Home
Forum Home Forum Home > Doe Maar > Algemeen
  New Posts New Posts
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

’nieuw’ verzamelalbum

Post Reply Post Reply
Author
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeroenG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: ’nieuw’ verzamelalbum
    Posted: 17-Augustus-2012 at 14:28
In een ander topic, dat helaas gesloten moest worden in verband met het kleutergedrag van sommigen, zei raz:

"Ook de nieuwe verzamelaar die al een tijdje uit is (ja, er is alweer een nieuwe), is gewoon een melkkoe geworden denk ik."

Doel je daarmee op dit album toevallig, RaZ?
http://www.freerecordshop.nl/muziek/doe-maar-nederpop-hits-d oe-maar-doe-maar-8713545220261
Want daarvan wist ik wel dat die uit ging komen.
Zoniet, dan zou ik graag willen weten over welke nieuwe verzamelaar je het hebt.

Edited by JeroenG - 17-Augustus-2012 at 14:30
Back to Top
-RaZ- View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -RaZ- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Augustus-2012 at 14:58
Yup, die dus.

Maar om m'n uitspraak wat te nuanceren, er worden steeds meer "verzamelboxen" uitgebracht in series.

- Alles 40 Goed
- AD Popklassiekers

En deze valt daar ook weer onder.

De artiesten zelf brengen het niet, dat doen anderen. Maar het valt mij wel heel erg op dat de laatste tijd er wel heel veel nieuw "verzamelwerk" op de markt komt.

En dat is dan niet alleen van Doe Maar.

Ik probeer zelf wel zo veel mogelijk origineel werk van ze te hebben, maar ook ik heb geen geldboom op m'n balkon :P

En eigenlijk, voor de heb, is het best prijzig, en echt nieuw is het niet. Vooral bij de reeks van het AD waar een magazine bij zat, wat vol staat van de fouten.

Wat mij betreft komen er geen verzamelaars meer, want laten we eerlijk zijn, dat slaat toch nergens meer op. Het draait puur om de centen. En het grootste deel daarvan gaat niet richting de artiesten zelf.

Hoop dat m'n uitspraak daardoor een ietswat minder negatief tintje heeft gekregen ;)
Back to Top
JeroenG View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeroenG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Augustus-2012 at 15:20
Ik vermoedde al dat je die bedoelde.
Is inderdaad het zoveelste verzamelalbum en niets nieuws aan.
In feite is het gewoon het album 'De jonge jaren van Doe Maar' met een ander hoesje en een andere titel.
En dat album op zijn beurt was in feite gewoon de eerste twee Doe Maar-albums samengebracht in 1 verpakking.

Ach, verzamelaars uitbrengen, het hoort erbij, elke platenmaatschappij doet en als artiest heb je er vaak niets over te zeggen.
Zodra er 'iets' gebeurt rondom de artiest, komt er een verzamelaar uit, meestal uitgebracht door de platenmaatschappij waar de artiest zelf al niet eens meer zit.
of er komt een zoveelste serie uit (Hollands glorie, Hollands goud, AD popklassiekers, ... ) en de artiest wordt er maar weer eens tussen gestopt.

Vervelend, maar je doet er niets aan, al loopt het soms echt de spuigaten uit.
Mijn vriendin is fan van André van Duin en tussen 2000 en 2006 zijn er welgeteld 21(!) verschillende verzamelalbums verschenen, waarvan er hooguit drie enigszins interessant waren omdat die nummers bevatten die totdantoe alleen nog maar op vinyl uitgebracht waren.
Overigens waren van deze albums er vier in de 'Hollands goud' serie en negen in de Hollands glorie serie... om maar even aan te geven hoe belachelijk het eigenlijk is.
Back to Top
peterho_pqk View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote peterho_pqk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Augustus-2012 at 22:45
Dit doet me denken aan wat er bij Michael Jackson ook is gebeurd.

Na zijn History album kwamen er zo'n 20 verschillende verzamelalbums, ook na z'n dood waren er een paar uitgebracht.

Edited by peterho_pqk - 17-Augustus-2012 at 22:49
Mijn Doe Maar Youtube kanalen: http://www.youtube.com/user/DeBomValt en http://www.youtube.com/user/MuziekOneindig MuziekOneindig
Back to Top
Lennon View Drop Down
Top Poster
Top Poster

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lennon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Augustus-2012 at 10:12
Hoe raar het ook lijkt, er is
blijkbaar genoeg vraag naar.

IK Heb alleen alles en echt alles
gekocht, en toen hield het voor
mij ook op.
Doe maar net alsof
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.