ticketloket |
Post Reply | Page <123> |
Author | ||
Antigoon
Top Poster Joined: 23-Mei-2008 Location: Netherlands Points: 296 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
@Lennon...
Nou, zo raar is dat niet dat mensen er in trappen... In het verleden ging je naar het GWK of het Postkantoor waar je in een rij kaartjes moest kopen, maar Mojo en livenation en hoe ze ook allemaal heten vonden het een beter idee om het voortaan alleen nog online te verkopen... Gevolg is dat mensen eerst op google kijken, dan een link van zo'n ticketloket aanklikken etc... Om nog maar te zwijgen van het aantal keren dat ik naast kaartjes greep omdat de webserver aan het roken was vanwege grote belangstelling... Wat was er mis met het GWK en postkantoor dat wij als klanten tegenwoordig zo moeten afzien en opletten om aan kaartjes te komen tegenwoordig? |
||
Lennon
Top Poster Joined: 09-Oktober-2007 Location: Netherlands Points: 543 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ben ik toch niet met je eens. Het is inmiddels al een paar jaar bekend dat er partijen zijn die zwaar misbruik maken van internet met concerten. Je hoeft alleen maar op Marktplaats te kijken en er zijn talloze bedrijven die kaarten hebben.. maar wel tegen achterlijke prijzen.. en toch stinken mensen daarin omdat ze zich presenteren als officieel verkooppunt. Als je echter op bijvoorbeeld de SIR site gaat kijken (en zo dus bij elk evenement dat wordt aangekondigd) wordt er altijd gewaarschuwd voor dit soort malafide bedrijven, en wordt men er op gewezen om alleen via livenation kaarten te kopen. Echter wordt dit dus niet gelezen en gaat men jammerlijk de mist in. Als dit een nieuwe ontwikkeling zou zijn zou ik het met je eens zijn, maar dit gebeurd al zo lang.....
|
||
Doe maar net alsof
|
||
Antigoon
Top Poster Joined: 23-Mei-2008 Location: Netherlands Points: 296 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Wat ik bedoel is: dat weten jij en ik, maar niet iedereen koopt vaak concertkaartjes en als je via google op zo'n officieel uitziende site komt dan is het niet zo heel gek... Dat heet gewoon onervarenheid en daar maken dit soort bedrijven misbruik van...
|
||
peterho_pqk
Top Poster Joined: 02-September-2004 Location: Netherlands Points: 257 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Oplichter concerten Doe Maar handelt vanuit houten huisje in Friesland
dinsdag 16 oktober 2012 | 09:00 Tekstgrootte Ticketloket heeft vermoedelijk honderden Doe Maar-fans heeft misleid door al betaalde tickets voor de concerten in stadion GelreDome niet te leveren. Foto Nicole Derksema ARNHEM – De eigenaar van de website Ticketloket, die vermoedelijk honderden Doe Maar-fans heeft misleid door al betaalde tickets voor de concerten in stadion GelreDome in Arnhem niet te leveren, had eerder een vergelijkbare handel in kaarten voor schaatswedstrijden. Zaterdag was het eerste concert, deze week zijn er nog drie. Donderdag werd duidelijk dat veel fans geen kaarten zouden krijgen. Het consumentenprogramma Kassa besteedde in een uitzending van 2009 aandacht aan de vreemde werkwijze van deze 44-jarige man uit Amsterdam. Hij verkocht toen kaartjes voor schaatswedstrijden met zijn bedrijf Westburg Schaatsreizen. Precies zoals bij de Doe Maar-fans gebeurde, kregen gedupeerden enkele dagen voor het schaatskampioenschap te horen dat de tickets niet geleverd konden worden. Ticketloket Het kantoor van het bedrijf achter Ticketloket, Dutch Entertainment Services (DES), staat geadresseerd in het Friese dorp Wiuwert. Het kantoor is een houten gebouwtje van 47 vierkante meter, in juli door de Amsterdammer gekocht. Het bedrijf, opgericht in februari 2011, heeft een beherend vennoot in het Verenigd Koninkrijk, het bedrijf Zahari Limited, waar de Amsterdammer zelf weer directeur van is. De aansprakelijkheid ligt daardoor bij het buitenlandse bedrijf, bevestigt de Kamer van Koophandel bij navraag. Als het Nederlandse bedrijf failliet zou worden verklaard, moet de curator helemaal naar het Engelse Kent om aan te kloppen voor geld. Bron: bndestem.nl |
||
Mijn Doe Maar Youtube kanalen: http://www.youtube.com/user/DeBomValt en http://www.youtube.com/user/MuziekOneindig MuziekOneindig
|
||
Lennon
Top Poster Joined: 09-Oktober-2007 Location: Netherlands Points: 543 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Uiteraard met je eens, maar dan nog... Ik koop regelmatig iets via internet, en als ik enigszins twijfel aan echtheid of betrouwbaarheid laat ik google mij informeren over dit bedrijf. Als je google intikt over kaartverkoop kom je echt veel resultaten tegen over dit soort ellende. Sommige mensen bestellen klakkeloos via internet en gaan dan de boot in, terwijl een beetje meer moeite misschien veel ellende had kunnen voorkomen. En nogmaals ik vind het echt heel vervelend voor Lelie, en aan deze berichten te zien is ze niet de enige, maar men leert door te vallen, en deze mensen zullen geen tickets meer kopen via zulke oplichters... zegt het voor zou ik zeggen.
