hits in belgie |
Post Reply |
Author | |
laurits
Top Poster Joined: 05-Februari-2006 Location: Netherlands Points: 200 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14-Februari-2006 at 22:58 |
Hallo allemaal, Kan iemand mij hier misschien me het volgende helpen. Ik ben erg benieuwd of doe maar ook hitnoteringen heeft gehad in belgie en zo ja met welke nummers, hoeveel weken, hoogste notering en datum van binnenkomst. Het lijkt mij haast van wel. Toch kan ik dit nergens terug vinden. Misschien iemand van de belgische fans die mij kan helpen? Groeten Laurits |
|
maar weet je lieve schat, wat het geval is. Ik zoek iets meer ik weet alleen niet waar
|
|
megan240548
Groupie Joined: 01-Augustus-2005 Location: Netherlands Points: 29 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat lijkt me nou echt iets voor Pygmydanny!!!!
|
|
pygmydanny
Top Poster Joined: 05-April-2004 Location: Belgium Points: 5011 |
Post Options
Thanks(0)
|
dank je, Megan!! Ik weet dat ze hier hits hebben gehad met De Bom, Pa, 1 Nacht Alleen en Macho. Brood en Vrienten ook met Als Je Wint, geloof ik... (leuke link trouwens, Laurits!!) Ik zal zoeken naar de precieze gegevens, maar dat komt in orde!!! |
|
laurits
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Pygmydanny, Tof dat jet het wilt uitzoeken. Blijf er nog steeds benieuwd naar. We zien het hier terzijnertijd wel verschijnen in het forum. Groeten Laurits
|
|
maar weet je lieve schat, wat het geval is. Ik zoek iets meer ik weet alleen niet waar
|
|
pygmydanny
Post Options
Thanks(0)
|
okee, dit zijn ze: - De Bom kwam binnen op 11-12-1982 en bereikte de 5de plaats (12 weken) - Pa verscheen op 12-03-1983 en kwam tot nr. 9 (8 weken) - Een Nacht Alleen slechts 1 week: nr. 28 op 02-07-1983 - Macho ook maar 1 week: nr. 27 op 25-02-1984 En van Brood En Vrienten: - Als Je Wint kwam binnen op 11-02-1984 en bereikte plaats 22 (3 weken genoteerd) Een naslagwerk met de elpeelijsten van toen, is nooit verschenen, maar onlangs verscheen wel een boek met de albumlijsten van de laatste 10 jaar. Daarin 3x Doe Maar (met Klaar, Alles en Hees Van Ahoy)... |
|
laurits
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo Pygmydanny, Fantastisch. Dit is echt hartstikke leuk om te lezen. Heel erg bedankt voor het opzoeken. Ik heb nog een vraagje, uit welke hitparade dit is? Het is trouwens grappig om te zien, dat het succes van doe maar in belgie is begonnen, toen ze in nederland al echt populair waren. Toch wel verrassend dat sommige nummers er maar zo kort in hebben gestaan. Echte doe maar klassiekers als: is dit alles en sinds een dag of twee hebben dus niet eens in de hitparade gestaan in belgie. Maar goed dat kan je van zoveel doe maar nummers hier in nederland ook zeggen. Nogmaals dank Groeten laurits |
|
|
|
pygmydanny
Post Options
Thanks(0)
|
gegevens komen uit het Belgisch Hitboek - 45 jaar hits in Vlaanderen. Er staat nergens expleciet vermeld over welke hitparade het gaat. Wel staan er nog hitgegevens in over: -De Bom: nr. 10 (Humo), nr.7 (BRT) en nr.7 (Joepie) -Pa: nr.12 (Humo), nr.8 (BRT) en nr.7 (Joepie) -1 Nacht Alleen: nr.24 (Joepie) -Macho: nr.20 (Joepie) - Als Je Wint: nr.13 (Joepie) Zal binnenkort ook eens kijken hoe ver Klaar, Alles en Hees Van Hoy geraakt zijn in onze Ultratop. groeten |
|
pygmydanny
Post Options
Thanks(0)
|
Nog even de gegevens van de Vlaamse Ultratop Album Top 100: Klaar: nr.6 Alles: nr. 14 Hees Van Ahoy: nr.93 |
|
pygmydanny
Post Options
Thanks(0)
|
een paar covers haalden hier in België ook de ultratop: - Ze Is Van Ons van Voicemale (een a capella versie van Sinds 1 Dag Of 2) raakte tot de 40ste plaats - 1 Nacht Alleen van Mama's Jasje tot plaats 20 |
|
Post Reply | |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |