijn. Daar kan ik alleen maar van dromen.

maar weet je lieve schat, wat het geval is. Ik zoek iets meer ik weet alleen niet waar
Back to Top
McFly View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote McFly Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Oktober-2006 at 21:23
Of, zoals Ernst nu Tijd Genoeg speelt en Henny laatst Is Dit Alles?, een cd met akoestische (oude) nummers...
Back to Top
Hulk View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hulk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Oktober-2006 at 14:09

Nou alles wat nieuw is wat betreft Doe Maar lijkt mij meer dan welkom. In welke vorm dan ook.

In ieder geval bedankt voor de link, dit nieuws doet ons deugd!

Back to Top
pygmydanny View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pygmydanny Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-November-2006 at 19:14

Dit zegt Henny over een mogelijke reünie in De Morgen (18-11-2006):

Ik heb Ernst jansz nog weleens gezien en die vertelde letterlijk: ‘Het valt nooit uit te sluiten dat we ooit nog eens iets samen doen’

(verbaasd): Zei hij dat?

Jij denkt daar kennelijk anders over.

Ach, alles is denkbaar. Maar die reünie vond ik op het randje. Ik heb er me jaren tegen verzet, tot ik zelf het initiatief heb genomen om weer samen te werken. Daar waren een hele boel redenen voor. Het was fijn weer in elkaars gezelschap te vertoeven, en bovendien vond ik het geld dat die concerten zouden opbrengen mooi meegenomen. Het blijft een goeie move en ik heb er geen spijt van. Maar als ik eerlijk moet zijn: het heeft me zes maanden intensief repeteren gekost om weer een beetje behoorlijk bas te leren spelen en zelfs dan haalde ik nog maar 70 procent van mijn oude niveau. Het was wel goed, maar die motoriek, die spierkracht, dat uithoudingsvermogen ook, had ik niet meer.

Zijn jullie afgegaan, vind je zelf?

Neen. We hebben heel mooie optredens gespeeld, maar we klonken gewoon minder dynamisch. Het miste de venijnige, ongelofelijke kracht die we als jong bandje wel hadden. Vroeger waren we punkig en knarsend. Onbedachtzaam ook. Tijdens de reünie zag ik ons meer als vier hyperbewuste, wijzere mannen.

Back to Top
Negativ2007 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Negativ2007 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Juni-2007 at 16:12
Originally posted by Ane Sybesma Ane Sybesma wrote:

Klinkt goed... alleen zoals we Ernst kennen ook een beetje onduidelijk....

Maar wat mij betreft maken ze 1 keer per twee jaar een leuke CD, dat zou voor mij al super zijn.

Het is gewoon een gemiste kans van Doe Maar om na de concerten van 2000 niet net zoals de 'Toppers'  jaarlijk of om de 2 jaar een reeks concerten 3,4, of 5 ofzo te geven in b.v de Arena, of het Philips stadion zoals Guus Meewus, desnoods De Kuip of de Gelderdome. Maakt eigenlijk niet uit waar. Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat er voor Doe Maar dezelfde zo niet meer belangstelling bestaat dan voor de 'Tobpers'

Ik snap trouwens toch niet waarom ze niet door waren gegaan na 2000, alle omstandigheden wat ze vroeger verachtten, waren dit keer niet aanwezig, niet die massale gekte (mediahype), Niet meer optreden voor voornamelijk 11 - 16 jarige meisjes. Maar voor ''volwassen'' publiek van 20 - 40 + . Ik heb niet echt heel veel kleine kinderen gezien tijdens de concerten van 2000. Ook de keuze van platenmaatschappij en merchendising hadden ze nu beter en zelf in de hand kunnen houden. Ook dat het niet meer om hunzelf moet gaat, maar om hun muziek. Tijdens de Malboro Flashbacks toen Blof Doe Maar deed, ging ook iedereen uit zijn dak van die nummers. 

Ook de vorm waarin Doe maar verkeerde, bleek dat ze nog steeds een hele mooie show weg konden geven. Weliswaar niet meer op hun oude niveau, maar iedereen wordt een dagje oudeer. Dat mocht volgens mij bij niemand de pret drukken.

In het begin had ik bij hun C.D (klaar) zoiets van dit is toch niet Doe Maar (veel te somber), misschien teveel en te hoge verwachtingen gehad, maar na het vele malen beluisterd te hebben, zie ik er nu toch wel een paar muzikale hoogstandjes in. Bijvoorbeeld het prachtige Overspel van Ernst Jansz. Oke misschien geen hitpotentie, maar dat maakt voor de echte Fensz toch niets uit.

Ze waren toen gemiddeld 53, 54 jaar oud, en hadden nog makkelijk 6, a 7 jaar meegekund. Als ik nog zie hoeveel belangstelling er nog voor 4 Sinterklaassen (Rolling Stones) bestaat, is het echt voor eeuwig zonde dat ze niet meer eruit hebben gehaald. met wat Arie hiierboven zegt. Al maken ze maar om de 2 jaar 1 C.D.

Wat de onduidelijkheid van Ernst betreft, ik denk echt wel dat Ernst verder met Doe Maar had gewild. Tijdens de concerten van 2000 zag ik echt dat hij op het Podium een Ras Entertainer is. Een en al plezier straalde deze man op het Podium uit. hetzelfde plezier als in de 80' er jaren. Ook denk ik dat de beide Jannen er wel voor te porren waren om door te gaan. Ik denk dat Henny het tegen houd (maar misschien heb ik het ook wel helemaal mis). Toch zag ik dat ook Hennie tijdens de concerten van 2000 op DVD wel degelijk plezier erin heeft. Tijdens ''Is dit Alles" zijn heeeeheeeeoheeeeeejjjeeeejejejejejejeeje echt een smile op zij face.

Kortom er was eigenlijk een hele mooie basis om verder te gaan en toch is dit niet gebeurd. Vreemd, erg vreemd.

Mijn vraag: hoe krijgen we Doe Maar weer bij elkaar/ mekaar voor nog 1 (liefst 2) C.D's en nog een aantal Flashbacks concerten.

Misschien een Idee voor Mallboro om Blof nog een keer Doe Maar te laten doen (is dat eigenlijk op c.d uitgekomen??) en op datzelfde podium Doe Maar doet Blof

Daarna doen de Bands Songs van hunzelf.

Of een Good Old NEDERPOP (Beachconcert) (Pinkpop) concert met Drukwerk, Frank Boeijen, Vitesse,Toontje Lager, Het Goede Doel, de Golden Earrings en als afsluiter Doe Maar.

Of een Old Meet New/ Dutch Pride (Neerlands Trots) concert met : Anouk, Golden Earrings, Marco Borsato en Doe Maar. (oke als het moet, doe de toppers er dan ook maar bij)

Er zijn voor promotors vele mogelijkheden.

Nu kan het nog. Over een paar jaar misschien niet meer.

Hoofdschuddend sluit ik af over de gemiste Kansen.  Maaaaar ja het zal waarschijnlijk wel nooit gaan gebeuren.

Of ben ik nu weer te negatief

(Negativ 2007)

Back to Top
sanna View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sanna Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Juli-2007 at 14:11

Zucht....... het zou wel heel erg leuk zijn!

Wij (fans) hoeven echt niet meer zo te swingen als vroeger, verwachten niet meer dát spektakel. Als zij alle vier op het podium staan is de magie er al en dan kunnen ze van mij ook altijd is kortjakje ziek zingen, maak me echt niets uit. Dus rustige nummers.... prima!

Back to Top
summer-of-69 View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote summer-of-69 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Juli-2007 at 14:41

Goh zou wel gaaf zijn hè?
Gaan we dan weer (minimaal) 6 x net als in 2000?

Groetjes, summer-of-69 (Anouk destijds op dé chat)

Back to Top
Lennon View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lennon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Oktober-2007 at 21:49

Ik vond Henny bij RTL boulevard er niet heel negatief over, toen ze het hem vroegen,.... terwijl ie 10 jaar geleden die journalist waarschijnlijk recht in zijn gezicht had uitgelachen...

Er is toch ook nog HEEL veel materiaal over van de Klaar sessies?

Ik zeg: laat maar komen :)

Doe maar net alsof
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.