|
||
Doe maar net alsof
|
||
Amorax
Senior Member Joined: 07-Maart-2007 Points: 93 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ik zoek ook altijd via Google wat ervaringen zijn met onbekende webwinkels. Echter in dit geval had je er niet veel over kunnen vinden. Als het gaat om een nieuw bedrijfje/site dan is er zelden al iets negatiefs te vinden via de zoekmachines. Ook in dit geval van Ticketloket kwam het pas maanden later aan het licht dat er iets niet klopte. Voor mij is Ticketservice altijd een betrouwbare site geweest. Maar ook daar werd ik een tijd terug doorverwezen naar LiveNation. Nu weet ik dat dat ok is maar ik twijfelde destijds wel. Was ook niets over te vinden hoe dat zat. Ticketservice gaat ook weer onder verschillende namen de wereld rond: TicketMaster (is het onderdeel van) en TicketFast. Voeg zelf maar een paar malafide namen toe. Het valt niet direct op. Toen je via een snel in elkaar gezette site kaarten kon bestellen voor SIR twijfelde ik ook of het wel in de haak was. Er stond niet duidelijk bij via wat voor organisaties je je kaarten zou moeten bestellen. Terwijl er zoals we nu weten genoeg aanbieders zijn. Waarom het zo lastig maken voor de consument? Zet op die promotiesites duidelijkere info bij wie je kaarten moet kopen. Dus hoe goed je advies ook is, met enkel zoekwerk kom je er ook niet altijd, zeker niet ben kortstondige acties zoals een kaartverkoop. |
||
Lennon
Top Poster Joined: 09-Oktober-2007 Location: Netherlands Points: 543 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Sorry, ook hier niet mee eens.. Ook al bestaat het bedrijfje nog maar net... Als je even zoekt zie je over al staan: Let op: koop je kaarten alleen via officiele kanalen etc etc etc... De officiele kanalen worden dan zelfs met naam en sites genoemd... hoe makkelijk wil je 't hebben?
Maar, er blijven ook altijd mensen die hun bankgegevens doorgeven na een zogenaamd mailtje van de bank, of geld storten op een nummer omdat ze een waarschuwing krijgen dat ze illegaal gedownload hebben...
|
||
Doe maar net alsof
|
||
-RaZ-
Top Poster Joined: 10-Maart-2007 Points: 471 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hmm.. ik had eigenlijk verwacht dat het mee zou vallen, maar dit is toch wel.. oplichting te noemen.
Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, gezien dit soort bureaus er genoeg zijn die op de zelfde manier werken, maar wel netjes je geld teruggeven als het niet door gaat. Consumenten hebben, behalve rechten, ook plichten. Waaronder een onderzoeksplicht. Er is dus wel iets te zeggen over dat mensen dan niet echt die plicht hebben gedaan, maar een nieuwe toko heeft 0,0 referenties. Al had met enig (onder)zoek werk duidelijkheid geworden dat je tickets enkel bij de officiele verkoper moet kopen. Zolang mensen er nog grof geld voor overhebben als ze tickets via een andere kunnen kopen, zullen dit soort bedrijven en handelaren daar gretig gebruik (en blijkbaar ook misbruik) van maken. Kijkend naar wat peter postte, is deze man wellicht lastiger aan te pakken vanwege hoe het wettelijk in elkaar steekt. Opzich een slimme constrcutie. Gezien iedereen een BV kan opzetten, zijn ze prive niet echt aansprakelijk, wat wel erg jammer is. In mijn ogen zou deze man verantwoordelijk moeten worden gehouden, en compleet kaal plukken zodat voor de gedupeerde een extra concert betaalt kan worden. Helaas werkt de wet niet zo. En toch jammer dat er zoveel "rotte appels" in de maatschappij zijn, en er dan ook nog eens mee wegkomen. |
||
Roxia
Top Poster Joined: 30-Juni-2005 Location: Netherlands Points: 462 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
sterkte Lelie, erg balen en je geld kwijt en geen kaartje. Het is altijd oppassen met die malafide aanbieders.
|
||
El Jee
Newbie Joined: 08-November-2012 Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dear All,
Er staan op internet vele honderden klachten. In de laatste brief/mail van Ticketbox schreven ze dat het geld terug word betaald als zij het hebben teruggehaald bij de organisatoren. Bij navraag bij Mojo Concerts blijkt dit een leugen te zijn; ze hebben nooit besteld, laat staan betaald aan Mojo. het bedrijf zit op papier in het buitenland, op brieven van advocaten reageren ze niet, mails blijven onbeantwoord. Justitie doet er niets aan. Is het een plan om op 1 december dan maar met zijn allen bij deze schurken 'op de koffie' te gaan om het geld dan zelf maar op te halen? Wie gaat er mee? Stuur maar een mail aan stop.ticketservice@hotmail.nl |
||
Post Reply | Page <123> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |